Hoevaak er al afgevallen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:59

3 x Lachen
toen ik net op les zat, 2x van Banjer. hoe ik dat voor mekaar heb gekregen Verward
En een keer van een fjord die er niet zo van hield als er paarden achter hem stonden.

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 22:15

valt best mee hoe vaak. ik ken iemand die flikkerd er heel vaak af! dus dat is altijd wel laggen in de les! *LOL* helaas kan ze er zelf niet altijd om laggen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:16

mzzz ik ben er in ff tellen 6 jaar..
al aardig vaak afgevallen..
Maar dit komt ook wel omdat ik altijd op de wat vervelendere paarden reed.
Van mijn vorige shetlander super vaak Tong uitsteken haha mjaa die was ook zo klein en zonder zadel Lachen okee wat je dan vallen noemt
En van Pasha.. die ik nou uh 4 jaar.. huh nee zolang? mzz najaa
ongeveer in totaal mzz jaa
10x... waarvan 1x goed hard
en njaa toen was ik ook nog niet echt bokkende steigerden ponies gewend na de manege...
Maar nou sinds 2 jaar krijgt ze me er niet meer af Lachen
of met springen moeten we niet uitkomen ofzo Knipoog

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:35

O, ik rij nu ongeveer zo'n 30 jaar en ben van vele verschillende pony's en paarden ontelbare malen af gevallen! Haha!
De vervelendste blessures liep ik op bij het rijden van jonge hengsten; een verbrijzelde ruggewervel (5 mnd niets kunnen doen) en een uitgedraaide miniscus (3 mnd niets kunnen doen).

Nog eentje om over na te denken:

EEN RUITER VIEL VAN ZIJN PAARD....; SINDSDIEN NOEMT IEDEREEN DIE VAN ZIJN PAARD AF VALT ZICH EEN RUITER!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:47

hmm....
wat ik me kan herinneren drie keer
Eén keer op ponykamp met voltige eraf gegleden, gebroken been...
Eén keer op Dante (paard van vrienden) hij wilde rechtdoor, ik dacht toch echt dat we naar links gingen in volle galop..
Eén keer ook van Dante, rustig drafje komt een hond uit de struiken, Dante zet al z'n vier benen in het zand en staat stil, ik ga nog even door Lachen

Ik denk dat ik er wel vaker afgegaan ben, maar ik kan het me ndan niet meer herinneren

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:13

in 8 jaar ben ik 2x egt gevallen. ik ben wel meerdere keren met paard en al gevallen waaran 1 ernstig: ik lag er tot mijn middel onder en paard kon niet meer opstaan uiteindelijk kwam ze een beetje omhoog ik kon er toen vlug onderuit het paard viel weer terug en heeft daar toen iets van 10 minuten bewusteloos gelegen. sindsdien word er op dat paard niet mee gereden.
van me shetlander wel ontelbaar x afgegleden

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:16

Ik rijd nu ongeveer 14 jaar, ik zou echt niet weten hoevaak ik ernaast heb gelegen. Heel vaak iig!
Toen ik 13 was heb ik mn elleboog gebroken na een val van een heeele kleine duffe pony van een vriendin, terwijl ik zelf een arabier reed. Zo zie je maar, als je het niet verwacht....

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:28

Goh... Ik rijd nu 5½ jaar en ben er al verschillende malen van afgevallen!

Iig, van Herman m'n verzorgpony, 2x... En dat in nog geen jaar! Schijnheilig

En voor de rest in manegelessen nog wel een paar x... En op een andere manege ook nog 2x... En tijdens een strandrit in het water Schijnheilig

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:09

Ik rijd nu ongeveer 6 jr en ben er 6 keer afgevallen.
De laatste keer paar weekjes geleden. Heb nu nog enorme zere rug en stuitje en kan niet goed naar de wc.

GiuSli

Berichten: 17
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:03

Ik heb geen idee hoevaak ik er af ben gevaallen ..
ongeveer 20 keer ..
maar er zijn er wel 15 bij die blunders waren ..

1 keer was het ernstig toen had ik mijn arm gebroken ..!!! Huilen Verward
en kon ik heel lang niet meer rijden

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:14

Ik rij vanaf m'n 8e paard, ben er toen ik nog Engels reed 2x in één les afgevallen (in het bos). Toen een keertje van het paard van m'n vriendin van mij (zat er zonder zadel op), en tot slotte een keertje van m'n eigen paard (moet ook een keer gebeuren he Haha!). Het gebeurde toen we allebei voor het eerst op een uit-wedstrijd waren. Bonanza snapte helemaal niets van de situatie en hij schrok gewoon van niks. Gelukkig gebeurde het tijdens het losrijden, toen er nog bijna niemand was. Tong uitsteken Knipoog De rest van de dag (ook tijdens de wedstrijd zélf) was hij hartstikke braaf!

Dussss...In 9 jaar tijd: 4x Lachen

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:47

Ik rijd vanaf mijn zesde, ben begonnen op een manege en weet echt niet meer hoe vaak ik eraf gevallen ben Tong uitsteken

Op stage een keertje en van Marko ook 1 keer, dat zijn de laatste die ik me kan herinneren Lachen

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:52

Ik rijd al vanf dat ik 6 jaar was. In het begin toen ik net begon ben ik er heel vaak afgevallen. Toen ik stopte op de manege was omdat ik er echt bijna iedere les afviel en ik bang geworden was. Waar ik nu rijd ben ik er denk ik 4x afgevallen ofzo. Ik heb gelukkig nog nooit wat gebroken...(laat ik het afkloppen)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:13

Ik ben in de 18 jaar tijd dat ik rij er nog maar 4x afgevallen.
Ben ook niet bang om er af te vallen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:20

pfffffff geen idee....werd weer eens tijd Haha! ik rijd nu 12 jaar, mijn 1e jaar had ik een onbeleerde shet...en dat gaat niet echt samen met een 6 jarig meisje wat nog nooit had gereden Tong uitsteken lekker zandhappen!

en voro de rest deed ik altijd domme dingen op de pony, spelletjes,lekker gek doen...tja dan val je wel Knipoog maja je leert er wel van en ben absoluut niet bang voor paarden. ze zijn niet zomaar van mij af Tong uitsteken

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:14

1 keer Lachen

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:27

ik rijd nu 9 jaar en ik ben er in totaal 12 keer afgepleurd Tong uitsteken
waaronder 2 x van aramis... ik zat zonder zadel en meneer besloot dat we de bocht om gingen...... *plof*

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:12

10x zoiets...vrouwer hield ik het echt bij, maar bij 8 raakte ik de tel kwijt, en ik ben ook wel op mn benen terecht gekomen en een keer met paard en al omgegaan, hoe tel je die mee Haha!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:48

Ik ben er best vaak afgevallen vind ik zelf Lachen ik weet niet precies meer hoeveel keer.. maar het begon.. met .. uhm.. toen ik 5 was of zo.. op een shetlandertje.. waar ik op leerde paardrijden.. ik liet de teugels los of zo.. en klapte zo achterover... via de kont.. zo naar beneden haha.. deed best pijn volgens mij.. en ik ben er daarna nog wel een paar keer afgevallen.. 1 keer.. in mijn les.. waren we aan het springen.. en 1 paard was ontzetten vervelend.. en gooide mensen er steeds af.. toen ging ik erop.. *ik heb erg lange benen zei mn instructrice.. en met lange benen kon je je goed klemmen of zo.. Verward* yeah right.. dus ik erop.. en hij stond stil... en hij schrikt.. en draait zich om.. en voordat ik het wist .. lag ik er al af... Bwap! zo op mn stuitje! ik heb 2 dagen niet kunnen lopen.. Boos! maar nadat ik eraf was gevallen ben ik er wel weer gelijk op gestapt Schijnheilig haha ik kon alleen niets meer maar dat doet er niet toe Bloos
en daarna nog een keer van een fries afgevallen.. op mn rug.. was ook pijnlijk.. Boos!.. en op ponykamp.. mocht ik op een paardje dat net ingereden was.. dus ik erop.. in een les daar.. komt die instructrice.. met een longeerzweep de bak in.. om een ander paard even voorwaartser te maken of zo.. die van mij schrikt.. gooit me er echt knoerdhard af.. op mn heup.. ik er weer op.. Boos! .. *ik had echt au! * .. GAAT DIE DOOS gewoon WEER met die longeerzweep inde bak staan.. gaan dat paard van mij wéér aan de kletter.. en nu viel ik er voorover af.. en sprong ze over me heen.. maar ze had hoefijzers.. BWAP! zo nét boven mn oog.. helemaal open.. en ik kon de rest van de week nauwelijks meer lopen.. en ik had dus een grote schaafwond boven mn oog Boos! .. was wel een super mooi paardje en ook wel lief.. maar ben daar dus niet meer opgestapt.. ben toen maar op een superlieve fries gegaan.. Lachen was tog nog een leuke ponykamp..
marjah.. Dit waren een paar van mijn val ervaringen .. haha Haha!

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:16

Ik kan het ook niet meer tellen, maar in ieder geval is de laatste keer alweer een paar jaartjes ( ong 3 ) geleden. Tot afgelopen dinsdag dan Haha!
Meisje in de springles had problemen met haar paard. Nou, ik zou er wel even opgaan en het probleem verhelpen. Ik lag dus mooi op m'n gat, precies op m'n stuitje! Boos!
Was wel lache achteraf. Sta gelijk weer met beide benen op de grond, letterlijk en figuurlijk. Knipoog

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:35

Ik ben dr best vaak afgevallen.. kweet niet precies meer hoe vaak.. meestal was het niet echt pijndelijk..
Een keertje reed ik een jong paardje wat nog niet zo lang op de manege stond (voor bergamo-kenners --> huidige calipo) en toen gooide iemand superhard de buitendeur dicht Boos! .. tjaa dat paardje wist niet wattie hoorde.. dus peerde er vandoor... en ik erlangs, plat op mn rug.. Scheve mond dat was wel pijndelijk..
en een keertje van de haflinger van een vriendin.. we gingen zonder zadel rijden.. ik viel dr in de wei vanaf.. mn hele gezicht afgeschaafd Huilen en m'n pols gekneusd.. au..
een keertje tijdens de springwedstrijd bij de cross op de manege (met rakkertje).. het deed niet pijn ofzo.. maar ik kon wel janken omdat er zoveel mensen stonden te kijken Bloos .. vond ik echt niet gaaf

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:43

Ik ben er ook super vaak van afgevallen!
zowiezo al meer dan 5 x van Falcon....
En dan komen alle manege pony's er nog bij waar ik van afgevallen ben... dat zijn er ook een stuk of 7! en dan de eigen paarden die ik voor mensen heb gereden.. zijn er denk ik ook 5 ofzo....
Naja in totaal zijn het er best veel! ( ik vergeet er wel een paar hier bij te zetten... )

lolita

Berichten: 126
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:17

ik ben er nu 3x afgevallen. In 2jr en een paar maanden.
2x binnen een kwartier men paardje werd een beetje gek leek net rodeo.
En 1x tijdens een buiten rit in galop Schijnheilig

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:11

Te vaak Schijnheilig

Ik rijd nou een jaar of tien en ben er vroeger echt zo vaak afgevallen, vooral van Nicolai (shet) soms wel 3x in 1 les haha! Haha!
Maar de laatste jaren eigenlijk niet meer... OK dan!

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:29

ik val heel af en toe. maar probeer het altijd te voorkomen kheb namelijk bijna nooit geen helm op.