Paard huren overgewicht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard huren overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:49

Je zou op kunnen bellen, en je verhaal uit kunnen leggen.

Misschien is het anders ook leuk om verschillende disciplines uit te proberen? Een stukje rijden, een stukje mennen, wat werk op de grond en wandelen. Misschien is dat een leuke middenweg (waar je overigens meer dan 2 uur mee bezig kunt zijn).

Bovendien leer je daarvan ook weer nuttige dingen die je met het rijden mee kunt nemen

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Paard huren overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 02:58

Ga lekker mennen/mee op de kar (ook met je Fries). Twee uur met 115 kilo op de rug is gewoon een te zware belasting.

Anoniem

Re: Paard huren overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:24

Ik vind eerlijkgezegd ook niet dat je op deze manier op een paard kunt rijden.. probeer eerst flink af te vallen, dan is het rijden voor het paard maar ook voor jou makkelijker! Probeer tot die tijd inderdaad lekker te grondwerken en te mennen. :)

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:51

Wat trouwens ook echt super leuk om te doen is met een paard aan de hand gaan wandelen / joggen / hardlopen. Goed voor jezelf, en veel leuker als alleen gaan!

Kimberley_10
Berichten: 7
Geregistreerd: 30-11-17

Re: Paard huren overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 20:07

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben al bezig met gezonder leven. Ik doe vrijheidsdressuur met het paard, en neem af en toe een wandeling door het dorp met dr.
Als ik rijd rij ik circa 20, max 25 minuten. Daarbij hou ik, en anderen het allemaal goed in de gaten of het verantwoordelijk blijft.

De buitenrit houd voor eerst op.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:23

Ik heb ooit ergens gelezen dat de cavalerie vroeger het volgende aan hield:

Ruiter + harnachement mocht maar 15-20% van het paardengewicht zijn. Zelf hou ik 12-15% aan omdat de meeste paarden niet zo volop in training staan als de paarden in het leger.

Goed dat je al bezig bent met gezonder leven. Eventueel gewicht kwijt willen raken is 1 ding maar het ook daadwerkelijk verliezen is oh zo ontzettend lastig.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard huren overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:26

Wat goed van je dat je gezond bezig bent! Super, hopelijk bereik je goed je doel en kun je met meer energie weer meer kunt doen en meer genieten van paarden en rijden