Ik heb nog niet eerder een ITP topic gemaakt, maar ik wilde toch mijn avonturen van afgelopen jaar delen.
Kleine introductie:
In november/december van 2016 was ik op zoek naar een paard waar ik veel van zou kunnen leren, en eventueel ook leren rijden. Toen heb ik een advertentie op bokt gevonden, en natuurlijk een berichtje gestuurd. Mijn ouders kunnen paardrijden zich eigenlijk niet veroorloven maar door de geweldige kans die bokker Eef_Bam mij heeft geboden heb ik toch kunnen leren rijden. Bandido is echt een fantastisch paard, en ik hoop dat ik nog veel meer van hem mag leren!
Natuurlijk Bandido ook nog even voorstellen:
- Kings Bandido (Bam/Bandido/Bami)
- Ruin
- 14 jaar oud
- 1.73
- Baroncelli x Donnerschlag
- Ontzettend braaf maar wel een beetje lui
Januari
Op 4 januari (bijna een jaar geleden dus) ben ik gaan kennismaken.
Ik mocht hem 'longeren', tsja, klooien met de lijn dus
verder was het ook alleen maar stappen want de bak was nog bevroren. Deze maand ben ik nog een paar keer geweest, maar daar heb ik geen foto's van.
Februari
In februari mocht ook in in het zadel klimmen! Dat ging ook niet al te soepel, ik had natuurlijk nog nooit echt gereden, maar ik vond het alsnog echt geweldig.
(Ik ben me er van bewust dat mijn beugels hier echt veel te kort zaten, mijn knieën zaten over de wrong heen. Dat is nu uiteraard veel beter).

Lief hoofdje in de regen

Maart
Geen spectaculaire maand, hier heb ik dan ook niet heel veel over te vertellen.
Wel kwam er een nieuwe bijrijdster bij. Ik kende haar toen nog niet, maar nu maar al te goed!

April
In april mocht ik ook eens op het andere paard van de eigenaresse (uitstappen), wel nog aan de longe want ze kon nog weleens druk/heet worden en daar was ik echt nog niet ervaren genoeg voor. Hier heb ik geen foto's meer van.
Mei
Het rijden ging steeds beter. Sorry voor de slechte kwaliteit vd foto

Deze foto vind ik nog steeds heel erg lief

Juni
In Juni leerde ik Eva (Hanssen hier op bokt) steeds beter kennen. Ik werd haar groom en fotograaf.
Deze maand heb ik ook veel geleerd, op verschillende gebieden. Met longeren klooide ik niet zo veel meer met de lijn.

Juli
Over juli heb ik niet veel speciaals te vertellen, wel heb ik toen eindelijk fijne laarzen gekocht. Wat een verschil!

Augustus
In augustus ging ik weer mee op wedstrijd met Eva. Ook heb ik in deze maand mijn eerste galopje meegepakt!

September
In september ging er eens een vriendin mee. Dit was erg gezellig!
Helaas geen foto's hiervan.
Oktober
Oktober was een beetje minder. Bam had toen namelijk erg veel last van zijn hoeven. Hij heeft hier een tijdje antibiotica voor gekregen, erg sneu. Een tijdje later moest hij iedere dag 20-30min gestapt worden, toen ben ik er voor het eerst zonder zadel opgegaan.

November
In november konden we weer flink aan de slag. Deze maand ben ik qua rijden echt ontzettend vooruit gegaan.
Net geschoren:

December
In December is er niet echt iets speciaals gebeurd. Wel heb ik deze maand een nieuwe cap gekregen, eindelijk een eigen cap!
Ik hoop dat volgend jaar net zo mooi en misschien nog wel beter wordt, en dat ik misschien wel mijn doel kan bereiken, namelijk een oefenwedstrijdje starten.

Liefs van ons!

ik ken mijn eigen zwakke punten en ik weet ook dat Bam niet ontspannen loopt, hier wordt aan gewerkt.
dat ie is! Je doelen komen wel goed dat weet ik zeker!
.