Meet Indy:

Indy is mijn nu 4 jarige Vlaams trekpaardkruising merrie. Ik heb haar nu bijna 2 jaar en ben nog steeds dolgelukkig met haar.
Na vorig jaar een wat moeizame opstart te hebben gehad, hoopte ik dit jaar een gezond jaar voor haar te hebben.
En gelukkig is dat helemaal gelukt!
In januari en februari hebben we lekker veel buiten gereden.
Zowel alleen:

Als samen met een stalgenoot:

We hebben het geluk dichtbij het bos en het strand te staan, dus dat maakt het erg aantrekkelijk om veel buiten te rijden. Ze geniet er ook zichtbaar van en is voor haar leeftijd al erg braaf buiten.
En een selfie kon er ook wel vanaf

In maart en april was het tijd voor de jaarlijkse tandartscontrole. Er zijn toen 2 wolftanden eruit gehaald.

Daarnaast hebben we veel op een andere stal gereden, zodat ze ook gewend raakte aan een andere omgeving

Een jong paard zit natuurlijk nog vol in de groei, dus na wat zadeltroubles een goed passend zadel aangeschaft. We konden weer aan de slag! (Of indy er zo blij mee is, is de vraag
)
In mei en juni stonden de paarden weer lekker op de wei. Is toch altijd weer genieten!

Mijn puppypaard werd steeds steviger en gespierder, wat er echt aan af was te zien!

In juli en augustus zijn we weer lekker aan de bak gegaan. Zowel aan de longe

Als erop

In september en oktober vond Indy het nodig om af en toe even een zonnebad te nemen en te genieten van het laatste najaarzonnetje

En gingen we gewoon door met oefenen

In november en december was het tijd om korte metten te maken met haar winterjas... waarom vraag je je af? Omdat ze zichzelf voorbereid op een winter op de noordpool en ze vervolgens na 3 stappen al zeiknat is... en mevrouw het leuk vindt zich zo te vertonen? (lees: modder tot aan haar bilnaad
)https://boktimg.nl/img/m/y9Zzim.jpg
Het eindresultaat:
https://boktimg.nl/img/m/YMxI5c.jpg
Ik kan wel zeggen dat we een erg leuk jaar achter de rug hebben en ik hoop dat 2018 net zo goed verloopt als dit jaar!
Hopelijk met nog meer nieuwe ervaringen en uitdagingen met mijn knappe Indy