elinedeau95 schreef:Ik heb ooit een tijdje op de Groote Wielen gezeten toen die net open was (eerste jaar van opening gereden). Ik vond het toen een leuke manege met gezellige lessen. Ook de paarden worden goed verzorgd. Alleen wat ik wel miste is dat we bijna nooit op buitenrit gingen.
Vriendin heeft gereden op paardrijk in Berlicum en ben wel eens mee geweest. Ik vond zelf de verzorging van de paarden daar wat minder (vieze en kleine stallen). Over de lessen daar heb ik geen ervaring, maar vond de verzorging van de paarden aanzienlijk minder dan op de Groote Wielen. Nadeel misschien voor jou is dat de Groote Wielen duurder is dan het Paardrijk.
TS, Ik weet niet of je ondertussen al een manege gevonden hebt?
Elinedeau95,
Ik weet niet wanneer je op het Paardrijk bent geweest? Maar ik rij er nu 8 jaar en ben van mening dat de paarden juist enorm goed verzorgd worden!
Vroeger was dit inderdaad minder, vieze stallen, vieze paarden...
Ongeveer een jaar geleden hebben ze nieuwe (grotere!!) stallen gebouwd en ik vind het er nu heel netjes uitzien! Op woensdag (dacht ik) & zaterdag kan het er inderdaad wat minder uit zien omdat de stallen dan uitgemest worden dus overal (vies) stro ligt ja.
Verder vind ik het een fijne manege! Er worden veel activiteiten georganiseerd, aardige & fijne instructeurs. De eigenaresse is enorm vriendelijk en wil echt het állerbeste voor haar paarden!! Ze hebben er ongeveer zo'n 60 manegepaarden staan (op de site staat maar een kleine selectie van de paarden), dus voor groot, klein, gevorderd of beginnend, er zit altijd wel een passend paardje bij! Ze beschikken over 2 binnenrijbanen, 1 buitenrijbaan en een longeercirkel. Het Paardrijk ligt naast het bos, dus als het lekker weer is wordt er veel buitengereden! Ook zijn de lessen leuk en afwisselend, de ene keer dressuur, dan springen, of ze hebben een schriktraining klaargezet.
In de 8 jaar dat ik hier rij heb ik deze manege enorm veel zien groeien, en het wordt nog steeds met het jaar beter!