Omdat ik zelf een eigen ondernemer ben die onlangs de overstap heeft gemaakt naar een groot bedrijf als product manager voor een zeer groot en gecompliceerd assortiment merk ik dat tijd en trainen er echt bij in schiet voor mijn verzorgpaard.
Naast deze functie run ik nog steeds mijn bedrijf in textiel die ik langzaam maar zeker uit handen wil geven aan een sales manager/rechterhand die ik onlangs heb aangenomen. Verder heb ik al 2 super leuke meiden in dienst die beide parttime werken en oa backoffice en online content etc bijhouden.
Ik heb zelf deze keuze gemaakt omdat ik vooral bezig was met sales en daar absoluut niet op mijn plek zit, ik had uiteraard ook kunnen kiezen om fulltime betrokken te zijn bij mijn bedrijf maar dat betekend dus ook dat ik daar een fulltime salaris moet uithalen naast nog een fulltime manager en 2 parttimers. Ook merkte ik dat het constant ontwikkelen en leren erg miste.
Waar ik voorheen zelf mijn planning kon maken volg ik nu natuurlijk kantoor uren (lees; 7u beginnen tot +/- half 6) en veel overwerken en in de nabije toekomst zakelijke trips naar het buitenland (dit is nooit langer als een week).
Momenteel rij ik een pony 3 dagen in de week die erg veel conditie mist, naast mij rijd er nog een bijrijdster die eigenlijk altijd naar buiten gaat (of soms niet rijd) maar omdat ik zelf graag wil door ontwikkelen in de dressuur sport les ik 1x in de 2 weken en rest van deze dagen train in de bak.
Al is het bij deze pony niet opstappen en wegrijden, als ik merk dat ik 1x in de week heb kunnen rijden en hem de rest van de dagen dat ik hem heb longeer kan ik weer vanaf 0 beginnen.
Zelf heb ik al geopperd aan de eigenaresse om misschien met z'n 3e om tafel te zitten en dat we allemaal onze schouders er onder te zetten, ook omdat dit beter is voor de pony uiteraard.
Nadeel is ook dat vaak de bak niet eens te rijden is en het buitenpad al helemaal niet. Zelf mest en voeren we elke avond en kan ik ong. 1,5 uur doordeweeks voor de paarden uittrekken per doordeweekse avond. Daarna is het door naar huis; eten, administratie en naar bed.
Nu hoef ik geen reacties met dat paarden veel meer tijd kosten en ik me zelf moet afvragen of de paardensport wel voor mij besteed is. Ik ben gewoon erg benieuwd naar andere carrière bokkers!
Hoeveel dagen rijden jullie? Hoe delen jullie dit in? Uit hoeveel uur bestaat je gemiddelde werkdag/week? Staat je paard op volpension of mest/voer/binnenzetten je zelf?
Ik kijk uit naar de reacties!
...
. Het is ook absoluut een opstappen-wegrijden paard. Op de stalavonden doe ik verder niks anders meer. Mijn partner doet de boodschappen en kookt.