Ik heb reeds meerdere topics aangemaakt ivm zou ik mijn paard verkopen of niet.
We zijn intussen meer dan 7 jaar later dan wanneer ik hem gekocht heb, en ik heb hem nog steeds

Toch blijft het idee spoken door mijn hoofd.
Hij zet met rijden geen pas verkeerd, maar is ook niet super enthousiast.
Ik heb zijn laksheid in rijden en niet nageefelijk willen zijn altijd op hem gestoken.
Ik kan er bij wijze van spreken al een uur aan het werken zijn, en mijn lesgeefster kruipt er op en binnen de minuut is het een compleet ander paard.
Het ligt dus niet aan hem, maar als wij als combinatie.
Ik denk gewoon dat ik en hij als combinatie voor het rijden niet goed gaat.
Begrijp me niet verkeerd, mijn band en qua rijvaardigheid is al aanzienlijk verbeterd tegenover mijn vorige topic van 3 jaar geleden, maar waarom blijf ik met het idee zitten om hem te verkopen?
Ik heb hem zelfs even gestald gehad bij mijn lesgeefster voor één maand, met als doel hem door te rijden en te verkopen.
Ik heb zelf die maand even 'rust' kunnen nemen van hem en vond het eigenlijk totaal niet erg dat hij er even niet meer was.
Toen bleek dat er geïnteresseerde was voor hem, en toen ik ging kijken en de kandidaat koper er ook was, brak ik volledig.
Ik kon het niet hebben om iemand anders met mijn paard te zien, dus meneer kwam weer naar huis

Zo heb ik hem nog 3x op internet gezet, maar telkens na een dag haalde ik hem er weer af.
Nu bots ik tegen volgende situatie aan:
Ik ben drie maanden geleden bevallen en kort daarvoor alleen gaan wonen.
Vroeger werd mijn hobby gesponsord door mijn ouders laten we zeggen

Nu dien ik, wat niet meer dan logisch is, alles zelf te betalen.
Wat voor mij op zich geen probleem is, maar ik ben op het punt gekomen dat ik opnieuw wil beginnen met een jong paard, en liefst iets kleiner. Mijn paard is namelijk 1m85 wat het voor mij dus éxtra moeilijk maakt om hem bij elkaar te kunnen rijden.
Nu zit ik met dubbele gevoelens, verkopen of niet?
Ik heb nog nooit een paard moeten verkopen. Twee staan er die niet gereden worden, maar hier oud mogen worden, één moeten laten inslapen, en mijn huidige paard dus.
Ik kan het financieel niet aan om nog een paard bij te kopen.
Als ik hem nu verkoop krijg ik er nog redelijk wat geld voor.
Dit wil zeggen dat niet zoveel hoef bij te leggen voor een nieuw paard.
Langs de andere kant ben ik altijd van het principe geweest, als je iets koopt blijft het hier voor de rest van zijn leven. Als ik dit doe, ga ik op een gegeven punt komen dat ik er geen wedstrijden meer mee ga rijden omdat hij een oudje wordt en hem van zijn pensioen wil laten genieten.
Dit betekend voor mij (tijdelijk) einde sport en als ik dan een nieuw paard wil kopen dien ik volle pot te betalen.
Dit kan ik financieel niet aan. Net huis gebouwd en kindje gekregen.
Ik zou hem uiteraard niet alleen voor het financiele willen verkopen, want het idee zit al jaren in mijn hoofd, maar nooit de stap durven zetten.
Nu heb ik hem op internet gezet puur om te kijken wat er af komt.
Ik heb enkele leuke mensen gezien waar hij een super leven nog gaat hebben.
Hier is een grote binnenbak, buitenbak, vlak bij bos. Hij zou 'dienen' om te leren voor man en dochter en om buitenritten te doen. Misschien ook nog wedstrijden.
Klinkt allemaal heel goed. Dit weekend komen zij kijken en nu speelt de panische angst al op.
Soms denk ik, als je al zo lang met het idee in uw hoofd zit kan je hem beter verkopen, maar langs de andere kant, als je zo twijfelt mag je het niet doen

Ik kan niet zeggen dat ik een spectaculaire band heb met het paard, maar ben altijd van het principe als ze bij mij staan weet ik dat er goed voor gezorgd wordt.
Wat niet wegneemt dat er uiteraard nog zo een mensen bestaan

Het klinkt allemaal nogal zwart wit nu, nu lijkt het of ik hem enkel voor het geld weg doe.
Dit is niet helemaal zo, maar het is voor mij financieel nooit meer haalbaar om van 0 af aan een paard terug te kopen als ik nu met hem blijf rijden en aanmodderen tot hij met pensioen kan.
Eén van de belangrijkste redens dat ik schrik heb om hem te verkopen is dat ik echt schrik heb waar hij terecht gaat komen.
Heeft iemand deze situatie ooit al meegemaakt?