Ik geef al jaren les en doe altijd mijn best leuke dingen te verzinnen. Natuurlijk de bekende slalom. Maar ik laat ze ook wel eens de slangenvolte in galop rijden.
Wat nog meer - pionnetjes: bij de ene pion in stap gaan en bij de volgende in draf gaan, en bij de volgende weer in stap gaan - 10 passen draf, 9 passen stap, 8 passen draf etc - alle soorten slalom. Dus de pionnetjes verder uit elkaar, breed neerzetten etc - op de lange zijde met stelling naar binnen rijden tweede helft stelling naar buiten rijden - achterwaarts gaan tussen balkjes en dan een bocht maken - afwenden bij A en dan wijken naar de pionnetjes - handdoek neerleggen en ze daaroverheen laten stappen. =eng!! - wending op de voorhand op de hoefslag, ook voor beginners een leuke oefening - slalom met de teugels in één hand
Verder kan ik zo even niet bedenken. Jullie nog leuke aparte oefeningen?
Ik vind zelf een stukje carrousel/viertal o.i.d. ook altijd erg leuk! Of balkjes draven. Die hoeven ook niet perse recht achter elkaar te liggen. Je kunt ze ook in een bocht leggen zodat je er in een (halve) volte over heen kunt draven. Kan ook in galop natuurlijk!
Marie111
Geplaatst: 04-03-18 22:32
Balken in de lengte naast elkaar leggen. En daar tussendoor stappen/draven. En dan de balken steeds dichterbij elkaar leggen. De "brug" wordt dan steeds smaller. Moet je dus goed kunnen sturen.