Ik moet alleen nog even 2,5 week wachten tot hij naar mij komt, wat zullen dat lange dagen worden zeg!
Eigenlijk nog helemaal niet op zoek, volop aan het sparen. Sparen voor een prachtige barokke PRE (hengst)/ruin met lange manen. Mijn droompaard. Nadat ik afscheid heb genomen van mijn ex-verzorgpaardje Eefje, waarmee ik kon lezen en schrijven, is het verlangen naar een paard voor mezelf zo groot. In de tussentijd nog een fantastisch verzorgpaard gehad met een super leuke eigenaresse! Dankbaar daarvoor! Ook af en toe op een PRE handelsstal gereden, en gedacht dat ik hier mijn paard zou halen, kan ik hem immers goed uitproberen of het wat voor me is.
Zoals je vaker hoort bij mensen die een paard kopen, het loopt niet altijd helemaal zoals gepland, en je valt niet altijd voor het paard wat je in gedachten had. Op de handelsstal kwam ik al tot de conclusie dat de meest prachtige paarden, niet per se betekent dat ze bij me passen qua karakter. En dat vind ik toch het aller belangrijkst. Die 'eis' zou ik dus als eerst al laten vallen (uiterlijk).
Dus.. nog niet op zoek. Kom ik een advertentie tegen op facebook. Destinado CXIII, 2,5 jarige hengst. Mijn aandacht werd getrokken door deze schattige foto en heb hem de volgende dag weer opnieuw opgezocht. Ik kon het niet laten om een berichtje te doen.

En onverwacht, heb ik ineens een afspraak om te komen kijken! Ja, hoe test je nou een 2 jarig paard uit, of het iets voor je is.. Bij de bezichtiging (nu duidelijk zichtbaar dat hij schimmel wordt, wollige wintervacht en onder de modder) zag ik dat het een paard was met een eigen karakter. Speels, beetje happerig, ietwat eigenwijs, maar laat zich goed corrigeren. Stukje door de bak gelopen, achterwaarts, zijwaarts, reageert ie goed op. Houdt ook van aandacht, heerlijk. Ook een stukje over de weg gelopen, en het verkeer deed hem niets. Enkel bij twee vrachtwagens achter elkaar versprong hij even, maar dan was het ook weer goed. Het voelt goed. Ik wist eigenlijk gelijk al wel, dat ik hem toch wel erg leuk vond!

Een klein beetje op de gok, gezegd dat ik hem wilde. De tweede keer dat ik hem zag, was dan ook vandaag op de keuring. En moet zeggen, ben alleen nog maar verliefder geworden

Nog 1 ding.. Ik vind zijn naam niet heel geweldig