Hoevaak er al afgevallen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffies4ever

Berichten: 126
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: In de paardenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:30

Ik weet echt niet meer hoe vaak ik eraf ben gevallen, eerst hield ik het nog wel bij maar ik heb deze zomer echt elke dag gereden op mijn Haffie en toen ben ik er echt heel vaak afgepleurd... Het vaakste op een dag was 2 keer (toen ging ik zonder zadel rijden en schrok Waldjo steeds). Dit jaar ben ik er nog helemaal niet afgevallen!!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:16

Van Jamy ben ik in 2,5 jaar geloof ik 4 keer gevallen.
De eerste keer op de ponyclub, Jamy had toen beetje moeite met galoperen en ging opgegeven moment omdraain in de hoek dus ik gleed er zo vanaf, half tussen het hek door. Heel vaag *LOL*
Een andere keer glipte ze de andere bak in en bleef mijn been hangen aan het hek waardoor die een mooie zwiep kreeg en ik er zo af viel en op me kont terecht kwam recht voor Jamy, deed eigenlijk niet zo'n pijn.
De derde keer was wel heel eng. We reden buiten op een veldje en waren beetje over boomstammen aan het springen en heuveltjes op rijden enzo, deden we wel vaker. Alleen op gegeven moment was ik aan het galoperen en ging ze er vandoor begon raar te springen en te bokken en ik vloog er voorover af en Jamy ging over me heen en kwam nog met haar hoef tegen mijn hoofd (gelukkig had ik een cap op Pling ) Eerst lag ik een tijdje op de grond want als ik overeind kwam kreeg ik geen adem Scheve mond Toen rustig gaan zitten en staan en het heeft iets van 15 minuten geduurd voor ik er weer op kon. Echt heel eng, daar was ik best bang van geworden eigenlijk. En nu nog steeds wel, ik ben altijd bang als we hard galoperen dat ze begint te bokken.
En de vierde keer was heel stom. Met onderlinge wedstrijd op de ponyclub met springen. Zij ging opeens rechtsaf voor de sprong en ik rechtdoor Schijnheilig

Ben er alle keren gelijk weer opgegaan behalve de 3e.

Voorderest ben ik vroeger best vaak gevallen van shetlanders of op de manege. En een keer van mijn huurpony en brak toen mijn arm. Scheve mond

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30655
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:25

Wil je dat echt weten.
Uhmm, op de manege 11x, en heb daar 5 jaar gereden.
4 van een pony, meer doordat ik weinig ervaring had.
4x van een pony die echt een onwijze dondersteen was
2x van een pony waar ik nog nooit op gereden had, was ook wel een eigenwijsje
1x van een draver, met de cross.

Dan van mijn verzorgpony's maar 2x, met inrijden van de merrie.

Mijn eigen pony's tel ik echt niet meer. Afgelopen jaar 2x.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:04

ik ben topscorder bij ons op stal.. maar afkloppen ik ben er nu al een hele tijd op blijven zitten en ik heb nog nooit iets serieus opgelopen..

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:47

Ik ben heel vaak gevallen. Wij gingen altijd op mijn oude shetje zonder zadel hoofdstel, halster enz. in de wei galoperen en ja, dan val nog wel is in de blubber Schijnheilig
Verder met de domste dingen... 1x met balkjes draven, was k aan het kletsen en toen jessie er langsheen, keertje met afstijgen, toen viel ik achterover op mn kont Bloos! Bloos en nog meer van die domme dingen...

Verder 3x een hersenschudding gehad (jaja ik had wel een cap op toen )
Pas nog gevallen met springen met mn hoofd tegen de ijzeren springpaal aan en toen had ik een paar weekjes een blauw oog... iedereen op sgool maar vragen of ik gevochten had ofzo en dan moest ik ff gaan vertellen dat ik niet op mn pony kon blijven zitten... VOOR L*L!! Schijnheilig Verward Bloos!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:14

Nou ik ben er genoeg keren af gevallen maar sommige keren dan ook wel errug grappig..

Bijv ik wil opstappen ze schrikt ik kom met mijn kont achter het zadel terecht op dat moment begint ze te bokken en ik kom op mijn voetjes ernaast terecht met de teugels nog in de hand en kan zo weer opstappen... en dan nog wel een aantal te leuke manieren..

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:53

Heya people,

In de 11 jaar dat ik rijd bent ik er 6 keer afgevallen. Voornamelijk toen ik net begon. Onbenulligheidjes eigenlijk waardoor ik vaak met de slappe lach op mijn billen in het zand zat.

Bij winterweer schudde eens iemand die kwam kijken een paraplu uit, waardoor de pony waarop ik reed er vandoor ging. De instructrice wou een van pony's die bij mij in de bak reed aansporen met de longeerzweep: inplaats van de pony die harder moest lopen ging de mijne er in volle galop vandoor. Onverwacht voor mij en ik bleef achter bij de pony waar ik op zat. Ga zo maar door.

Maar wanneer ik echt de raarste en engste dingen mee maak krijgt een paard mij niet zomaar van zijn rug. Ik ben altijd vastebraden te blijven zitten. hahaha...

Liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:07

Uhm... ik ging gisteren een buitenritje maken in drente/friesland (grensgebied) op een gehuurd paard. Er reed iemand bij op een druk paard dat er steeds vandoor ging. Toen reed ik steeds rustig achter haar aan, om haar dan langzaam in te halen. Totdat...

Op een gegeven moment schiet dat paard in galop ervandoor. Heel plotseling, hij schrok waarschijnlijk. Toen racete 'mijn' knollie erachteraan, heel blij maakte ze wat bokkesprongetjes. In galop gooide ze sowieso heel hoog op, dus ik zat daar half te stuiteren (omdat ik zo verbaasd was dat ze er opeens vandoor ging) en toen werd ik met een bokje erbij keurig uit het zadel gewerkt. Ik maakte een mooie salto, gevolgd door een koprol... *boem* in het zand.

Dit was de eerste keer dat ik er weer af ben gevallen sinds lange tijd. Op de manege ben ik sinds ik weer ben begonnen (zomer 2003) nog geen 1 keer gevallen, en met buitenrijden was dit de eerste keer ooit. Vroeger ben ik met mijn manegelessen geloof ik 6 keer gevallen in 5 jaar ofzo. Toen vond ik dat heel dramatisch om te vallen, maar ach, je moet het maar zo zien: als je eraf rolt hup je er gewoon weer op! En van de bank of van de trap kan je ook vallen... *LOL*

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:05

Hahhaha

Ik ben oowk vaak gevallen

Ik kan ze oowk nie meer tellen hahahah Haha!

Mjaa gelukkig geen ernige verwondingen Ach gut

Vallen doet egt geen pijn als je maar een beetje goed terrecht komt *LOL* OK dan!

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 02:16

Ik schat mijn aantal keren eraf vallen op zo'n 120 keer.

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 02:16

Ik schat mijn aantal keren eraf vallen op zo'n 100 keer.

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:33

ik ben binnen 1 jaar er twee keer afgevallen waar er een van super pijn deed en de andere een beetje lomp was Tong uitsteken

Rosmoov

Berichten: 747
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Veen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:57

x_shirley_x schreef:
Haha!
Toen ben ik op de manege weer gaan rijden en k kreeg toen een hele oude verzorgpaard..
Akizan heette hij hij stond op manege ars-longa en ik heb hem ong. anderhalf jaar gedaan


Daar heb ik nog op leren rijden Haha!

ben zelf trouwens 2 keer van een paard gekukeld, 1 keer toen ik van stap naar galop ging en het paard ineens een mega bok gaf....kreeg 2 hoeven tegen mn hoofd maar door mn cap gelukkig niks opgelopen

en 2 jaar geleden op het strand in zeeland in volle rangalop gaf mn pony een bok...oeps....heb zelden zoveel spierpijn gehad en zoveel schaafwonden van het zand Verdrietig

WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:13

*kuch* *proest* *veegt stof weg* Goeiemorgen zeg, een topic van 3 jaar geleden!

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:14

Laatste tijd 1x per jaar. 2Jaar geleden omdat iemand ging verzitten in de tuinstoel.
Afgelopen jaar omdat iemand de schuifdeur in de bak open deed. ROFL

Zat trouwens wel zonder zadel toevallig allebei die keren.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 22-02-07 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Malibu_
Berichten: 1392
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Oud-Vossemeer

Re: Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:16

vaak Haha!

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Re: Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:19

Ik ben er in 10/11 jaar tijd 3 keer afgevallen
Waarvan 1 keer eigenlijk meer afstappen was
L*llig feitje: Het was 3 keer achter elkaar, van dezelfde pony
Het beestje kon maar niet stil blijven staan bij het opstijgen Clown

xBibi

Berichten: 1444
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: provincie Utrecht

Re: Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:21

Ik ben er in 6½ jaar tijd 2 keer afgevallen. Nouja, 1 keer meer eraf gegleden. Clown De andere keer eraf gebokt. Haha! En ik ben er ook 1 keer overheen gegleden toen ik er zonder zadel op wou springen. Gleed er zo aan de andere kant weer af. Clown Grappig maar wel pijnlijk. Haha!

Rosmoov

Berichten: 747
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Veen

Re: Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:25

WendyBZ schreef:
*kuch* *proest* *veegt stof weg* Goeiemorgen zeg, een topic van 3 jaar geleden!



Goeiemorgen !! haha.....verveelde me en was wat aan het zoeken hier op de site ...vandaar dat ik dit vondt haha

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:42

Dit is wel een heel oud topic!

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Hoevaak er al afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:43

Heel oud topic, daarom een slotje.