Het jaar duurt nog een maand, maar gezien ik niet denk dat we nog iets noemenswaardigs gaan doen (veel te koud
) laat ik ons jaar gewoon nu vast zien. Melody is een 13-jarige New Forest merrie. Ik verzorg haar in februari 10 jaar. Op 3 maanden na was dit dus ons 10e jaar samen, wat een lange tijd! 2017 stond vooral in het teken van lekker rondrijden, niet te veel nadenken en flink genieten. Januari
We beginnen het jaar altijd erg rustig, want Melody wordt erg druk van de kou terwijl ik het dan juist wat rustiger aan moet doen. Dat is niet altijd een goede combinatie, dus dan kijk ik wat vaker toe vanaf de grond. Totaal geen straf, want Mel is zo gek als een deur en dus hartstikke leuk om naar te kijken
01.

Van februari kon ik geen leuke foto's vinden, dat was ook een rustige maand. In maart gingen de temperaturen weer omhoog, en zo gingen wij ook weer op pad.
02. Ik rijd altijd alleen buiten, dan is ze meestal best rustig. Op de dag dat deze foto gemaakt is was een vriendin op de fiets mee. Voor deze foto had ze iets te lang stil moeten staan waardoor ze eerst omhoog, en daarna pas (al stuiterend) vooruit ging

Vanaf april pakten we het buitenrijden echt weer op. Meestal gingen we twee keer per week naar buiten, tussendoor reden we dan wel eens in de wei om aan de basis te sleutelen.
03. Mijn vriendinnetje

04. Poseren kan ze ook!

05.

06. Losgooien. Melody hoef je eigenlijk bijna niet aan te sporen. Ze weet precies hoe het werkt en racet maar al te graag de wei door

07. Hallo grasbuik
https://boktimg.nl/img/m/QsETCI.jpg
In mei reden we ook lekker rond!
08.

Van juni kon ik geen foto's vinden. We hebben toen vooral buiten gereden. Juli begon ook weer met veel buiten rijden, halverwege juli is mijn zadel een ruime week bij de zadelmaker geweest. Voorheen reden we buiten ook gewoon zonder zadel rond, maar het leek me nu wel zo verstandig om mooi in de wei te blijven

09. Na flinke regenval worden de zandpaden naast Mel's wei omgetoverd tot een grote waterbak

10.

11. Ook reden we deze maand na 3 jaar eindelijk weer de echte bossen in
Dit is ongeveer anderhalf uur rijden, dit lukte mij lichamelijk al jaren niet meer door mijn ziekte. Na met veel geduld en beleid opbouwen kon ik dit nu eindelijk weer! Voor mij was dit echt al heel lang mijn hoofddoel. (Op helemaal beter worden na natuurlijk, maar dit is een realistischer doel
) We zijn er wel maar 2 keer geweest, want er zaten veel meer horzels en andere prikbeesten dan in de zandpaden dus dat was niet zo fijn voor Mel. 
12. Compleet in anti-prik verpakking

In augustus hebben we denk ik alleen maar buiten gereden, met heerlijk weer

13.

14. Soms zijn we het niet helemaal eens over de afslag

https://boktimg.nl/img/m/CoD1Bn.jpg
In september werden de maisvelden naast haar weiland gemaaid, zo'n renbaan kan natuurlijk niet genegeerd worden! Ook hadden we in september onze derde les in die tien jaar tijd. De vorige les was 4 jaar geleden, en omdat we tegen wat problemen aanlopen in de basis leek me dit wel nuttig
We zijn nu nog steeds met ons 'huiswerk' bezig. Melody is een hark en we zijn allebei wat scheef dus we hebben genoeg te oefenen. Ik ben van plan om nu niet weer 4 jaar te wachten met de volgende les 
15.

In oktober hebben we meer in de wei gereden, om aan de slag te gaan voor die soepelheid. Melody vindt het maar saai in de wei, (geef haar eens ongelijk met zo'n mooi gebied naast de deur) dus dat kost soms best wat moeite, maar we gaan wel in mini-stapjes vooruit

16.

Van november zijn geen foto's. We hebben deze maand een beetje geoefend, maar helaas kon ik niet zoveel rijden omdat ik lichamelijk behoorlijk terug ben gevallen, waarschijnlijk door de kou en een weekend overbelasting.
December begint natuurlijk nog maar net! Ik hoop gewoon lekker wat rond te kunnen rijden in de wei, en zo toch wat verder te komen met onze oefeningen. Hoe het verder gaat zien we wel weer. Ik geniet gewoon van wat we wel kunnen

17. Vandaag in de kou

Bedankt voor het kijken!
In 2018 gaan we voor een soepelere Mel, en verder teken ik hier weer voor
Ik ben er onwijs blij mee dat we eindelijk weer wat langer buiten konden rijden. Natuurlijk is er nog flink wat ruimte voor verbetering, maar na een aantal heel onstabiele jaren ben ik hier al heel erg gelukkig mee!
Hoe gaan jullie het vieren?
.
en een hele hoop buitenritten!
Heel tof dat jullie nog bij elkaar zijn, ik vind jullie zo'n leuke combinatie! Zo te zien een leuk jaar achter de rug en ik stem ook voor de worteltjestaart