Dochter genoot er zo van. Bovendien bleek het echt therapie voor haar, na onze scheiding.
Omdat het mij toch wel leuk leek om ooit eens samen een buitenrit te maken, ben ik met knikkende knieën ook les gaan nemen.
Na een klein jaar leasten we 3 dagen per week een E pony op een pensionstal.
Die pony durfde ik inmiddels ook op te zadelen en aan de hand mee te nemen
Deze pony werd al snel verkocht en zo gingen wij zomaar op zoek naar een eigen pony. We kochten een 17 jarige NRPS merrie van een gehandicapten manege. Lieve, gevoelige en werkwillige Fandago ❤️ Ik heb lessen op haar gevolgd maar voor mijn dochter (11) werd ze haar beste vriendin; crossles, Bixie wedstrijdjes, met neckrope springen, buitenrijden. Ze konden lezen en schrijven met elkaar.
Omdat mijn dochter zich onverwacht erg snel ontwikkelde hebben we besloten een nieuw plekje voor Fan te zoeken waar ze lekker recreatief mocht gaan hobbelen.
En dat geweldige huisje hebben we gevonden.
In November is onze nieuwe pony gekomen; Wakiki van Brusto (wij noemen haar Kiki) Ze is een Lippizaner x KWPN
(v Neapolitano Capriole) van 14 jaar (en ik zei nog zo; geen merrie meer )
Ze zijn lekker aan elkaar aan het wennen. Het is een dame met veel looplust en enorm werkwillig. Ze is bovenal ook erg lief en super nieuwsgierig.
Naast dressuur- en springles, hebben ze vorige week schriktraining gedaan bij de KNHS en starten ze eind januari hun eerste Bixie proeven.
Ben zo trots op ze!
En deze pennymoeder is hun trouwe groom; nooit gedacht dat je zo’n band met een paard/pony zou kunnen hebben ☺️
Onze eerste schat, Fandago:

En onze nieuwe aanwinst, Kiki: