Jaar 10 met Melody!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Jaar 10 met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 21:33

Hoi!

Het jaar duurt nog een maand, maar gezien ik niet denk dat we nog iets noemenswaardigs gaan doen (veel te koud :brr: ) laat ik ons jaar gewoon nu vast zien. Melody is een 13-jarige New Forest merrie. Ik verzorg haar in februari 10 jaar. Op 3 maanden na was dit dus ons 10e jaar samen, wat een lange tijd! 2017 stond vooral in het teken van lekker rondrijden, niet te veel nadenken en flink genieten.

Januari
We beginnen het jaar altijd erg rustig, want Melody wordt erg druk van de kou terwijl ik het dan juist wat rustiger aan moet doen. Dat is niet altijd een goede combinatie, dus dan kijk ik wat vaker toe vanaf de grond. Totaal geen straf, want Mel is zo gek als een deur en dus hartstikke leuk om naar te kijken :D

01.
Afbeelding

Van februari kon ik geen leuke foto's vinden, dat was ook een rustige maand. In maart gingen de temperaturen weer omhoog, en zo gingen wij ook weer op pad.

02. Ik rijd altijd alleen buiten, dan is ze meestal best rustig. Op de dag dat deze foto gemaakt is was een vriendin op de fiets mee. Voor deze foto had ze iets te lang stil moeten staan waardoor ze eerst omhoog, en daarna pas (al stuiterend) vooruit ging :+
Afbeelding

Vanaf april pakten we het buitenrijden echt weer op. Meestal gingen we twee keer per week naar buiten, tussendoor reden we dan wel eens in de wei om aan de basis te sleutelen.

03. Mijn vriendinnetje <3
Afbeelding

04. Poseren kan ze ook!
Afbeelding

05.
Afbeelding

06. Losgooien. Melody hoef je eigenlijk bijna niet aan te sporen. Ze weet precies hoe het werkt en racet maar al te graag de wei door :))
Afbeelding

07. Hallo grasbuik :=
https://boktimg.nl/img/m/QsETCI.jpg

In mei reden we ook lekker rond!

08.
Afbeelding

Van juni kon ik geen foto's vinden. We hebben toen vooral buiten gereden. Juli begon ook weer met veel buiten rijden, halverwege juli is mijn zadel een ruime week bij de zadelmaker geweest. Voorheen reden we buiten ook gewoon zonder zadel rond, maar het leek me nu wel zo verstandig om mooi in de wei te blijven :P

09. Na flinke regenval worden de zandpaden naast Mel's wei omgetoverd tot een grote waterbak :))
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Ook reden we deze maand na 3 jaar eindelijk weer de echte bossen in :D Dit is ongeveer anderhalf uur rijden, dit lukte mij lichamelijk al jaren niet meer door mijn ziekte. Na met veel geduld en beleid opbouwen kon ik dit nu eindelijk weer! Voor mij was dit echt al heel lang mijn hoofddoel. (Op helemaal beter worden na natuurlijk, maar dit is een realistischer doel :Y) ) We zijn er wel maar 2 keer geweest, want er zaten veel meer horzels en andere prikbeesten dan in de zandpaden dus dat was niet zo fijn voor Mel.
Afbeelding

12. Compleet in anti-prik verpakking :P
Afbeelding

In augustus hebben we denk ik alleen maar buiten gereden, met heerlijk weer :D

13.
Afbeelding

14. Soms zijn we het niet helemaal eens over de afslag :+
https://boktimg.nl/img/m/CoD1Bn.jpg

In september werden de maisvelden naast haar weiland gemaaid, zo'n renbaan kan natuurlijk niet genegeerd worden! Ook hadden we in september onze derde les in die tien jaar tijd. De vorige les was 4 jaar geleden, en omdat we tegen wat problemen aanlopen in de basis leek me dit wel nuttig :+ We zijn nu nog steeds met ons 'huiswerk' bezig. Melody is een hark en we zijn allebei wat scheef dus we hebben genoeg te oefenen. Ik ben van plan om nu niet weer 4 jaar te wachten met de volgende les :P

15.
Afbeelding

In oktober hebben we meer in de wei gereden, om aan de slag te gaan voor die soepelheid. Melody vindt het maar saai in de wei, (geef haar eens ongelijk met zo'n mooi gebied naast de deur) dus dat kost soms best wat moeite, maar we gaan wel in mini-stapjes vooruit :D

16.
Afbeelding

Van november zijn geen foto's. We hebben deze maand een beetje geoefend, maar helaas kon ik niet zoveel rijden omdat ik lichamelijk behoorlijk terug ben gevallen, waarschijnlijk door de kou en een weekend overbelasting.
December begint natuurlijk nog maar net! Ik hoop gewoon lekker wat rond te kunnen rijden in de wei, en zo toch wat verder te komen met onze oefeningen. Hoe het verder gaat zien we wel weer. Ik geniet gewoon van wat we wel kunnen :D

17. Vandaag in de kou :brr: <3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
In 2018 gaan we voor een soepelere Mel, en verder teken ik hier weer voor :D Ik ben er onwijs blij mee dat we eindelijk weer wat langer buiten konden rijden. Natuurlijk is er nog flink wat ruimte voor verbetering, maar na een aantal heel onstabiele jaren ben ik hier al heel erg gelukkig mee!
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 02-12-17 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foutje!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:38

Leuk om het zo achter elkaar terug te zien :)

En proficiat met jullie jubileum! *\o/* Hoe gaan jullie het vieren? :D

puppy1128

Re: Jaar 10 met Melody!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:49

Jeetje bijna 10 jaar bij elkaar! :D

Leuk overzichtje van dit jaar!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:52

Wat een leuke foto’s en wat ziet het rijden er fijn uit! Leuk dat jullie bitloos zijn <3

En 10 jaar, wow zo lang!!!
Gefeliciteerd **\O/**

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:55

Super leuk! 10 jaar alweer? Wat gaat het snel!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:57

Leuk overzichtje! :D Ze is een leuk paard zo te zien. Op naar een 2018 vol lange buitenritten! *\o/*

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:04

Zo zeg wat een actieveling!
Mooie foto's hoor, het plezier spat eraf.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:12

Woehoe, op naar de volgende 10 jaar *\o/*

Superleuke foto's, knappe Mel <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:15

Amai, knap hoor dat je al 10 jaar lang dezelfde pony verzorgt! Wat een engagement +:)+ ! De eigenaars mogen blij zijn met jou maar dat ben jij allicht ook met Melody. Mooi team zijn jullie _/-\o_ .
Nog heel veel plezier samen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 13:21

Bedankt allemaal!

Leonie, ik denk niet dat we iets gaan vieren want ik heb geen idee wanneer ik precies begonnen ben, en ze wordt al genoeg verwend :))

Lukasje, ik ben zeker heel blij met Melody! <3 Maar ook met haar eigenaars hoor, dat zijn echt super lieve mensen.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:03

Ach een lekkere (worteltjes)taart is toch altijd lekker? :P

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:11

*\o/* *\o/* *\o/*

Volgens mij heeft nog nooit iemand 10 jaar lang een verzorgpony gehad _O-

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:50

Wat een knapperd van een paard <3
Wat voor ras/kruising is ze en hoe oud?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:15

Deni11 schreef:
Wat een knapperd van een paard <3
Wat voor ras/kruising is ze en hoe oud?

New forest pony (was vermeld in beginpost)

Knappe pony, new forestjes zijn de leuksten :D

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:36

Wat zijn jullie leuk samen! :j
Lekker blijven genieten zo, hopelijk nog heel wat jaartjes!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 13:01

Bedankt allemaal!

Ze is inderdaad een 13-jarige New Forest, van 1.45 :)) Lekker laag bij de grond.

En die worteltjestaart.. Wie weet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:06

Ah Melody is zo leuk <3 Blijft een van m'n favo boktpony's! En jullie blijven echt zo'n leuke combi!

Is de Kampina eigenlijk rijdbaar voor jou? Volgens mij staan we op zich niet super ver van elkaar af met de paarden :Y)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 14:03

Dankjewel! :D

De Kampina is vanaf hier wat te ver. Vroeger hebben we wel eens op de rand gestaan, maar dat was volgens mij een goede 1,5 uur enkel. Jij staat in Spoordonk toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:06

Wat een leuk overzicht! <3 Wat zijn jullie een top stel bij elkaar, je straalt op elke foto en Melody ook! :D Ik wens je nog heel veel leuke jaren samen :+: en een hele hoop buitenritten!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:49

Leuk setje zijn jullie :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:00

Jemig Lys, 10 jaar is echt enorm lang :oo Heel tof dat jullie nog bij elkaar zijn, ik vind jullie zo'n leuke combinatie! Zo te zien een leuk jaar achter de rug en ik stem ook voor de worteltjestaart :j

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 21:58

Dankjullie! <3

Ja het is echt lang! :oo Soms denk ik daar wel eens over na, dat is gewoon de helft van mijn leven! Ik heb er ook nog nooit over getwijfeld om te stoppen, ze is veel te leuk :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:16

Leuk dekje! Ik heb er ook eentje met de Britse vlag voor mijn Engelsman, zoek er nu nog eentje met de Schotse vlag maar dat blijkt een uitdaging :+