Hoevaak er al afgevallen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:25

Hmm in de afgelopen (ongeveer) 10 jaar heb ik er zo'n 7-8 keer naast gelegen. Maar daar zoek ik de paarden ook wel naar uit! Haha! Leuk toch een btje uitdaging, alleen wat minder prettig als de grond ietsje harder is dan je dacht. Clown

Alleen de laatste keer dat ik gevallen ben, ben ik flink hard terecht gekomen, maar dat was dan ook een lange val, haha!! In eerste instantie gewoon terug op t paard geklommen maar daarna heel veel last van mijn enkel gekregen! Uiteindelijk een paar dagen met krukken gelopen...
Daar heb ik nu zelfs nog last van Verder nooit iets bijzonders gehad, gewoon meteen weer opstappen en doorgaan.

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:24

ik rij ongeveer 3.5 jaar en in die jaar ben ik er maar 1 keer van af gekukeld, en goed ook want ik heb er een wiphlash aan over gehouden, zodat ik naar de fysiotherapeut moest

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 09:55

Ik ben er nog nooit afgevallen maar wel samen met me paard gevallen op wedstrijd met dressuur nog wel (mag dat ook?). Dat is nu 6 maanden geleden en ik mag nu me voet weer voor 50% belasten.(me voet lag onder me paard).

Ik heb 3 schroeven in me voet gehad en die zijn er nu dus weer uit en ben ik het aan het opbouwen.

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:02

in 14 jaar 10 x gevallen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:17

toen ik op mn 9e reed bij een 'manege' (= boer met paarden die met een shaggie zn mond riep: drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraf!) had ik een pony die mij de baas was, heb er bijna elke les naast gelegen, dus zo'n 8 keer. 1 keer van de fjord waar ik op heb leren blijven zitten toen ik 8 was. Daarna nog 1 keer van Maestro van Maessie, zonder zadel en hij maakte een piroutte Haha! Daarna niet meer. Dus zo'n 10 keer in 13 jaar. Valt me nog mee!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:55

poeh te vaak om op te noemen haha.
Ik rijd nu zo'n 11 jaar en ben denk ik in totaal wel 20 keer gevallen ofzo... Bloos
Waardoor ik 2 keer mijn arm heb gebroken, 1 keer gekeuse ribben, 1 keer een hersenschudding ( ondanks cap op ) en heel erg veel blauwe plekken.
Maar ik moet zeggen dat je wel leert van dat vallen, je leert bokken beter uitzitten, en bent er meer op berekend dat er iets kan gebeuren en let daraom beter op. ( tenminste ik dan. )

Leuke sport he dat paardrijden? *LOL*

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:59

ik heb geen idee stuk of 8 keer Verward en rij nu 9 jaar Lachen
alleen een keer een hersenschuding en last van me rug gehad .

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:07

In 18 jaar tijd ben ik 3x gevallen

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:13

Ehmm... ik ben gestopt met tellen. Het is na die 10 jaar niet meer bij te houden. Laat ik zeggen: te vaak!!!!

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:24

ik ben er 1 keer afgevallen in 4 jaar en dat houd ik ook maar zo want ik heb nooit zin eraf te vallen Tong uitsteken

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:44

in 13 jaar zo'n 10 keer denk ik...

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:04

Ik ben er ontelbare keren vanaf gevallen! Vroeger was ik nogal een wildebras en vond ik het leuke om de meest drukke paarden te rijden. Zonder angst stapte ik overal op en geen sprong was me te hoog. Mijn moeder heeft vaak zat doodsangsten uitgestaan! Haha! Ik had ook een tik: ik viel ALTIJD in ,vaak de enige, plas in de hele bak. De leukste keer dat ik er vanaf ben gevallen weet ik ook nog wel! Er was een springwedstrijd en ik deed dus mee. Allemaal mensen die stonden te kijken, ik ga op de sprong af en vervolgens stopte de pony voor de sprong en ik vloog er in mijn eentje overheen... Heel beschamend... *LOL*
De laatste paar jaar ben ik er niet meer vanaf gevallen. Ik denk dat dat komt doordat ik voorzichtiger ben geworden. Ik denk er meer bij na. Ook zijn paarden (vaak) rustiger en relaxter dan pony's. Dat zal er misschien ook wel mee te maken hebben. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet erg dat ik er nooit meer vanaf val! Lachen *afkloppen*

spiritje

Berichten: 59
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Overijse Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:53




pfffff , k ben er al veel keer af gevallen ze ( zo ongeveer een stuk of 10 keer ) maar de eerste keer dat k gegalopeerd had ( 2 jaar geleden ) ben ik er afgevallen ( we waren aan het galoperen , maar dat moest met 2 en omdat het de eerste keer was moest k 2 des rijden dus vanachter , en dan waren we vertrokken en dat ging super goe en dat was kei plezant , maar tot hij plots helemaal remde , k vloog er af heb een tuimeling gemaakt en helemaal plat op mijne rug gevallen en dat deed super veel pijn hoor k heb dan medicijnen moeten inemen voor de pijn na het paardrijden en heb bijna de hele week zeer gehad , en k had vooral veel zeer als k ging zitten met mijne rug tegen de rugleuning . )
en nu rij k daar nog altij en val er bijna nooit meer af ( gelukkig ) en heb een eigen paard en rij er zelf op !!! (soms) salukes !!! nog veel geluk ! xxx

Larysse

Berichten: 322
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:16

Ik ben toen ik net op les zat een keertje gevallen van een pony.
Hij bokte ineens en ik BOINK in het zand. Ff huilen en stoer weer verder rijden. Ik was 9 denk.

Ong. 3jaar terug mocht ik op een fjord van onze manege.
Hij had een week niet gelopen vanwege kreupelheid.
Daar steeg ik op en BAM daar lag ik weer.
Hij ging bokkend en raar rennend de bak door

Ik heb een shetlander waar ik wel eens afgerold ben.

En ik ben nu 2x van mijn bijrijdpaard gevallen.
Maar allebei de keren kwam ik op mijn voeten terecht ! Verward
Huub huub huub...barbatruc ! Whaha

Meer ben ik eigenlijk niet echt gevallen
ff afkloppen hoor Schijnheilig

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:25

hahahahahaha, jullie gaan allemaal lachen als ik vertel hoe vaak ik gevalen ben *LOL* , ik gelooof wel iets van 60 keer, het lag altijd aan mezelf, hoor, vroeger was ik heel dom en wou ik alles uitproberen, zonder zadel in galop en dat soort dingen meer, tsjah Haha! , nooit iets gebroken of gekneusd, 1x een hele dikke snee in mn arm, toen reed ik onder een boom door met mn verzorgpony in galop, en ik d8 dat ik er wel onder door kon, maar niet dus , pijn dat het deed, maar ik heb niet geuils want het was z grappig dat ik de slappe lach had Haha!

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:52

ik genoeg keer van verschillende shetlanders alleen nog nooit van mijn eigen verzorgshetlander! en 2 bij de manege ben ik van joey over de hindernis heen gevlogen!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 03:23

2 x met paard gevallen, 1 x van paard laten vallen, 1 x van paard gevallen, 1 x gelanceerd en dat allemaal in slechts 5 jaar.

TARALOVER
Berichten: 247
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:30

Ik ben er denk ik 10 x in totaal van een pony gevallen. 1 keer met een ernstig geval. Toen had ik mijn bovenbeen gebroken en lag ik 2 maanden in het ziekenhuis!!!!!!! Verdrietig was niet zo leuk

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:09

Ontelbaar. Vroeger met de pony's (Tara Haha!) echt heel veel. Ze was nog jong en net zadelmak. Het was gewoon joligheid om te gaan rennen en bokken. Dat is best moeilijk uitzitten zonder zadel (hadden we niet).
Later op Rapsody heb ik er meer naast gelegen dan erop.

Van Kasmeria ben ik nog maar 1x afgevallen, een jaar geleden. (AFKLOPPEN!!!)

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:35

?? een keer of 10 in 10 jaar tijd? Zoiets denk ik. Verdring die herrineringen vaak liever Lachen
Wel een keer zo naar gevallen dat er een scheur in mijn cap zat van de zijkant tot de bovenkant. Ben blij dat dat mijn hoofd niet was!
(Rij dus ook NOOOOOIT meer zonder cap!)

Oja, en inderdaad een keer van een shet zonder zadel. Plons met mijn hele bovenlijf (inclusief hoofd!) in de waterbak! *LOL*

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:38

ik val niet zo heel erg vaak .
heb nu een paar maanden me verzorgponys en ben daar nog nooit van af gevallen maar daarvoor had ik een eigen paard en daar ben ik echt heel erg vaak vanaf gevallen soms wel 5 keer in de week.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:39

ff denken, ik ben er zo ongeveer zes keer afgevallen Bloos
wat ik aan het doen was weet ik niet meer ( of wil ik niet weten Haha! )

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:52

ik ben er denk ik 7 x afgevallen in 4 jaar tijd en 1x bijna (toen was ik de beugels al kwijt en hing ik aan de nek maar gelukkig stopte ze net op tijd Schijnheilig )

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:00

Mijn schimmel ben ik ongetwijfeld het vaakst vanaf gevallen (ben de tel echt kwijt, vooral de beginjaren-ik heb haar 19jaar, ze is nu bijna 22 ...en ik val er nog gemiddeld 1x per jaar af) Zij is absoluut bok kampioen, het begint met een steiger en dan "springt" ze over een niet-bestaande hindernis, met 4 benen van de grond dus...en HOOG!!. Ik rij al zker 14 jaar zonder cap Schijnheilig maar heb een aantal weken geleden serieus overwogen er eentje aan te schaffen...voor de schimmel. Maar het ergste letsel wat ik van haar had was tijdens het opstijgen Clown omdat ze (toen ook al niet) stil wilde staan kreeg ik haar hersens tegen mijn linker oog. Toen ik 1 week later op mijn werk flauwviel ben ik toch naar de dokter gegaan (hersenschudding Haha! )
Mijn bruine die ik zelf heb ingereden en over 1 maand 17 is,ben ik onlangs afgevallen, doordat een mountainbiker tegen ons op reed (IK was in STAP). Geen letsel, het ergste letsel dat ik aan dit paard heb overgehouden is een teennagel eraf, had met haar poezelige hoefje op mijn grote teen gestaan Boos! deed heel veel auw !

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:18

Ik ben er in negen jaar 4 keer afgevallen.

Maar één x pas echt hard was nl. op de hindernis! (De rest was niet zo heel erg hard)