De mini's in een vogelvlucht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 15:46

Een jaar met veel up's en down's maar vooral veel trots met wat ik met die kleine, gekke, vervelende "ik plak je achter het behang", knuffel paardjes heb meegemaakt!

Januari

Ze moest weg van haar huidige plekje vanwege een scheiding. Ik wou eigenlijk helemaal geen vosmerrie erbij maar wat een lief karakter, dik, en een berenvacht maar ze is toch echt mee de trailer op gegaan.

Meet Rosa al snel omgedoopt naar Bo aangezien we al een rosa hebben staan :Y)

Afbeelding

daarnaast waren we druk met het trainen van Jack, want in april is(was) het dan zover de hengstenkeuring!
Afbeelding

En onze oude opa macho moest even op bezoek bij de tandarts
Afbeelding

Februari

Wat we niet wisten was dat Bo drachtig was, maar na een scan van de DA was het toch 100% zeker, we zouden een 2e veulen dit jaar gaan verwachten!

Ook de maand dat we sneeuw hadden, Jack genoot daar van
Afbeelding

en daar behoorde sleeën natuurlijk ook bij!
Flor had al een tijdje niet meer voor de wagen gestaan, het was inspannen en zo weg rijden, heerlijk!
Afbeelding

Charly kwam ook eind februari weer terug van een aantal maandjes vertoefen op de wei tussen de dames van een vriendin.
Afbeelding

Maart
Jack moest onder het scheermes voor de hengstenkeuring van 1 april. En ik kon hem wel achter het behang plakken _-:( Maar met veel geduld, wat ruzie en een strenge blik gaf mijn stoere vent al snel het gevecht op.
Afbeelding

26 maart maakt bo het eindelijk echt spannend en mochten we savonds na een hele makkelijke bevalling ons eerste (verassings) veulen van het jaar verwelkomen! Cha cha's mon Marquise AKA makkie
Afbeelding

April
Ja het was zover de NMPRS hengstenkeuring!!

En wat was ik zenuwachtig! met het hele "mini team" gingen we vroeg van huis weg.

Als eerste moesten we door de veterinair, alles keurig in orde, meneer had alleen wat moeite met stilstaan voor het meten van zijn schofthoogte. Testosteron vloog in de ronde die dag, en hij liet maar al te graag horen dat hij aanwezig was!

Toen was het zover de eerste bezichtiging! ondanks dat we het opstellen veelvuldig geoefend hebben was het maar moeilijk te doen om hem even stil te laten staan.
https://www.youtube.com/watch?v=pOhcD3O3ZuA

Ik was als eerste van de rubriek aan de beurt dus het was zenuwslopend wachten, En gelukkig!! we werden niet terug de ring in geroepen; Op naar bezichtiging 2 *\o/*

Jack was ondertussen al wat ingedamd, hij begon wat moe te worden, want ja je continu laten horen en zien is natuurlijk slopend, ander terrein en veel andere paardjes. En toch liet hij zich weer super zien!

Afbeelding

En wauw wauw wauw. Een kleine droom werd toch echt werkelijkheid! we werden niet terug geroepen voor de 2e premie, We hadden een 1e premie in de pocket en mochten door naar de kampioenschappen! uiteindelijk zijn we als 7e geplaatst van de eerste premie's in de grote maat. Mijn dag kon niet meer stuk! trots op dit mannetje <3 *\o/*
Foto

Mei
Werd ons 2e veulentje geboren! Chicky heeft ons lang laten wachten, melktest liet ze niks mee doorschemeren, en we hebben de geboorte dan totaal gemist. Op haar eigen verjaardag(27 mei) heeft ze ons dit prachtige zwarte pinto hengstenveulen gegeven met 2 prachtige blauwe kijkers! (v. HJC Hello Sunshine of Spotlight). Ik stel u voor; Cha Cha's Manjefique Rough Diamond AKA King.

Afbeelding

Met mama:

Afbeelding

Juni
17 juni was de Enter & Twenter keuring. En daar gingen we met ons, veel te dik gebuikte 1,5 jarige Charly heen. Een nette 2e premie hebben we die dag mee naar huis mogen nemen :)

Afbeelding

Juli
Deze maand was de zomershow, de eerste show voor mij puur om te kijken of ik het wat vond. Volgend jaar zijn we er weer bij! :D

Mijn zusje bracht charly voor, ze was wat teleurgesteld met een laatste plaats in de kleurenklasse. Maar had mazzel bij de bewegingsklasse want de andere hadden afgemeld. Zusje blij; een eerste prijs en een beeldje. Kind blij ik blij (charly was vast ook blij) :')

Afbeelding

Jack kreeg een 5e plaats in de kleurenklasse en een 3e plaats bij de beweging en kwaliteit. Een hele leuke ervaring en zeker voor de herhaling vatbaar!
Afbeelding

Augustus
We hadden nog geen tijd voor rust. Druk op het werk, en druk met de keuring! want de merriekeuring kwam in zicht en dat betekende dat de scheermachine weer geolied mocht worden!

steeds weer opnieuw verliefd op dit mannetje <3
King

Vanwege het hoogseizoen op mijn werk had ik totaal niet met de dame's getraind.
Daar werd ik bij Bo dan ook op afgestraft. Ze heeft alsnog een 2e premie behaald maar ze was vreselijk stijf, volgend jaar gaan we voor een nieuwe poging heen.

chicky hadden we mee voor de fun, gewoon eens kijken was ze zou behalen. Ik had eerlijk niks of een 3e verwacht maar een dikke 2e premie kreeg ze uitgereikt! *\o/*

King behaalde ook een 2e, hij kon veel beter maar door alle stress liet hij zich niet goed zien. We gaan gewoon voor een herkansing bij de enter & twenter keuring van 2018! :o

Al met al een druk maar voldaan dagje!

September
Deze maand totaal geen foto's gemaakt. We hebben het vooral lekker rustig aangedaan. Even tot rust komen..

Oktober
Oktober was alweer een vreselijk drukke maand! De oude stal werd echt "oud" en het was tijd om te verhuizen. Ook wou ik erg graag mijn 2 grote dames er weer bij hebben. Heerlijk alles weer samen. Totaal onverwacht kwamen we een prachtig plekje tegen en we hebben dus geen moment getwijfeld!

Niet geheel mini maar wat een last viel er van me schouders af toen de grote dames aangekomen waren. Eindelijk alles weer herenigd!
Janske & Rosa

November
We zijn rustig aan het bijkomen van het drukke veelbewogen jaar. Rustig alles weer oppakken op onze nieuwe plek en vooral genieten van de paardjes!
Afbeelding

Hopelijk kan ik volgend jaar weer zo'n verslag maken. Het was een jaar van trots maar ook zeker achter de schermen heel veel tranen . OP naar een nieuw jaar :evaw:

joey2010

Re: De mini's in een vogelvlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:04

Wat een knappe mini's heb je.
Leuk hoe je het afgelopen jaar zo hebt opgeschreven!

En wat is Jack prachtig.

Heb je er drachtig voor 2018?

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 16:22

Dankje! Helaas niks drachtig voor 2018. Chicky wou 2 maanden lang niks van de hengst weten, dus dat vond ik daarna nog te laat om te dekken. Bo had een hele lange hengstigheid en helaas in die poging niet mislukt en te lang gewacht met checken omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat het wel goed zat. Een jaartje niks is ook wel fijn, even wat meer tijd om andere dingen op een rijtje te zetten. Maar had graag een paar jack baby's gehad!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:45

Ach ja inderdaad n rust jaartje is ook goed.

Op naar 2019 veulentje(s).
Gewoon wat langer geduld hebben :D

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 16:49

Inderdaad geduld is een schone zaak! En zo'n jaar is zo om!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:21

Leuke paardjes hoor en ook leuk eens een fokker uit de kop van Noord-Holland!

EefkeShanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:08

Oh, wat een knappe mini’s! King vind ik wel echt de mooiste, ben benieuwd hoe die eruit ziet als hij opgegroeid is. <3

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 15:14

Tosadog schreef:
Leuke paardjes hoor en ook leuk eens een fokker uit de kop van Noord-Holland!

Danku! Ik zit nog in een opbouwende fase met de fokkerij maar het begin is er zeker!

EefkeShanti schreef:
Oh, wat een knappe mini’s! King vind ik wel echt de mooiste, ben benieuwd hoe die eruit ziet als hij opgegroeid is. <3

Ben ook zeker trots wat die 2 ervan gemaakt hebben. Ik zou eigenlijk geen hengstenveulens aanhouden, maar we hebben besloten hem voorlopig nog even te houden om te kijken hoe hij uitgroeid want ook ik ben daar enorm nieuwsgierig naar!

Edit: zie net dat ik in uitgelicht sta met Jack, super leuk! *\o/*

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:40

Knappe mini's

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:07

Een goed begin is het halve werk toch? Ik vind je hengst erg correct en hij loopt erg goed. Ook heel belangrijk.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:50

Mooie mini's. Druk jaartje gehad.
Jack was me positief opgevallen op de hk, leuk om te zien van wie hij is! Hoe groot is hij?

sharon2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 20:35

Tosadog schreef:
Een goed begin is het halve werk toch? Ik vind je hengst erg correct en hij loopt erg goed. Ook heel belangrijk.

Daarom! Fokken is inmiddels verbeteren. En probeer het beste uit het betreffende paardje te halen :)

timokyana schreef:
Mooie mini's. Druk jaartje gehad.
Jack was me positief opgevallen op de hk, leuk om te zien van wie hij is! Hoe groot is hij?

Was zeker druk haha. Hij is officieel op 95cm gemeten.