Voor Yoeri was het natuurlijk wel even wennen, van 24/7 buiten staan en de baas zijn over 3 Shetlanders en alleen gereden worden als het weer dat toe liet, naar iedere dag trainen en wonen in een stalletje en halve dagen buiten staan met vriendjes die de baas over hem zijn. Maar Yoeri doet het super, veel beter dan verwacht en ik ben zo trots op hem. We kunnen iedere dag trainen (onder begeleiding) in een binnenbak en zijn niet meer afhankelijk van het weer
Ik zie dat Yoeri het naar zijn zin heeft, hij is echt een werkpaardje en hij vindt alle aandacht geweldig. Maar we hebben ook wat tegenslagen gehad. In de 8 jaar dat ik Yoeri heb, heb ik nog nooit een probleem gehad, hij had nooit ergens last van. Maar toen hij in pension stond begon hij met (heel heftig) hoesten en een paar dierenarts bezoeken, een hoop medicatie en een longspoeling in Utrecht verder kwamen we er achter dat Yoeri een stofallergie heeft. Ontzettend balen want hierdoor heb ik hem een hele tijd niet kunnen trainen. We hebben van alles aangepast zodat hij zo min mogelijk in de buurt is van stof en dit gaat eigenlijk heel goed, hij hoest aanzienlijk minder en op deze manier is het goed te doen voor hem.
Ik was net weer begonnen met trainen toen Yoeri ineens erg last van zijn buik kreeg en de dierenarts mij vertelde dat hij een maagzweer heeft. Arm dier. Medicatie erin en zorgen dat hij 24/7 ruwvoer heeft en zo min mogelijk stress. Het lijkt te werken en Yoeri ziet er stukken beter uit en ik ben vorige week weer begonnen met rijden.
Al met al ging alles niet vanzelf, maar het gaat nu weer de goede kant op en ik blijf positief (: Yoeri is ondanks de tegenslagen positief veranderd; hij heeft meer spieren gekregen en hij ziet er echt beter uit, kijk zelf maar:
April:
Dag 1 in zijn nieuwe stal, de spanning straalt er vanaf

Voor de eerste keer in de bak rijden

Nieuwe vriendjes maken

Mei:
Klaar voor les

Nieuw hoofdstel

Tijd voor de tandarts, spuitje doet goed zijn werk

Rollen na het douchen vind ie heeerlijk

Beste uitzicht dat er is

Juni:
Niet kunnen rijden ivm hoesten, dan maar lekker door de bak stappen

Trilplaat gaat meneer echt niet op, veel te eng. Zolang hij bij het eten kan vind hij dit ver genoeg
Na veel oefenen durft hij er inmiddels wel op.
Mama kwam even foto's maken van ons (:

Braaaf

Longeren

Juli:
Lekker kontje

Groepsknuffel

Van de laatste paar maanden heb ik helaas niet zo veel rij foto's, en ik zit nu al op de 15
. Als ik weer nieuwe foto's heb zal ik ze met jullie delen