Ik neem jullie mee:
Januari
Een maand van zeer zwaar afscheid. Na 5 jaar samen een hecht team te vormen, werd het nu tijd dat onze wegen zouden scheiden. Enorm lang nagedacht maar dan toch uiteindelijk de knoop doorgehakt. Mijn grote vriendelijke reus ging naar een nieuw baasje. Hij heeft mij zoveel geleerd en we hebben zoveel mee gemaakt, maar mijn ambities sloten niet meer aan op wat hij mij kon bieden. Hij verdiende een baasje die met de volle teugen van hem kon genieten. En die vonden we! Een veearts, met eigen kliniek aan huis bood hem dat 5 sterren huisje! Mijn geluk kon niet op. En op de dag van vandaag heb ik nog steeds contact en krijg ik nog steeds foto's en video's. Hij heeft het helemaal naar zijn zin daar

Februari
Nu mijn grote vriend (Amigo) een top huisje had gekregen, kon ik opzoek naar een nieuwe topper in de dop. En hoewel ik aldoor riep: geen merrie hoor en al helemaal geen schimmel, kwam ik thuis met... jawel een schimmelmerrie

Maart/April
En daarmee begon het nieuwe avontuur. Al gauw begonnen we een team te vormen

Mei/juni
Een heel spannende maand voor mij! Mijn langverwachte oogoperatie stond dan eindelijk voor de deur! Van een zichtsveld van 10% (met 1 oog, andere oog kon ik 100% mee zien) naar een gezichtsveld van meer dan 80%, wat nog steeds toe neemt. één nadeel; ik mocht minstens twee maanden niet paardrijden. Echter raakte Kontura vlak voor mijn operatie ook nog een kreupel. We zaten beide in de lappenmand...
Juli
Af en toe leek het beter te gaan met Kontura, maar steeds weer raakte ze meer kreupel, vaak van de een op de andere dag. Ik was klaar met die onzekerheid en dus gingen we langs bij de kliniek. Daar bleek dat ze een blessure had opgelopen in het hoefgewricht. Ze werd ingespoten en moest op rust. Ik baalde enorm. Ik mocht eindelijk weer rijden, maar had nu een kreupel paard. Mijn arme meisje..
In deze periode had ik veel plezier van mijn 'bijrijdfries'. Ja best raar, nog een leenpaard erbij, terwijl ik een eigen paard had. (Ik reed deze fries overigens al voordat ik Kontura kocht). Met Jelmer (de fries) reed ik dressuurwedstrijden. En niet zonder succes, want we vielen vaak in de prijzen en gingen altijd wel met een winstpuntje naar huis.

Augustus
De behandelingen voor Kontura mochten niet baten. Ze liep niet enorm kreupel meer. Maar in draf zag je toch wel duidelijk dat ze niet zuiver liep. Wat moest ik nou.. De dierenarts had gezegd dat het niet heel veel beter meer zou kunnen worden. Goed en nu? Ik had nu wel een merrie dus ik zou er een veulentje uit kunnen fokken. Echt had ik daar niet de capaciteiten en expertise voor. Dus kwam het moeilijke besluit om wéér afscheid te nemen van mijn geliefde paard.
September
Ik had voor mijzelf besloten dat als Kontura verkocht zou zijn, ik even een tijdje zou wachten met een nieuw paard te kopen. Ten slotte had ik Jelmer die ik mocht rijden, dus helemaal uit de paarden zou ik niet zijn.
Ik had een koper gevonden die wél graag met Kontura een veulentje wilde fokken, dus zo gezegd zo gedaan ging Kontura naar haar nieuwe huisje. Dit zou dan het moment geweest zijn dat ik lekker zou gaan sparen en op zijn tijd weer een paard zou gaan zoeken.
Jullie voelen het wel aankomen denk ik... Ik, zou ik niet zijn als ik dit ook daadwerkelijk had gedaan
En zo kreeg ik een bruine ruin op het oog. Jong, ongbeleerd en behoorlijk schraal.. Máár iets in zijn ogen sprak mij aan. Zijn koppie, wat mij ergens deed denken aan mijn grote vriendelijke reus Amigo. En toen hij ook nog eens behoorlijk kon springen was ik verkocht..
Voor de zekerheid liet ik hem wel rontgenlogisch keuren, en alle foto's waren in orde!
En zo kwam Winston in mijn bezit

Oktober
En zo begonnen we weer aan een nieuw avontuur. Ik moet zeggen: dat vond ik wel behoorlijk spannend. Bang dat het weer mis gaat.. Bang voor teleurstellingen: Heb ik wel het juiste paard gekocht?
Máár we gaan ervoor. We begonnen met het beleren van Winston. Hij pakte alles snel op. En zo was hij al snel zadelmak.

November
Ondertussen hobbelen we al lekker door de bak. We rijden 1 a 2 keer in de week, en dan vaak nog een derde dag wat longeerwerk. Hij heeft nog veel vrij. De rest van dag eet hij lekker zijn buikje vol en is hij hard op weg naar zijn extra kilo's
https://www.instagram.com/p/Bav70TjHLVh ... ut_winston
https://www.instagram.com/p/BbNH1iGHGf9 ... ut_winston
Voor degene die nog nieuwsgierig zijn nog een klein paspoortje van Winston:
Winston - ruin- 4 jaar - Hartbreaker x Valespoir malabry
Wat de toekomst ons gaat brengen? Geen idee. Ik hoop in ieder geval dat ik lang van hem mag genieten, en dat we een hecht team zullen vormen
Uiteindelijk wil ik met hem de spring- en eventingsport in.Bedankt voor het lezen en kijken
.