[VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

[VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 14:06

Ik heb van de zomer besloten mijn droom na te jagen en naar de Veluwe te verhuizen. Ergens volgend jaar was de bedoeling. Nu lopen dingen wel eens anders dan gepland en heb ik onverwacht snel mijn huis verkocht en een ander huis gekocht en ga ik rond 1 januari al verhuizen. *\o/*

Paardlief gaat natuurlijk mee. En dat is een uitdaging! Dus een tijdje terug begon mijn zoektocht naar stallen. En ik neem jullie graag in het hele proces mee.

Paspoortje:
Jim
Haflinger
Ruin
1 januari 2005 (dat maakt hem met de verhuizing 13 jaar jong)
Onderdanig en enorm sociaal naar andere paarden
Allergie voor huisstofmijt, voedermijt, hooimijt en een paar pollen, waardoor hij 24/7/365 naar buiten moet
Western en buitenrijden
Wordt dik van gras, is kieskeurig met krachtvoer, gevoelig op graan

Mijn eisenlijstje voor een stal:
Max 30 min vanaf Dieren
24/7 buiten, bij voorkeur Hit Actief of Paddock Paradise
In een groep
Mogelijkheid om eigen krachtvoer te geven. Dit kan ik zelf geven, hoeft niet per sé door pensionhouder gedaan te worden.
(Zo goed als) onbeperkt ruwvoer
(Buiten)bak, liefst met verlichting
Loopafstand van het bos (kwartiertje rijden)
Volpension zolang ik nog in de Randstad werk
Kast of ruimte voor een westernzadel en overige spullen. Of ruimte om zelf een kast mee te nemen (is al aanwezig)
Max 250,- (al is daar wel iets mee te schuiven)

Jim staat nu in een mini paddock paradise. Een verharde plaats met hooistation, een doorloopstal en een zandpaddock. Hij staat hier met 5 andere paarden. Hij doet het super in de groep. Verhuizen is voor hem heel ingrijpend, hij is introvert en snel onzeker. Ik sta pas een jaar op mijn huidige stallen en sinds de zomer durft hij zich eigenlijk pas een beetje open te stellen naar mensen. Met de paarden gaat het wel heel makkelijk. Hij kent het kuddegedrag goed, is heel sociaal, maakt echt vriendjes, kroelt, speelt, enz.
Zijn huidige stalling.
Afbeelding

Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


yvje86

Berichten: 2693
Geregistreerd: 18-09-12

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:08

Oh ik kan je verder niet helpen maar ben zo jaloers.
De Veluwezoom is daar prachtig, kom al heel wat jaartjes in omgeving Dieren en ik ben gek van het bos.
Schitterende omgeving!

ElCamino

Berichten: 8912
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:17

Euhm.... Dit is beetje lastig uitleggen.
Als je afslag beekbergen/Apeldoorn zuid neemt op de A1 en je gaat onderaan linksaf en dan over spoor rechts de Lange Amerikaweg op. Dan kun je voor je richting Loenen/Dieren gaat toch rechtsaf Kanaal zuid op dan is er is op die drukke weg richting Klarenbeek een manege/pension met een enorme buitenpaddock/loopgedeelte. Misschien is dat iets ???

*even gezocht*.....volgens mij heet het ponycentrum koopman maar of het iets is... volgens site geen pension... sorry
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 08-11-17 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Minimus

Berichten: 1758
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:21

Ik ga je volgen uiteraard. Ben erg benieuwd waar je keuze op valt/gevallen is en hoop dat Jim weinig moeite heeft met de overgang :)

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 14:32

ElCamino: ja die had ik getipt gekregen, maar geen pension inderdaad.

Ik ben afgelopen zondag gaan kijken bij de Mariahoeve in Renkum. Voor het mooie net te ver (30 min rijden), maar wel op weg van werk naar huis. Dus dat is nog wel interessant. Wat een prachtige plek <3
PP, van alles aan faciliteiten, aan het bos en betaalbaar. Ik weet nog niet of er per 1 januari plek zou zijn, maar hoop dat dat antwoord binnenkort komt.

Aanstaande zaterdag ga ik nog naar 4 stallen. Een privéstal met PP in Emst, maar ook dat is eigenlijk net te ver en compleet de andere kant op. De Wolfskuil in De Steeg, met Hit Actief en 24/7 weide. Hoor ik wisselende verhalen over, maar dit wil ik gewoon zelf zien. En als het lukt ook naar de Maesberg in Arnhem, ook Hit Actief. Maar daar wisten ze niet of er in januari plek zou zijn.

En dan beslissen. Maar de Mariahoeve spreekt me in ieder geval wel enorm aan. Dat voelde heel goed :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:37

Oh wat gaaf zeg! Blijf je dan nog wel in de randstad werken? Hoelang reis je daarheen?
Omgeving veluwe is natuurlijk veel mooier. Veel meer ruimte, en daardoor de stallen ook betaalbaarder. Heel veel succes en plezier!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Minimus

Berichten: 1758
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:38

:j Ik ben erg benieuwd waar je keus op valt! Heb de sites even bekeken en het ziet er goed uit. Al zit De Wolfskuil wel boven jouw budget zie ik. De Maesberg ziet erg ook goed uit zeg, alleen ben ik blij dat Manny geen weidegang meer heeft. De pijn in zijn flanken die hij normaal had is gewoon helemaal verdwenen sinds hij daar staat. Dan laat ik hem aan de hand even grazen, vind ie ook fijn haha!

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:43

Ik heb precies het tegenovergestelde gedaan. Van de Veluwezoom (Velp) naar de Randstad verhuisd. Maar er komt een dag dat ik terug ga. Omgeving Dieren is zo mooi! Ik mis het echt. Lekker hoog en droog op zandgrond in plaats van die modderige klei en veengrond. Daar heb ik het echt mee gehad. Heel veel succes met een mooi nieuw plekje voor je haf vinden. Ik ben jaloers! Ga je volgen }>

Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 14:46

absque_dubio schreef:
Oh wat gaaf zeg! Blijf je dan nog wel in de randstad werken? Hoelang reis je daarheen?
Omgeving veluwe is natuurlijk veel mooier. Veel meer ruimte, en daardoor de stallen ook betaalbaarder. Heel veel succes en plezier!

Voorlopig wel. Maar op termijn zal ik ook daar wel werk gaan zoeken :j
Alleen eerst verhuizen en dan pas andere dingen :D


Minimus schreef:
:j Ik ben erg benieuwd waar je keus op valt! Heb de sites even bekeken en het ziet er goed uit. Al zit De Wolfskuil wel boven jouw budget zie ik. De Maesberg ziet erg ook goed uit zeg, alleen ben ik blij dat Manny geen weidegang meer heeft. De pijn in zijn flanken die hij normaal had is gewoon helemaal verdwenen sinds hij daar staat. Dan laat ik hem aan de hand even grazen, vind ie ook fijn haha!

Ja, Jim kan ook niet heel goed tegen gras. Dat vind ik het voordeel van jullie stal. Dat je de mogelijkheid hebt om hem even een kwartiertje of half uurtje op de kleine wei te zetten voor het lekker, maar verder gewoon op de track met hooi.
Budget is wel flexibel. Niet heel veel, maar 300 kan op zich ook nog. Ik betaal nu nog meer :+


Weidebloem schreef:
Ik heb precies het tegenovergestelde gedaan. Van de Veluwezoom (Velp) naar de Randstad verhuisd. Maar er komt een dag dat ik terug ga. Omgeving Dieren is zo mooi! Ik mis het echt. Lekker hoog en droog op zandgrond in plaats van die modderige klei en veengrond. Daar heb ik het echt mee gehad. Heel veel succes met een mooi nieuw plekje voor je haf vinden. Ik ben jaloers! Ga je volgen }>

Ja, verschrikkelijk. Altijd gezeur met natte bak, natte berm, natte paddock, alles nat haha.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

MaritB

Berichten: 8610
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:46

Echt stoer van je! Ik ga je zeker volgen, al doe ik dat op FB ook al wel ;) :)

You Go!
En inderdaad Mariahoeve is een hele mooie plek met alle faciliteiten :) Renkum is ook mooi rijden :)

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:54

Ik ga natuurlijk ook volgen! :D

absque_dubio

Berichten: 7824
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:00

Weidebloem schreef:
Ik heb precies het tegenovergestelde gedaan. Van de Veluwezoom (Velp) naar de Randstad verhuisd. Maar er komt een dag dat ik terug ga. Omgeving Dieren is zo mooi! Ik mis het echt. Lekker hoog en droog op zandgrond in plaats van die modderige klei en veengrond. Daar heb ik het echt mee gehad. Heel veel succes met een mooi nieuw plekje voor je haf vinden. Ik ben jaloers! Ga je volgen }>

Ik ook, vanaf omgeving Ederveen (waar mijn pony's nog steeds staan) naar 't Gooi verhuisd. De liefde achterna. 8)7 Het is dat vriendje het helemaal waard is, maar echt waar, ik wil terug naar de ruimte en boerenomgeving!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:06

Is het niet een idee om bij de Paardenmaat (in Arnhem) te informeren voor een pensionplek? Ze hebben daar wel hun eigen manier van met paarden omgaan maar wie weet pas je er tussen. Het lijkt me in elk geval een topplek voor Jim.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Veriye

Berichten: 2391
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:10

Je zou bij de Zilverdas in Vaassen even kunnen aanvragen. Meestal hebben ze wel een wachtlijst, maar is heerlijk daar. Mijn paard staat zelf ook in Ems, maar niet op een PP, alhoewel ik daar ook nog aan het overleggen ben, of het beter voor hem zou zijn.

Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 15:12

Koper schreef:
Is het niet een idee om bij de Paardenmaat (in Arnhem) te informeren voor een pensionplek? Ze hebben daar wel hun eigen manier van met paarden omgaan maar wie weet pas je er tussen. Het lijkt me in elk geval een topplek voor Jim.

Wauw, zeker een mooie plek! Heb ze even opgezocht.
Geen idee of we daar zouden passen. Of ik er zou passen eigenlijk :D

Veriye schreef:
Je zou bij de Zilverdas in Vaassen even kunnen aanvragen. Meestal hebben ze wel een wachtlijst, maar is heerlijk daar. Mijn paard staat zelf ook in Ems, maar niet op een PP, alhoewel ik daar ook nog aan het overleggen ben, of het beter voor hem zou zijn.

Zilverdas ken ik, daar zijn we wel eens op vakantie geweest. Prachtige plek, maar zo'n 40 minuten rijden. En dat vind ik eigenlijk te ver, ik zoek eerst wat dichterbij.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:19

Zulke dingen zijn toch een kwestie van gaan horen en aanvoelen. Via een website kun je natuurlijk niet echt beoordelen hoe het ergens is. Dat weet je pas als je er bent. Ik lees dat je al naar verschillende stallingen aan het rondcrossen bent, wie weet is het wel in te passen in je schema. Geen idee of ze plek hebben hoor. Maar je kunt 't altijd vragen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Veriye

Berichten: 2391
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:21

Oh wist niet, dat het vanaf Dieren toch nog zo ver is.

Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 15:22

Koper schreef:
Zulke dingen zijn toch een kwestie van gaan horen en aanvoelen. Via een website kun je natuurlijk niet echt beoordelen hoe het ergens is. Dat weet je pas als je er bent. Ik lees dat je al naar verschillende stallingen aan het rondcrossen bent, wie weet is het wel in te passen in je schema. Geen idee of ze plek hebben hoor. Maar je kunt 't altijd vragen.

Ja precies. Als ik zaterdag toch heen en weer aan het rijden ben, kunnen we het net zo goed meenemen als het uitkomt :j

Edit: ik heb het nog even opgezocht op Google, maar ze liggen niet aan het bos. Aan de verkeerde kant van de stad. Dan valt het voor mij af.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Eliana

Berichten: 5445
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:35

Wat stoer Amanda, ik volg ook, ben erg benieuwd:)

Shetland bokker #7

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:42

Begrijpelijk dat je dicht bij het bos wil staan. Had ik inderdaad even niet aan gedacht.

Je hebt ook nog even. Zou Jim nog een tijdje op de huidige stek kunnen blijven als jij al verhuisd bent?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:44

Wat gaaf! Hier ook de droom om ooit nog eens te verhuizen naar zandgrond. En of dat dan richting Veluwe is of de kust maakt me eigenlijk niet zo veel uit.

Ik ben totaal niet bekend in die regio, maar volg zeker mee. Heel benieuwd waar je uiteindelijk terecht gaat komen.

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 15:44

Koper: Ja voorlopig kan hij wel blijven waar hij nu staat. Zeker omdat ik nog in de Randstad werk is dat mogelijk. Maar liever neem ik hem natuurlijk meteen mee. Mocht ik echt niks naar mijn zin vinden, dan kan ik dit in ieder geval wel achter de hand houden :j
Maar ik moet zeggen, als de stallen van zaterdag niks zijn, dan wordt het wel de Mariahoeve in Renkum. En dan maar hopen dat ze per 1 januari plek hebben :D

Voor de mensen die het niet kennen: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... e=lr&pos=5
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

EmptyWords

Berichten: 10483
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:48

heb je de Munnikenhof al bekeken? door de weeks kun je je paard binnen en buiten laten zetten. stal kun je ook laten doen. Dan zet je je paard op een lijst. is in Rheden, weides, buitenbak en dichtbij het bos

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37105
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:50

Ah die ken ik was helaas niet geschikt voormoude tinker ivm stro op het terrein. Weet alleen niet of continue buiten een optie is

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Daihyo

Berichten: 87972
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Verhuizen van de Randstad naar de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 15:52

Hij mag echt niet op stal en moet juist continu buiten, zomer en winter. Daarom valt de Munnikenhof al af. En zo was er nog een... Snippervlucht geloof ik?
Ziet er prachtig uit, maar vanwege de allergie van Jim helaas niet geschikt :\

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: J30d, SunnyHorse en 28 bezoekers