Ik ben al een beetje wezen rond zoeken op het forum, maar kon helaas niet echt antwoord vinden op mijn vraag.
Voor volgend jaar ben ik waarschijnlijk van plan een veulen aan te schaffen. Uiteraard ben ik hiervoor van plan om op het internet rond te kijken en ik heb ook al contact gelegd met een aantal fokkers over de combinaties die zij hebben staan voor volgend jaar.
Nu kwam laatst de gedachte in mij op om ook langs te gaan bij een aantal paardenmarkten. Mijn budget voor het veulen ligt niet erg hoog (tot 2500 ongeveer). Mijn trainer heeft enorm veel ervaring met paarden, markten etc. dus ik wilde hem vragen om mee te gaan voor neutrale adviezen, omdat ik zelf nogal snel verliefd raak op een lief smoeltje.

Mijn voorkeur gaat uit naar een tuigpaard veulen, maar dit is geen vereiste, al zal het veulen wel moeten uitgroeien tot een warmbloed-paard. Afstamming/papier is niet verplicht, wel een dier wat goed van bouw is, gezond is en stevig op de benen staat.
Nu wilde ik graag wat meningen/ervaringen van Bokkers hebben hierover. Zijn er meer mensen die veulens hebben gekocht op een markt? Het word sterk afgeraden een rijpaard te kopen op een paardenmarkt, maar geld dit ook voor veulens? Hebben jullie enig idee van een richtprijs?
Graag hoor ik over jullie ervaringen, of andere pointers die ik vergeet. Alvast bedankt!