Tevens heb ik Lily-Fee nog nooit voorgesteld dus bij deze!Lily-Fee is een merrie en is een Hitmaker x Goodtimes x Flemmingh. Zij is van Hitmakers (Wynton x Cabochon) eerste dekjaar en heel veel vergelijkingsmateriaal is er nog niet, maar duidelijk vererft hij een spectaculaire gedragen draf. Want draven kan Lily-Fee zeker. Mama heet Uni-Fee
en is een Elite, Sport Dr. merrie van Goodtimes x Flemmingh. Uni-Fee heeft zeven merrieveulens op de wereld gezet en allemaal een super relaxt meewerkend karakter wat Lily-Fee zeker ook heeft geërfd. Het was een veel bewogen en bijzonder jaar, maar één ding staat zeker vast. Lily-Fee is mijn meisje en wat een sterke en stoere kanjer is ze. Genoeg vertelt en lees mee met Lily-Fee
Foto’s zijn Iphone kwaliteit en door mij of mijn vriend gemaakt, dus geen hoogstaande plaatjes. January
January was een veel bewogen maand voor Lily-Fee. Een verhuizing van de ene kant van het land naar de andere kant, een nieuwe kudde, een nieuw baasje, maar eigenlijk leek het vrij soepel te gaan. De kudde waar je kwam was stabiel met nog twee jonge vriendjes dus je was al vanaf dag één helemaal geaccepteerd. De oudere merries namen je op en met de veulens voelde je je veilig. Ook met mij kon je het wel vinden. Auto’s, trekkers, andere mensen of honden of paarden. Het deed je allemaal niks als ik, maar deed of het dood normaal was. Wat was en ben ik trots!
Onze eerste foto’s samen

Februari
Februari kwam voorbij en er bleek nog veel geleerd te kunnen worden zoals netjes vast staan en hoeven uitkrabben. Ondertussen ging meelopen en overal aanraken fantastisch. Wel een wondje gehad met een dik been, maar de metacam vond je super lekker en je deed je mond al open als ik met de spuit kwam. Bleek ook een voordeel te zijn voor de wormenkuren nu, je vindt ze heerlijk. Uiteindelijk stond februari vooral in het teken van je aan iedereen voorstellen. De eerste maand had ik je een beetje beschermd om goed te kunnen wennen, maar nu mocht ik van mijzelf je eindelijk delen.

Maart
Maart sloeg het noodlot toe. Er brak bij ons op stal droes uit in de kudde waarin je stond. Meteen werd één van je beste vriendjes geïsoleerd, maar het mocht niet baten. Ook jij en zeven anderen uit je kudde kregen droes. Jullie werden verplaatst naar een afgesloten weiland en moesten uitzieken. Je liep zo met mij mee de trailer op en af, als jij het zegt baas dan zal het goed zijn.. wat een karakter. Je was echt dood en dood ziek. Hoge koorts en je wilde niet meer eten en bijna niet meer drinken. Ik maakte mij heel erg zorgen. Je viel ontzettend af... dierenarts er bij en de assessment moesten knappen, het liefste naar buiten. Je hele hoofd en keel kaalgeschoren en je gaf geen kik. Zo trots op jou. Twee en soms drie keer per dag stond ik bij je op de wei, naast een fulltime baan en een masterstudie, maar het kon mij niet schelen. Jij geen voor alles, slapen kon straks wel weer. Alle soorten voer, muesli, slobber en zelfs potten appelmoes geprobeerd. Helaas wilde je echt niks.

April
Eindelijk knapte de absessen, helaas ondanks trekzalf toch naar binnen. En wat een vieze pus en etter kwam er uit. Gelukkig mocht ik het schoonmaken en nog beter je begon weer te eten. Je bijnaam werd princes snottebel
en april stond in het teken van je herstel.
Mei
In mei brak er mooier weer aan en jij was weer bijna op volle kracht. Ook begon je weer te groeien en hard ook! Heerlijk vond je het om in het zand te liggen en ik mocht je dan masseren: uwe koninklijke paardheid. Ook begon je weer met rennen en spelen door de wei. Showen kon je wel, met je staart in de lucht.

Juni
Juni brak aan en we mochten weer terug naar stal. Wat een feest was dat zeg. Alle paarden waren tien weken droesvrij. Iedereen was zo lief en blij dat we weer terug waren. En jij stond weer heerlijk op het land in je oude kudde. Op de foto kom je net van de trailer af en is op dezelfde plek genomen als foto 2. Wat een verschil tussen 6,5 maanden oud en net 1 jaar!

Juli
Heerlijk genoot je van het land, je vriendjes en je vrijheid. Eindelijk was je weer helemaal aangesterkt en wat werd je mooi. Ook kwam ik in contact met je oude verzorgster en de bereider van de mama. Veel lieve baby-foto’s ontvangen en veel over je familie geleerd.

Augustus
Mijn vriend en ik kwamen terug van vakantie rn mijn vriend wist wel wat ik wilde. Meteen naar Lily-Fee natuurlijk. Dus eten in een tas en dan op stal picknicken in de wei. Mooi moment als je merkt dat je grote liefdes elkaar net zo leuk vinden als jou.

September
September komt er aan en nu wordt je bijna elke twee weken verweid, vanwege nat weer en de weilanden op raken. Dat geeft natuurlijk mooie foto’s met lekker rennen door de wei. Een maand van bezinking voor mij. Ja ik kon oprecht zeggen dat je in mijn hart zit en dat ik er goed aan had gedaan om je te kopen. Volgens mij ben je gelukkig en kon ik je geven wat je nodig hebt.

Oktober
In oktober zijn we veel wezen wandelen in de duinen. Heerlijk om te doen en jahoor ik merkte dat je af en toe ook een tikkie stout kon zijn. Stiekem harder willen lopen dan ik of opeens denken dat mijn plek jouw plek. Altijd ging dat gepaard met heel voorzichtig de grens opzoeken, want je wist dondersgoed dat dat niet mag. Lief ondeugend koppie.

November
November werd het weer kouder en natter en je wintervacht groeide hard. Ook stond je weer op de paddock en dat deed je super. Ik had mij een beetje zorgen gemaakt voor niks. Jij redt je wel.

December
Lily-Fee is nu bijna 1 jaar en 6 maanden oud en met die prachtige sneeuw moesten we natuurlijk even op de foto. Het was een veel bewogen jaar, maar wat ben ik gek op haar. Bedankt en respect als je het helemaal gelezen hebt!! En een reactie, tips en tops over veulens of leuke weetjes over Hitmaker of de merrie lijn waardeer ik zeer.