Sinds een half jaar ben ik moeder geworden van een lieve meid. Natuurlijk hoop ik dat ze net als ik een echt penny meisje gaat worden en veel plezier gaat beleven aan paarden
.Maar ik merk ook dat ik het lastig vind om m'n kind, paard, baan en huishouden te combineren. Zeker nu de dagen zo kort zijn vind ik het best lastig om genoeg tijd aan m'n lieve fjord te besteden. Daarom heb ik de volgende vraag aan jullie.
Op dit moment staat hij (fjord van 7 jaar) op een all inclusief stal waar hij in de winter van 08:30 - +/- 16:30u buiten staat in een grote paddock met ongeveer 12 andere paarden. Hier krijgt hij genoeg te eten en kan hij de hele dag spelen, mocht hij dat willen. De overig 15 uur van de dag staat hij in de winter op stal.
Omdat ik nu wat minder tijd heb om naar hem toe te gaan, ongeveer 4 soms 5 keer per week, en ik niet altijd tijd heb om te rijden / longeren/ grondwerken etc. vroeg ik me af of het niet beter is voor hem om te gaan kijken bij een stal waar hij 24/7 buiten kan staan.
Hij is dit gewend, heeft de eerste 6 jaar van z'n leven alleen maar in het land gestaan. Dan kan hij de hele dag lopen / spelen mocht hij dit willen. Voor mijn gevoel heeft hij dan wat meer te doen en kan ik met een gerust hart ook een keer een weekje wat minder komen of niet rijden.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaring en hoe jullie hierover denken.

en mijn uren zo proberen regelen dat ik er toch zoveel mogelijk ben als het licht is.
Maar gelukkig heb ik ze al iets ouder nu. 4 en 7.