Het plekje dat geen enkel paard kan opvullen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Het plekje dat geen enkel paard kan opvullen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:31

... Ik heb het over een plekje in mijn hart.
Wat een dramatische binnenkomst Chantal, waar heeft bokt dit aan te danken?

Ik wil graag even mijn hart luchten. Wist ook niet zo goed waar ik dit kwijt kon, dus sorry als het niet goed staat. Moet het gewoon even kwijt.

Het is langer dan een jaar geleden dat ik mijn allergrootste vriend uit mijn handen heb (moeten) laten glippen. Ik mis hem elke dag.
Met de trein rijd ik dagelijks langs deze stal, ik zie hem dus dag in, dag uit, staan.

Hij hangt op groot canvas in mijn kamer. Pluk manen in een lijst. Lintjes hangen er naast. Mooie herinneringen.

Klinkt zo stom, ik heb het er af en toe zo moeilijk mee. Rana is een geweldig paard maar ze vult een ander leeg plekje, niet die van mijn GVR.

Ik hoop dat ik in de toekomst een grote vos kan krijgen die dit plekje opvult (even een voorbeeld). Een paard die ik helemaal naar eigen wens kan trainen en verzorgen. Zodat ik niet weer kan meemaken wat ik al heb meegemaakt want het was zo oneerlijk....

Ik hoef er niet eens perse allemaal 'awh's op te krijgen. Wil het gewoon kwijt, al heel lang. Daarom wist ook niet op welk forumdeel dit moest.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:34

Ohh ik wist niet dat je mooie grote vos er niet meer is,

Tja ik ken het wel. Heb uiteindelijk een grote vos gekocht. Dochter van mijn lieve vos.

Sommige paarden zijn gewoon net wat specialer.

AlwaysH

Re: Het plekje dat geen enkel paard kan opvullen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:36

Hij leeft wel nog (gelukkig), moest alleen noodgedwongen stoppen en zie hem dagelijks staan. Geeft me alleen niet echt rust oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:48

Sommige plekjes horen niet opgevuld te worden, maar aangevuld. :o
Voor sommige paarden/mensen/honden/katten bestaat er nou eenmaal een plekje dat door geen enkele andere ziel opgevuld of ingenomen kan worden, juist omdat ze zo speciaal zijn.
Maar je kunt er wel iets moois omheen bouwen en het laten aanvullen met nieuwe herinneringen en nieuwe ervaringen.
Dat gaat vast gebeuren. :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:50

Dat bedoel ik natuurlijk ook.
Of er ooit een paard überhaupt kan komen is nog maar de vraag. :o

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:52

Ik ken je gevoel! Heb mijn paard ook noodgedwongen moeten verkopen 4 jaar geleden en nog steeds doet het pijn. Zijn foto's hangen hier ook nog. Ik weet wel dat hij in supergoede handen is wat me een kleine troost geeft.

Toch hoop ik dat er een paardje op je pad komt die het wat kan verzachten of aanvullen (vond ik mooi gezegd!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:55

AlwaysH schreef:
Dat bedoel ik natuurlijk ook.
Of er ooit een paard überhaupt kan komen is nog maar de vraag. :o
Jawel, dat komt vast en zeker!
Ik snap heel goed dat je dat nu nog niet echt kunt geloven, het is soms ook moeilijk voor te stellen.
Maar er lopen zoveel lieve, bijzondere paarden rond dat er vast voor jou al eentje klaar staat om je een heleboel te leren en een nieuw plekje in je hart te veroveren.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 22:58

Dankjewel, hoop het ook. Maar dan moeten ik wel een goed inkomen hebben. Weet nog niet eens waar mijn schip strandt als zeventienjarige. :')

Tieneke: hoop stiekem dat het paard dan nog niet is geboren. Wil geen oude mik. Moet nog wel wat jaren wachten.
Tot die tijd heb ik liever Rana. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:58

Nou, kijk aan! Doel 1! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 23:00

Tja, de opleiding die ik nu doe staat niet erg bekend om een hoog inkomen, helaas.

Als ik het geld heb koop ik pas als ik echt mijn droompaard vind. Ik wil daar absoluut geen fouten in maken.

Kan altijd zo genieten van alle topics op bokt, maar het maakt me weer jaloers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:03

Hm ja, dat kan ik me wel goed voorstellen inderdaad.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:08

Oh meid, dat moet pijnlijk zijn wanneer je haast dagelijks je geliefde paard ziet staan. Ik hoop dat er voor jou straks op je pad, al is dat misschien niet in de nabije toekomst, een paard komt dat dat plekje weer invult. Veel sterkte :(:)

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:27

Ik snap dat je een ontzettend leeg gevoel hebt, al helemaal als je hem elke dag ziet staan :(:)

Maar, vergeet niet dat je geen droompaard koopt, maar maakt :) Natuurlijk kan je wel van te voren kijken of een paard aan je eisen voldoet en een klik voelt, maar zoals je oude paard... Nee dat krijg je niet snel.

Dat heb ik met mijn nieuwe paard ook, in de eerste weken wou ik té graag dat ze mijn oude paard was of dat ik haar teveel vergeleek. Ik begon zelfs te twijfelen of ik haar maar niet terug moest brengen. Ik had best moeite mee om te 'accepteren' dat mijn nieuwe paard heel anders dan is dan mijn oude. Maar elk paard is speciaal op zijn eigen manier, om zijn eigen karakter die niet te vervangen is.

In ieder geval wens ik je over een aantal jaar jouw droompaard, die jouw reusje aanvult :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 10:36

@Bamii, hij hoeft zeker niet hetzelfde te zijn, maar aangezien vrijwel elk sportpaard beter zal kunnen presteren dan mijn grote maatje heb ik wel hoop dat die zeker wel kan komen. Enkele eisen die mij gewoon erg aantrekken die ook in dat paardje zaten.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 10:52

Sinds dat ik op zo'n vervelende manier dat paard kwijt ben geraakt ben ik heel erg bang om het nog eens mee te maken, of nog een paard kwijt te raken.
Heb al meerdere keren gedroomd dat mijn huidige verzorgpaard is ingeslapen en dat vind ik erg vervelend natuurlijk.
Ik heb wel een fijne vriendschap met haar eigenaresse (@TamaraFloor op bokt) dus de angst dat er weer onrust komt tussen bijrijder en eigenaar is niet echt aanwezig meer.

luckie_jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:31

ach ja dat gevoel is bij veel mensen bekend denk ik!

dat heet "speciaal", is niet voor niets

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 14:13

Ik mag hopen dat er niet heel veel andere meiden op deze manier hun verzorgpaardje zijn kwijt geraakt. :o