Even ter info: ik ben 13 j , krijg €100 per maand zakgeld ( mss belangrijk )rij 3x per week paard ,& doe 3 kampen per jaar( moet ik niet betalen allemaal) . paardrijden is echt de max! Nu: ik zou zo graag een eigen paardje hebben. Ik rij al vanaf mijn 5 j paard en ik heb al eens besproken met mijn ouders voor een eigen paardje. Nu ik was toen nog klein dus echt veel besproken was het niet gewoon papa zei “ als het u communie is zal ik er nog eens over nadenken” ze zijn er allebei wel akkoord ong maar er houde dingen hun tegen.. idk wat allemaal. Nu hoeveel € zijn jullie per maand kwijt? ong. En wat is het goedkoopste op een manege vol pension en rond de 300/400€ betalen of op half pension ofs en alles zelf aankopen qua eten etc? en hoe vaak gaan jullie per week naar jullie paardje? en is het een goed idee om bv een verzorger voor 2x id week ( niet rijden , alleen poetsen of op de wei zetten) dan kan ik tegen men ouders zeggen dat ik sws nog tijd voor school heb. Nog een aantal vragen: hoevaak per week gaan jullie paardjes op de wei en wanneer zetten jullie ze erop en halen jullie ze er af? Ohja en het ding is bestaat er een leer-verzorgen kamp ofzo? stel mijn paardje wordt ziek wil ik weten wat te doen! Bij koliek etc weet ik dat je dus ja da moet bellen en dan stappen om darmen in beweging te houden etc maar voor andere dingen. Mijn
Mama weet ttl niks van paarden af maar papa een beetje. Hij woonde op een boerderij en had dus ook paarden. Hij heeft nooit paardgereden maar wel met de kar en erop gezeten etc dus hij kan paarden in de stal enz zetten stel ik ben eens ziek en men paard staat nog op de wei ofzo.. weet dag dit mss ingewikkeld is sorry!! En dat het veel vragen zijn , sorry!

Dit kun je doen met lessen, clinics maar het meeste leer je echt door ervaring. En die kun je opdoen met bv een verzorgpaardje. Koliek is laaaang niet de enige nare ziekte die ze kunnen krijgen en ook de methode die jij aanhaalt is niet de enige juiste weg.