Van 1 paard op stal naar 3,5 paarden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Van 1 paard op stal naar 3,5 paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 21:36

Niet precies wat ik had verwacht dit jaar.

Ik was al in bezit van Lady Liberty (Hamilton x Purioso, 1994) en haar zoon Don Winchester (v. Don Cremello du Bois, 2015) welke bijna 200 kilometer verderop in de opfok stond.

In januari had ik alleen Liberty thuis op stal staan en hobbelde we lekker rond in de B dressuur.

Naast wedstrijden maakte we vooral veel buitenritjes met onze stalgenootjes.
Afbeelding

In de eerste maanden van het jaar reden we onze laatste punten in de B en onze eerste winstpunten in de L1.

Afbeelding

Verder maakte we duinritten met z'n 2 en genoten van het mooie weer.

We reden een clinic, maar heb vaker veel lekkerder gereden. Want er werd van uit gegaan dat ik haar recreatief reed, ookal zei ik dat we richting de L2 aan het trainen waren.
Afbeelding

Helaas raakte Liberty in mei geblesseerd.

Ik wilde stiekem toch graag weer lekker rijden en een wedstrijd paard hebben, maar sprak dit niet uit in mijn omgeving. Liberty liep in juli nog niks beter, eerder slechter.
Ondanks dat ik niet had gezegd een paard er bij te willen, kreeg ik voor mijn verjaardag Illustrade (Davino V.O.D. x Jazz, 2013).

Vlak na haar aankomst gingen Liberty en zij op de foto.
Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk ben ik ook bij Winchester op bezoek geweest, wat op de wei leuke plaatjes opleverde.
Afbeelding

Afbeelding

In september reed ik met Illustrade de eerste clinic. Gewoon ervaring op doen zonder verwachtingen. Na wat opstart problemen liep ze best fijn.
Afbeelding

In oktober is Liberty mee naar het bos geweest om foto's te maken en lekker te wandelen. Na al die maanden niks doen was ze onwijs blij weer mee te mogen.
Afbeelding

Afbeelding

Vlak daarna is Liberty weer opgepakt en had ik dus opeens 2 rijpaarden op stal die mochten werken.
Zo gingen ze beide mee op buitenrit om daarna samen bij te tanken.
Afbeelding

En heel onverwachts heb ik Winchester de zondag voor kerst opgehaald uit de opfok omdat hij door begint te krijgen dat hij hengst is. Natuurlijk ben ik stiekem wel heel blij om hem thuis te hebben staan.
Hij heeft direct al een vriendje en leert heel snel.
Afbeelding

Van 1 paard thuis naar 3,5. Niet helemaal volgens de planning maar ik prijs me gelukkig om zulke leuke dieren op stal te hebben staan.

Voor 2018 heb ik er nu dus een om te beleren, een om de basis mee door te trainen en hopelijk te starten, en een met actief pensioen met hopelijk een gezond veulen aan de voet straks.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Re: Van 1 paard op stal naar 3,5 paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 09:56

Stuk voor stuk knappe paarden.
Tof dat je ondanks het niet erom vragen toch een paard kreeg voor je verjaardag.

Wens je in dit nieuwe jaar veel succesvolle wedstrijden toe, veel geluk met de opleiding van winchester en veel mooie momenten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:02

Dat was dan ondanks de downperiode van Liby wel een heel goed jaar voor je! En nu op naar de mooie nieuwe avonturen van 2018. Ik ben benieuwd hoe Kriebel het gaat doen onder het zadel (en naar zijn broertje/zusje in de maak)!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:32

Wat een knapperds alle 3 ben erg benieuwd hoe winchester het gaat doen onder het zadel

Wat is de verdere familielijn van je illustrade?
Mijn merrie heet officieel ursiestrade dus misschien wel familie

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 22:13

Art_Ifisious, dankjewel! Moet zeggen dat Illustrade wel boven aan het lijstje van "leukste verjaardagcadeau's" staat!

Murosch, het was zeker weten een goed jaar! Het heft natuurlijk even geduurd maar gelukkig loopt Liby weer als een trein, zels met die bolle buik.

Luf_midnight, dankjewel! Dit is haar horsetelex: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1560485
Volgens mij is Illustrades oma de moeder van jou paard.