2017: nieuwe paarden, nieuwe doelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lightninggg

2017: nieuwe paarden, nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 13:06

Januari
In Januari werkten we hard met Dame Z, Danke Z en Denzel. Ook stond Noortje nog bij ons voor zadelmak te maken. Dame werd voorbereid op de jonge paarden wedstrijden van de 6 jarigen. Aangezien ze nog maar sinds augustus zadelmak was een hele uitdaging. We gingen veel op wedstrijd met Dame, Denzel en Georgette.
Afbeelding
Dame Z

Afbeelding
Georgette

Februari
In Februari gingen we ons voorbereiden op het eventingseizoen en natuurlijk de jonge paarden wedstrijden. Ook kregen we positief nieuws over Charlie, een paard wat 1,5 jaar geleden zijn heup had gebroken. Ik mocht stilletjes aan weer beginnen rijden. Niet simpel met een jonge hengst van 1m80 die op een manege stond voor de winter door te komen.

Afbeelding
Dame Z

Afbeelding
Charlie

Maart
De jonge paarden wedstrijden kwamen steeds dichter bij dus gingen we veel op oefenwedstrijden. Danke Z liep zijn eerste wedstrijdjes. Denzel en Dame Z deden tussendoor nog een paar eventings en we startten Dame Z voor het eerst in B eventing. Ook kwam er een nieuw paardje op stal genaamd Dalme Z, een zusje van Danke en Dame.

Afbeelding
Danke Z

Afbeelding
Dalme Z

April
April stond in het teken van de jonge paarden wedstrijden. Dame Z sprong de eerste wedstrijd fantastisch. Het parcours stond 1m20 hoog en dit was een hoogte die we nog niet op wedstrijd gedaan hadden. Na het parcours was er zeer veel interesse in Dame. De volgende dag werd ze getest door een geinteresseerde en een week later was ze verkocht. April was ook de maand waarin we onze Jesolo mochten verwelkomen.

Afbeelding
De laatste rit met Dame Z

Afbeelding
Jesolo

Mei
In mei gingen Danke Z en Dalme Z terug naar hun eigenaar dus begon de zoektocht naar een nieuw paard. Na vele paarden te hebben getest besloot ik dat ik ging proberen om Nyandro te kopen. Een paard wat ik in november 2016 had zadelmak gemaakt en waar ik helemaal weg van was. Nyandro bleek wel een hele handleiding mee te dragen, zo bleek dat hij een luchtzuiger was, niet wist hoe hij met andere paarden moest omgaan, helemaal gek werd op stal en ook nog eens zijn flanken open beet. Al deed hij op wedstrijd wel steeds zijn best.

Afbeelding
Nyandro

Juni
In Juni werd Pingala verkocht. We besloten een vriendje voor Jesolo te kopen. Dit vriendje vonden we in Masai, een arabische volbloed hengstenveulen.

Afbeelding
Pingala

Afbeelding
Masai nog bij zijn moeder

Juli
In Juli kwam Rebellious Star bij ons op stal om zadelmak te maken. Ook onze zelf gefokte Hope werd zadelmak gemaaktVerder concentreerden we ons op Nyandro en Denzel.

Afbeelding
Rebellious Star

Afbeelding
Hope

Augustus
In augustus kwam Diamanthina om zadelmak te maken. Alles ging zijn normale gangetje en we bleven wedstrijden rijden met Denzel en Nyandro. Ook Hope maakte eind augustus haar wedstrijddebuut in de klasse B1 dressuur. We kregen er ook een hengst bij om zadelmak te maken. Met deze hengst klikte het zo goed dat de eigenaar besloten hebben dat ik hem mag blijven rijden. Volgend jaar brengen we hem op hengstenkeuring uit.

Afbeelding
Diamanthina

September
Masai kwam naar huis en Jesolo werd gespeend. Rebellious Star ging terug naar haar eigenaar en Ocrad kwam aan om zadelmak te maken.

Afbeelding
Masai en Jesolo

https://boktimg.nl/img/m/CHpFkk.jpg
Ocrad

Oktober
Het eventing seizoen ging weer van start en ik kreeg James in training. We besloten om Denzel en James in B eventing te starten. Ondanks dat James nog nooit een eventing had gedaan deed hij het heel goed. Verder kregen we probleempaardje Nice in training. Ook ging ik nog even enkel paarden op verplaatsing zadelmak maken.

https://boktimg.nl/img/m/0jHq1b.jpg

https://boktimg.nl/img/m/pGXAQy.jpg
James

https://boktimg.nl/img/m/ofdFmk.jpg
Nice

November
Op 1 november liepen Nice, Hope en Odette hun eerste jumping. We besloten om met Nice wekelijks op jumping te gaan zodat ze ervaring kon opdoen. Op 3 november ging ik tijdens een eventing over de kop met Denzel en brak ik elk beentje in mijn neus. Dat weerhield mij niet om toch nog op wedstrijden te gaan en een week later stond ik met Nice en Nyandro op het azelhof aan de start. Denzel kreeg deze maand wel rust.

December
We besloten dat Nice klaar was om terug naar haar eigenaren te gaan. Ik bleef deze maand wel begeleiden op wedstrijden. Ocrad liep haar eerste jumpings met succes, ze wist de eerste 3 jumpings onmiddelijk foutloos te springen in 80 cm. We brachten James uit op 1m20 parcours en sprongen voor het plezier eens over 1m60. Hierna hebben we James bij een prof in training gezet aangezien ik liever eventing rij. De trainingen van Nyandro en Hope zijn opgeschroefd. We willen immers BK starten met deze 2 paarden. Denzel wordt vooral recreatief bereden maar heeft wel al terug een jumping mee gedaan om vertrouwen op te bouwen. En natuurlijk maakten we leuke sneeuwfoto's

https://boktimg.nl/img/m/IDIW4Y.jpg
Denzel en Ocrad

Volgend jaar hoop ik vooral zo verder te kunnen evolueren als dit jaar. Ik ben enorm gegroeid als ruiter en heb weer ontzettend veel geleerd. Het zadelmak maken en het trainen van probleempaarden hoop ik nog wat te kunnen uitbreiden en natuurlijk wil ik goede resultaten kunnen neerzetten op het BK
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 23-12-17 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in linkjes veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: 2017: nieuwe paarden, nieuwe doelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:50

Wat een leuke paarden en leuk verslag!
Even kijkende naar de naam: Is Ocrad soms een Darco? :D
En Charlie vind ik de leukste! Rij je die nog?

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 15:24

Ocrad is een Nonstop. Charlie is vervangen door de jonge hengst, de eigenaar rijd Charlie nu zelf maar zie hem nog 3x per week. Charlie bleek toch niet meer geschikt voor wedstrijdsport

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:03

Leuke paarden heb je te rijden! :j

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:54

Knap en stoer overzicht! Heel veel succes met alle paarden die op je pad komen! Geniet!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:02

Dat is een heen en weer van paarden. Dat je al die namen nog kan onthouden :P

Spannend jaar gehad, veel succes in 2018!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:07

Er is best wel wat over de hof gekomen dit jaar voor jou, Astrid! Fijn jaar, ik wens je voor 2018 nog veel mooie prestaties op alle vlakken! Groetjes, Neile! ;)