Zoals sommigen misschien weten ben ik in bezit van een super leuke Fjord x Newforest merrie genaamd Mare. Mare is een super paardje, wil altijd haar uiterste best voor je doen en kan echt bijna alles qua diciplines.
Nu hebben wij over anderhalve maand onze eerste officiële Working Equitation wedstrijd waar wij meedoen in de introductie klasse, we rijden dus alleen de Dressuur en Stijltrail.
Nu zou je denken, dat is toch al super leuk? jazeker maar met mare ligt de dressuur mij niet zo
Ik heb een ander paardje (KWPN) waar ik ook dressuurwedstrijden mee rijd. tot op heden gaat dit zo ontzettend goed! we rijden echt de sterren van de hemel.
en dan stap ik op mare om te oefenen en dan heb ik het idee dat ik helemaal niet meer kan paardrijden.. het nagevelijk rijden is me te onconstant (ik laat zodra ze haar kaak ontspant ook mijn hand ontspannen e.d.)
en ik heb het idee alsof het gewoon echt super slecht gaat. Mensen die aan de kant meekijken zoals de instructie vinden dat lang niet zo maar voor mij voelt het gewoon niet zoals het moet zijn. ik ben best perfectionistisch en met paardrijden is het perfecte beeld bijna niet mogelijk.
We hebben pas enkele weken dat we hier fanatiek mee bezig zijn maar toch.. ik vind het gewoon ontzettend moeilijk en heb het idee dat ik nog nooit op een paard heb gereden ofzo..
Waarom maak ik dit topic? even van me afschrijven denk ik...
Voor mensen die mare niet kennen, Dit zijn wij, maar dan in westernoutfit