Is er zomaar weer een jaar voorbij! Ze zeggen wel, de tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Grappig wel, want als wij samen over het weiland vliegen, wilde ik liever dat de tijd even stilstond. Maar al die verlopen tijd kan ook iets anders betekenen, namelijk: vooruitgang!
Volgens mij weet je het waar ik het over heb als ik zeg dat we in het begin niet per se met elkaar klikten. Tuurlijk, we deden allebei ons ding en we hadden geen van beide een hekel aan elkaar. Maar die magische klik waar ik over gelezen had? Neuh.
Vorig jaar, toen je ongeveer 2,5 jaar bij mij was, begon ik dat pas echt te voelen. Ik heb toen eindelijk mijn verwachtingen los kunnen laten en jou de kans gegeven te zijn wie je bent. Doordat ik jou die ruimte gaf, gebeurde eigenlijk het tegenovergestelde; je groeide alleen maar naar me toe. En ik naar jou!
Dat leverde een heerlijk jaar op. Ondanks dat we veel gedaan hebben, voelde het nooit echt alsof we grenzen moesten verleggen, want ons vertrouwen in elkaar groeide en eigenlijk voelde alles gewoon goed. Wat een privilege omdat te mogen ervaren..
1. We begonnen het jaar met een paar ochtenden waarop er hele mooie rijp op de bomen zat! Dat kán super leuke foto's opleveren! Wel even de vinger voor de lens weghouden volgende keer...

We hebben ook al snel een fotografe kunnen regelen voor een kleine fotoshoot. Zowel de goede als de minder goede resultaten zijn hier te vinden...

2. Dit jaar hebben we ook weer veel geoefend met clickertraining onder het zadel. Wat doe je dat toch goed! Hier zie je hoe trots ik ben dat je zonder hoofdstel een paar pasjes wilde wijken.

3. Dit voorjaar mocht je ook weer de wei op. Iedereen kan aan jou zien dat jij wel weet wat lekker is, maar helaas (voor jou) moest je in het begin zo'n raar, dom korfje om je neus. Iets met zwaarwegende redenen ofzo... Maar toen had je wel alle tijd om je zielige blik te oefenen

4. Gelukkig mocht het ding al snel af en daar maakte je gebruik van ook! Jouw motto van 2017: als er maar eten is! Ook als ik andere dingen gepland had

(Nee is prima hoor, Runa. Ik wacht wel... Ga jij maar eten.
)5. Het woord ''terrorshet'' staat niet in jouw woordenboek. Nee, maar je shettenvriendjes kennen wel een ander woord: terror-Runa. Wat kun jij soms boos naar ze kijken, zeg... Gelukkig doe je dat niet altijd. Zo sta je hier met je partner-in-crime Frieda: als jullie samen los mochten, dan schoof jij de bakken opzij zodat je het hooi kon opeten wat eronder gevallen was. Frieda had dit kunstje al snel door en kwam je graag helpen. Dan ging ze stiekem achter de bak staan zodat jij haar niet zag, anders joeg jij haar weg.
Een ander woord dat je trouwens niet zo goed kent is ''delen''.

6. Dit jaar hebben we ook af en toe even lekker gek gedaan. Het is soms ook best lastig om een normale foto van jou te maken !

7. Gelukkig kon Berber (Mariett op bokt) ons wel helpen met dit laatste. Zo hebben we jou begin van de zomer een beetje versierd met wat Hipsterhorse producten en heeft Berber deze foto's van jou gemaakt

Toen bleek bovendien dat je ook nog heel wijs kunt kijken
Al hoorde ik trouwens ook dat jouw buikje wel iets dunner gephotoshopped was. Volgende keer maar een korset om?
Verder heb ik zelf ook een en ander geprobeerd aan fotografie. Daar heb ik toen dit topic van gemaakt!
8. We hebben dit jaar ook meegedaan aan de Autumn Desert trail!!! Voor het eerst! Iets wat dikgedrukt op mijn bucketlist stond. Wat was het mooi! En wat heb je het súper goed gedaan!
Zomaar liep je voorop naar het rijgebied toe en eenmaal daar mocht jij zelf onze route bepalen. Je liep daar alsof je daar iedere dag kwam en ik kon niks anders dan trots op je zijn.
Volgens mij vond jij het ook wel leuk, want 3 dagen erna stond je nog te stuiteren

9. Nog een verrassing dit jaar: jij kon ineens het compliment!! Topper dat je bent!

10. En toen naderde het jaar, en dit topic, al bijna zijn voltooiing. Het einde van dit jaar viel helaas letterlijk in het water.
Bah, wat een nattigheid! Toen de vorst zich eindelijk aankondigde, was dat toch wel even lekker. Even maar, want daarna herinnerden wij ons als snel weer dat hagel en sneeuw ook nat zijn als het dooit.

Deze laatste foto komt nog een keer uitvergroot hier op de muur. (en Runa, als je een grote poster van mij in je stal wilt hebben, moet je het zeggen hoor!)
En hiermee is ons jaar alweer bijna voorbij! Al met al een super leuk en eigenlijk heerlijk relaxed jaar. Dit jaar stonden onze neuzen dezelfde kant op en voelde het alsof we gewoon met de stroom mee konden roeien als we samen waren. Natuurlijk hadden we af en toe wat mindere periodes, maar al met al ben ik dik tevreden met waar we nu zijn.
Op naar nog een top jaar!
Bedankt voor het lezen van deze ''Runa Rewind''
Ik hoop dat jullie ook een goed jaar achter de rug hebben!Groetjes
. Ik kan ook vaak om jullie lachen maar ook zien hoe goed jullie band is geworden.