een jaar vol

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheeltje2

een jaar vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:13

Vol met leuke dingen samen veel gedaan met Yuri <3

Januari

was een maand met lekker poetsen af en toe even wandelen met gehele gezin :) helaas had yuri deze maand het zwaar met 2 hoefzweren en luizen en wormen ja alles kwam in 1 bij hem dus veel vertroetellen deze maand.

Afbeelding

Afbeelding

Februari

Was een maand volop bezig om yuri weer fit en gezond te krijgen na alle ellende van januari veel knuffelen wassen met luizenspul en een wormen behandeling doorzetten. Ow ja en ik heb zijn manen geknipt poeh spannend om het kort te knippen hihi maar gelukt :)

Afbeelding

Maart

Yuri werd 1 jaar lekker gevierd met wat brokjes en wortels jammie. yuri zat ook weer wat beter in zijn vel en werd ook weer fitter en blij :)

Afbeelding

April

een maand van lekker niks op land eten en af en toe poetsen sem mijn zoontje vind Yuri echt geweldig :)

Afbeelding

Mei

In deze maand hadden wij wat grondwerk les gehad van Bo super leerzaam geweest dit was een dag voordat hij naar de kliniek ging om gecastreerd te worden en ow ja jeetje Yuri werd al best groot meneer groeide als kool :)
Yuri kon na een nacht in kliniek weer thuis op land genezen:)

Afbeelding

Juni

We gingen verhuizen naar een andere stal deze stal heb ik met mijn vorige pony gestaan en keerde nu weer terug:) yuri ging gelijk het land op en meneer voelde zich meteen thuis volgende dag lag hij lekker in zijn paddock te dutten :) We gingen weer een lesje doen bij Anick Worp concentreerde ons vooral op de in hand trail. want ons doel was om in september mee te doen met NK. Vanaf nu elke maand 1 les trail.

Afbeelding

Juli

Lekker eten op het land af en toe even poetsen en wassen heerlijk tutten. En 1 lesje yuri pakt de in hand trail super op echt super leuk om te doen. Het leuke is laatste keer dat hij balken liep was vorige maand en verbaasde me hoe goed hij het deed bij de 2e keer trots :)

Afbeelding

Augustus

Lekker met het gezin op vakantie geweest yuri vermaakte zich wel met de modder en het land want wow wat was hij vies toen ik er twee weken niet was haha lief dat stal 1keer hem even voor me waste :) toen ik terug kwam hadden we eind augustus nog een lesje en hij deed het weer super zo braaf en we genoten er beide van :)

Afbeelding

September

Een speciale drukke maand wat was in nerveus en energievol want ja dit was de maand het NK Dutch Painthorse club 2017:) We hadden 10 september een clinic op vreemd terrein en ja weer heel braaf en deed super zijn best :) helaas ging mijn tweede clinic niet door vanwege slecht weer. Maar de dag voor het NK nog even spoed lesje genomen toch nog even wat puntjes op de i gezet. En 23e was het zover ik ging samen met Anick naar het NK twee nachten slapen op stal Mansour super locatie en wat heeft Yuri zijn best gedaan trots trots en nog eens trots we waren 1e in de halter proef want we waren de enige in de klasse 1 year geldings. we mochten door naar halter van alle 1e geplaatste ruinen dus van 1 jaar naar volwassene totaal 6 en m'n vlekken man behaalde gewoon reserve kampioen woooooww!!! :) we hebben nog showmanship gelopen en de in hand trail :)

Afbeelding

Afbeelding

Oktober

was een maand van genieten van de vorige maand jeetje wat was ik overdonderd van alles en Yuri ook bleef maar met een dikke smile lopen. Lekker getut deze maand verder lekker niks

Afbeelding

November

Er kwam iemand op stal staan ook met een paint net zo oud als yuri en met haar ging ik af en toe op zondag ochtend even wat doen in de bak :) verder was het vooral poetsen en eten:) helaas van bekappen had yuri wat gevoelige voetjes maar knapte al weer wat op maar toch ineens stok kreupel voelde als een hoefzweer dus hup naar de kliniek want wil het zeker weten en helaas de dierenarts kon het niet vinden. uiteindelijk bleek dat hij een kneuzinkje had in zijn voor hoefje...

Afbeelding
Afbeelding

December

Yuri kreeg het even zwaar na alles en besloot nogmaals terug te gaan naar de kliniek. En de kneuzing was al helende gelukkig maar hij kreeg er nog even rotstraal bij en daar heb ik spul voor meegekregen. Ook nog even bloed af laten nemen om te kijken of alles goed met hem gaat van binnen. Die uitslag weet ik nog niet. maar jeetje yuri was wel weer super blij dat hij weer los mocht rennen:) want ik was wat voorzichtig met hem en wilde van de dierenarts horen of ik hem weer kon laten gaan en dat mocht hij is lekker los geweest en voelt zich weer helemaal lekker in zijn vel we gaan weer fit 2018 in en op naar een nieuw avontuur ( ik ben beetje snel van hup naar de kliniek als er wat is komt omdat mijn vorige pony een hele erge genetische blessure had daardoor ben ik wat piet luttig ermee )

Afbeelding
foto van vandaag
Afbeelding
meneer lag heerlijk te slapen nadat ik weg was foto van mijn tante gekregen:)

Fijne dagen allemaal {:) {:) en op een mooi 2018 **\O/** *\o/*
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 18-12-17 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

Monique1963

Re: een jaar vol :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:37

mooi paard is het aan het worden. Hoop dat je in 2018 minder hoefproblemen met hem gaat hebben.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:14

Wat een knapperd <3 En een leuk overzicht.
Hoe groot gaat hij worden denk je?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 05:44

Wat is hij veel veranderd in een jaar! Van baby naar echt al een paardje :)
Leuk dat in hand trail, ik ga daar eens wat meer over opzoeken :)

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 05:56

Ik hoop ook op minder hoef dingetjes hij heeft nou eenmaal dunne zolen zij de dierenarts ...

Ja gegroeid he jeetje hij groeit nog steeds met de week voor m’n gevoel ik schat dat hij de 1.65 wel gaat halen hihi

De in hand trail is indd super leuk om te doen :):)

Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:26

Leuk zeg! Hij is echt opgegroeid. Op naar een gezond 2018 :)

Sheeltje2

Re: een jaar vol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 10:16

dankje ja ik zie nu ook door het overzicht wat voor een groei hij gemaakt heeft leuk om terug te zien :) zeker op naar een gezond 2018 *\o/*