Februari 2012 kocht ik een pluizig klein welsh A veulentje en heb ik mijn rijpaard(E-pony) aan mijn beste vriendin gegeven.
Dit lieve kleine pluisje was uitgegroeid tot een leuk 4 jarig hengstje in 2016. Beleerd voor de wagen, met ups en downs, maar alles liep best fijn. Mijn allergrootste droom was/is echter wel de samengestelde wedstrijd sport
Einde zomer 2016 een jaarling welsh C hengstje erbij gekocht, zodat Kyano een vast vriendje had en als opvolger en omdat ik nu eenmaal altijd een Cob heb willen hebben
. Breezer was echter nog een echte naarling 

2017!
1 januari verhuist naar een stal bij een internationale menner, prachtige faciliteiten en super mooie locatie en allemaal menners op stal

We mochten starten op de indoormarathons! Super gaaf, echt een dream come true!
Kyano deed het allemaal echt ZO GEWELDIG. hij vond het een prachtig spelletje, snel wendbaar, denkt goed mee. Natuurlijk was hij nog jong dus 2 manches volle snelheid is niet te doen, hij liet echt goede dingen zien, toppertje.
Indoor middenmeer, volgens mij hadden we hier de snelste ronde van de dag
https://www.youtube.com/watch?v=U21c5ik_r_4&t=3s
Op de nieuwe stal vaak mee met stalgenoot met zijn racepony (voor de wagen ook) en ze dan tegen elkaar laten racen, de vaak 'trage' Kyano werd echt een snelheidsbommetje haha. Erg leuk.
In Februari hebben we wel 1x kunnen sleeën

In Maart voor mijn allereerste keer met een paard/pony naar het strand geweest. Wat is dat GAAAAF!!! Wat ging Kyano hard voor de sulky!! 44 km/uur, haha, topper. Met de vierwieler haalde we niet harder dan 30.

Ook was er deze maand de oefenmarathon in Putten, onze eerste ervaring met marathon hindernissen.

Helaas door verandering in persoonlijke omstandigheden had ik ineens geen financiële middelen meer voor 2 pony's en eigenlijk ook niet voor de hele wedstrijdsport....... Breezer heb ik vroeg in het voorjaar naar een natuurgebied kunnen brengen zodat ik daar even niet zoveel kosten aan zou hebben, zodat ik in ieder geval het outdoor seizoen met Kyano nog kon doen, daar keek ik al 4 jaar naar uit.........
April
Eerste weekend april volgens mij had ik mijn allerleerste SGWM in Heukelom. Mijn moeder was mee als groom (die heeft niets met paarden), dus we waren een mooi team die echt geen idee had waar we mee bezig waren, hahaha.
Toch echt super fijn gereden, geen grote fouten gemaakt, en zelfs op 1 of 2 hindernissen een echt goede tijd neer gezet! Uiteindelijk als 7de geeindigd.

Mei:
Vooral heerlijk buiten gereden
Getraind dus 

Eind deze maand was volgens mij SGWM Blaricum. Onze tweede dus. Ik was echt rete trots op dat kleine pony'tje
Jammer dat ik giga traject fouten maakte (haha) Maar wat een kleine vechter 
https://www.youtube.com/watch?v=rNtdIdFxmXA&t=4s
Juni:
Laatste samengestelde wedstrijd.... Nijkerkerveen! In Blaricum had Kyano al bewezen iig snel genoeg te kunnen zijn, nu ik nog geen fouten maken
En gelukt!!!! Na dressuur en vaardigheid 3de, maar in de marathon winnen en daardoor hele wedstrijd winnen (in de L uiteraard:P ) 

https://www.youtube.com/watch?v=lIpxyfnfC9k
Helaas was het meteen het einde; die middag van die wedstrijd is mijn pony-bus opgehaald, en niet snel later mijn geliefde Kyano opgehaald voor een proefperiode bij zijn nieuwe eigenaresse.....
En natuurlijk zijn die nooit meer van plan hem weg te doen haha. Zo'n topper! Dus is hij officieel verkocht en had ik alleen nog maar mooie Breezer die nog steeds in het natuurgebied rond liep:

Eind augustus trok ik het niet meer en heb ik hem opgehaald

En mochten we meteen mee naar een fotoshoot

Knapperd is nu 2,5jarige hengst, boef, gevoelig maar ook zo ontzettend lief en aanhankelijk en eigenlijk echt heel braaf voor zijn leeftijd/ervaring. Als het goed gaat wil ik hem meenemen naar de hengstenkeuring, maar sowieso gaat ie ergens in Maart voor de wagen en dan eens kijken of we hier ook zoveel plezier van kunnen beleven

Ook heb ik sindskort een nieuwe uitdaging, ik mag een internationaal menpaard mennen en rijden en zelfs uitbrengen in de dressuur!
Dit prachtige, lieve en goed getrainde paard is echt super voor mij om veel van te leren. Wat een kans!!
Ik heb echt zin in 2018!!!
echt een topper.
".