Horses.nl nieuwe telegraaf?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Horses.nl nieuwe telegraaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 13:41

Al enige tijd heb ik het idee dat de artikelen van horses.nl een verandering zijn ondergaan. Het gaat steeds meer op de story of telegraaf lijken, en zie deze comments dan ook vaak voorbij komen op Facebook. Denken bokkers hier hetzelfde over?

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Horses.nl nieuwe telegraaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 13:59

Het is vaak wel klakkeloos overgenomen en weinig diepgaande artikelen. Ook koppen die voor artikelen gebruikt worden waar dan later met geen woord meer over gerept wordt, denk ik waarom.... maar volgens mij willen ze ook meer richting betaalde content en leden aangezien de laatste tijd er al een hoop zogenaamde enquetes over kwamen.
Die columns die ze schrijven zijn ook vaak alleen maar gal spugen en zonder weinige zelfreflectie of diepgang. Ik kijk steeds meer op andere sites in ieder geval.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Horses.nl nieuwe telegraaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:21

De uitslagen van de subtop vind ik vaak wel leuk geschreven.

Maar inderdaad, de artikelen en columns van beide heren vind ik met regelmaat bijzonder zuurpruimerig... Ik zal niet zeggen dat het altijd quatsch is, maar de sfeer in die columns troont Horses wel naar absoluut Telegraaf niveau...

Ik zag dat Hoefslag hier dankbaar gebruik van is gaan maken. :Y)

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Horses.nl nieuwe telegraaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:47

Wat is Telegraaf-niveau?Dat is een prima krant met goede journalisten.Momenteel heeft horses.nl een bericht over Rothenbergers paard Cosmo,wat door een veearts zodanig met Tildren was behandeld dat hij er zwaar ziek van werd. Rothenberger claimt nu 8miljoen van die veearts,zijnde de waarde van het paard.Ik vind dat je wel kunt leren van dit soort berichten.Bijv. over de schadelijkheid van Tildren,wat ik niet wist.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:30

Bij Horses werken ze niet tot nauwelijks met echte journalisten. Ik ben eens benaderd om ervoor te schrijven. De vergoeding die er tegenover stond, sja, daar kom ik mijn bed niet voor uit. Als vakkenvuller verdien je nog meer zeg maar.

Toen ik bedankte, kreeg ik te horen dat er schrijftrainingen van vakmensen tegenover stonden en dat ik niet wist wat ik miste.
(Mwoah.... misschien hadden ze mijn cv eerst eens moeten lezen :+ )

Bij de Telegraaf werken wel journalisten die kunnen schrijven. Het kan niet je ‘ding’ zijn, maar dat is iets anders.