[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Besje

Berichten: 819
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 07:53

Moeilijke situatie... Ik heb je een tijdje geleden een pb gestuurd met de gegevens van de natuurlijke arts die mijn paard goed heeft geholpen (daar wist Dries ook niet meer wat doen - giga leverprobleem) ik kan het enkel nogmaals aanraden... Er is ook nog de Wolvenlus, zij is naast dierenarts ook ervaren met shiatsu, accupunctuur, sportmassage...

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 09:38

Hoi besje! Dankje ik was dit al vergeten! Heb nu een heel duidelijke mail dus ga haar die ook even doorsturen! Dankjewel. Kom je ook van uit de buurt? Dries helpt ons wel echt fantastisch, mailt met de kliniek enzo. Echt heel blij mee.

Besje

Berichten: 819
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:57

Ik woon zelf in st job maar mijn moeder en vriend zijn van Overbroek :)
Ja ik ben ook heel tevreden over Dries hoor!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 17:36

Oh echt! Ik woon ook in Overbroek, callista staat op de tilburgbaan gestald. Vlakbij de vaart. Grappig hoe klein de wereld is!

Gek genoeg heeft callista dan op een semi droge dag gisteren veel last, ook in de stal. Vandaag regent het heel de dag, heeft ze geen last! Ik denk dat ze dan minder last heeft van luchtdruk die veranderd? Heel vaag altijd hoor..

Besje

Berichten: 819
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:37

Daar op het hoekje dan? Wij staan achteraan de vaartdijk :)

Moeilijk te begrijpen van waar sommige reacties komen

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 23:15

Ja ze staat daar in de bocht tilburgbaan / westmallebaan. :-)

Was vandaag even in dubio over de dekens. Ik heb ze nu 200gr op maar dat is eigenlijk best wel veel, maar ze staat echt nog lekker dun in het haar. Ik dacht mss een fleecje aangezien ze nu een paar dagen binnen staat. Maar dan begon ik daar over te lezen en was dat ook niet zo top :+ Heb nu maar gewoon terug haar normale deken op gedaan, ze voelt nooit echt super warm eronder, en heb toch liefst een wit paard op de kliniek ipv een kak geel :+ Ze was wel schattig met haar fleecje!

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 12:27

Echt pff, heeft ze weer een slechte dag. Het regent niet eens.. Kreeg een berichtje dat ze ze buiten hebben gezet, maar gelijk weer binnen hebben gehaald. Ik hoop echt zo hard dat die pens dit wegneemt want het is echt zo poedersuiker. :(

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:52

Arme Calista, ik hoop dat er snel duidelijkheid is voor jullie!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 15:22

Callie is in Gent. Super flink geladen. Wilt dan eerst niet maar dan heel rustig de longe erachter en dan loopt ze er dapper op.

Super veel regen onderweg, echt niet normaal. Maar wel flink aangekomen daar. Dan even algemene Chek up 540 kilo weegt ze, Haha. Ze schudde bij aankomst weer hard, eigenlijk vond ik dat eens een keer goed want andere keren deed ze niks, en dan is het heel moeilijk om het goed uit te leggen.
Afbeelding

Dan mocht ze op de stal was ze gelijk weer oké. Lekker hooi eten. Ze staat op inwendige dus stonden veel echt doodzieke paardjes, was er zelfs net 1 gestorven toen callie naar de stal ging. Zielig wel zo! Ze schermen die stallen dan wel helemaal af gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Moegen avond normaal ze weer ophalen. Hopelijk werkt het..

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 14:16

Pff laten we gisteren maar afschrijven als een grote rot dag.

Ik was optijd bij de kliniek en de behandeling was net bezig. Ik wou het graag zien (wat volgens de prof die ik altijd spreek geen probleem is) maar hier was de behandelende vee arts al niet blij mee. Mag opzich wel maar eigenlijk liever niet omdat ze heftig kan reageren kreeg ik de horen.. Oké dan. Ben dan buiten gaan staan en door het raampje beetje kunnen meevolgen. Kan je zeggen dat zo een behandeling er niet lief uitziet en het ook echt niet voor haar plezier is. Vond het best sneu en heb nu ook besloten dat ik dit te heftig vind om hierna nog eens te herhalen. Dit ga ik haar niet meer aandoen.



Daarna mochten we ze weer meenemen naar huis. Wou ze absoluut de trailer niet op.. Echt sneu ook voor haar want ik snap het wel. Kwam er iemand helpen maar ik was het niet helemaal eens met haar aanpak, ging me iets te brut aan haar hoofd.. Had dat gezegd en had de indruk dat ze daar niet blij mee was. Enfin ze heeft goed proberen te helpen maar moest weg en zou een paar studenten sturen om te proberen helpen.

Na 10 minuten geen studenten en callie nog altijd niet op de trailer. Dus ik gaan vragen binnen of iemand eventueel kon helpen, kreeg ik doodleuk van die vee arts te horen dat ze niemand meer ging sturen. Ze had al iemand gestuurd en het was niet gelukt dus we moesten het maar zelf regelen.. Stond ik dan, helemaal over mijn toeren.. Ben dan maar naar buiten gegaan stond op de parkeerplaats al te huilen.. Bedoel wat moet je dan? :? Had een meisje gehoord dat ik het kwam vragen kwam die gelukkig nog helpen. Echt eeuwig dankbaar want ik was helemaal van slag. Kwamen er nog 3 studenten aan voor de avond dienst en uiteindelijk met 4 man ze er op gekregen..

Ik ben blijkbaar de enige die in gent al eens een herhaal behandeling pens heeft geprobeerd. De dierenarts deed echt heel pessimistisch. En dan dat ze niemand meer wouden sturen.. Ik voelde me zo rot, ik heb haar al 5 keer laten behandelen door hun en dan krijg je dit.

Had ik met het laden mn pink ook nog flink bezeerd kon ik daarvoor ook nog naar de spoeddienst savonds. Gelukkig niet gebroken, zit vandaag wel een dag thuis. Doet ook wel deugd want het is me allemaal wat te veel aan het worden. Niet meer leuk op deze manier.. Ik probeer vandaag nog even bij callie te geraken weet niet of ik kan auto rijden.

Besef begint wel een beetje te komen dat het ergens moet stoppen, als dit nu weer niet werkt gaan we toch echt een keer moeten overgaan tot euthanasie. Het is allemaal zo heftig en dan die zware behandeling altijd.. Beestje beseft niet dat het voor haar goed is.

We zien weer wel, maar het gevoel is echt slecht momenteel. Voel me er echt rot bij maar kan niet meer doen dan dit..

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:25

Och jeetje meid, wat een nare ervaring. Wat ook een botte reactie op de kliniek.. :=
Ik hoop dat de behandeling verlichting mag geven. Vergeet niet dat je doet wat je het beste lijkt en ik vind dat je heel veel voor je paardje over hebt.

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:50

Wat een nare ervaring, dit moet helemaal niet leuk geweest zijn!

Je hebt alleen het beste voor, en ook al is het niet fijn voor haar doe je dit voor haar eigen goed! Je kan jezelf dan achteraf ook niets verwijten!

Zoals reeds gezegd heb je al zoveel over voor haar, dit zou niet iedereen je nadoen!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:09

Dankjullie, toch heb ik heel de tijd het gevoel dat ik niet genoeg doe, dat ik meer moet doen. Moet ik nog eens zo een cranio laten komen? Moet ik die anti epilepsie medicijnen nog proberen? Moet ik haar laten inslapen?

Kom ik net bij haar schud ze ook gwn nog steeds.. Niet zo hevig maar het is mooi weer dan doet ze het nooit zo hevig. Is die behandeling wss nog voor niks geweest ook.

En nee de reactie van de kliniek was echt absurd, mij zien ze daar nooit meer. Heb je al 5 keer je paard daar laten behandelen voor iets ongeneeslijk zegt ze ook doodleuk gho nee niemand heeft dit nog al is gedaan, weet niet of het gaat werken. Een andere hebben we laten inslapen. Ja oke dat is de realiteit maar hoe ze dat zei, echt net of ik was gwn een dom kalf dat dr beter snel liet inslapen.

En dan dat trailer laden was er echt los over.. Ik zei toen ook van maar wij zijn maar met 2 krijgen haar echt niet geladen.. Zegt ze echt gewoon tsja het is jou paard. Ongezien. Kan nog huilen als ik er aan terug denk was zo zo gemeen. Doe je dan alles voor je dier sta je dan op de kliniek voor je laatste redmiddel doen ze zo tegen je :\

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:34

Wat een ellende :7 :\
Had je nog naar P icavet gemaild ?

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:37

Ik zou er haast een klacht over indienden bij de betreffende kliniek. Vind het onbeschoft hoe ze je hebben behandelt.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:46

@Pandora, ja die raadde hetzelfde aan als mijn artsen nu.. Denk nog gabapentine en dat het dan klaar is.. Dat is alles wat ik nog voor haar kan doen. Maar volgens mij is het heel erg duur, daar heb ik eerst naar geinformeerd.. Worden ze ook beetje resistent voor dus eigenlijk is alles gewoon afstel van instlapen..

@Welmoed, ja ik denk er ook over na, maar ja wat gaan ze er mee doen.. Ik vond het ook echt abnormaal. Bedoel die eerste vrouw die kwam helpen zei dat ik een bit moest indoen en elke keer als ze achteruit ging goed moest trekken. En dat ik een paarden fluisteraar moest laten komen. Ze trok zo erg dat ik op een gegeven moment zei van wil je aub beetje rustig doen want ze heeft net een behandeling aan haar hoofd gehad dus dat is allemaal nog gevoelig. Werd ze ook beetje boos want ja seg ik ben ook maar vrijwillig hier aan het helpen voor jou en ik weet dat wel enz. Dus ik denk dat die vrouw heeft gezegd dat ze niemand meer moesten sturen ofzo.. Ben er wel erg van geschrokken echt onbeschoft idd..

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:50

Onbeschofte boeren in Merelbeke :x

Gabapentine is niet duur hoor. Denk iets van een 25 euries voor 100 capsules. Wel voorschriftje nodig uiteraard.
Het proberen waard toch in elk geval.
Is misschien allemaal wel gewoon uitstel van, maar niet geschoten is altijd mis en misschien komt er toch wel iets wat goed helpt.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 11-12-18 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:58

Of ze er wat mee gaan doen, dat is aan hun. Het zou hun sieren dat ze in ieder geval hun excuses zouden aabieden. Maar ik vind toch wel dat je ze duidelijk mag maken dat het niet netjes is gegaan.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:59

Belachelijk dat ze zo tegen je deden.. Ik zou ook niet blij zijn als iemand met bit loopt te trekken en doen. Zeker na zo'n behandeling. Dus dat is echt niet raar van jou!

Ik zou toch een klacht indienen.

En nogmaals veel sterkte met de moeilijke (behandel)keuzes..zo lastig!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:05

Ben blij dat jullie er zo ook over denken. Ik stond daar echt van menen jullie dit nu.. ik wist echt letterlijk niet meer wat te doen, kon haar moeilijk daar laten.

Ik ga gabapentine nog proberen en dat is het laatste heb ik voor mezelf uit gemaakt. Heb van equitom een duidelijke mail terug gehad dus heb hun gemail voor advies qua dosering. Ga de prof van gent ook nog mailen met dezelfde vraag. Misschien toch maar ineens vermelden dan wat er gebeurd is want kan echt niet.. Snap wel dat het mijn verantwoordelijkheid is maar ze zaten daar met 6 man ofzo in dat hok en ze wou gewoon niemand sturen. Achja, ze is thuis en ze hoeft er nooit meer heen, dat stelt me ergens gerust.

Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:11

Het beleid is inderdaad dat de eigenaar zelf verantwoordelijk is voor het laden van het paard. Vaak wordt er wel geholpen, maar dit hoort niet tot het werk van de dierenartsen of secretariaat, en studenten zijn er om te leren. Ook studeren niet alle studenten die aanwezig zijn af in optie paard, kunnen dus niet allemaal super omgaan met paarden, laat staan een erg gestresseerd dier. Er zijn in het verleden al ongelukken gebeurd op die manier, waardoor de regel dus 'transport is de verantwoordelijkheid van de eigenaar' is geworden. In jouw geval heel jammer, maar voor de veiligheid van de betrokkenen op de faculteit wel beter dat met-niet-veel-bekende-draagmerries / al te wilde / onopgevoede exemplaren etc niet hun 'probleem' zijn.
De communicatie daarover kan natuurlijk wel nog op een nette manier, maar op zich was het dus wel degelijk al een geste dat je geholpen bent.

Wel een klapper op de vuurpijl zo, beetje gek dat ze je liever niet liet blijven als je dat aangaf, als je binnen ipv aan het raampje had gestaan had je nog wat uitleg kunnen krijgen. Dat er intern blijkbaar meningsverschil is over plan van aanpak komt dan ook nog eens rauw op je dak, je doet ook maar wat je aangeraden is door de prof. Het kan niet de bedoeling zijn dat je weggaat met zo'n rotgevoel over het hele gebeuren, ik zou dat wel proberen terugkoppelen naar de prof.

Erg jammer om te horen dat je ze al weer zag schudden!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:18

@Withers, ja daarom dat ik ook niet perce klacht wil / durf indienen. Vind dat ook een groot woord maar het was vooral beetje de manier waarop, zo bot. En het is niet dat mijn paard echt een gemeen beest is, ze was gewoon zo van slag van de behandeling. Ze heeft op de kliniek 1 keer niet willen laden eerder maar verder ging het altijd vanzelf. Had het ook niet verwacht had wel meer mensen mee genomen anders maar ja, we konden ook zelf niet veel meer. Mijn vader reed met de auto maar is ook geen paardenmens en niet super mobiel door een knie prothese. Vorige keren hadden studenten ook gewoon geholpen dus was niet eens op de hoogte van dit beleid, beetje banketstaaf als je er dan staat. Wat doen ze dan als je echt niet geladen geraakt? Ik moest nog 100km rijden kon moeilijk snel even iemand laten komen..

En ook inderdaad dat ik er niet bij mocht zijn vond ik niet fijn, naja niet mogen, ik bleef gewoon staan en toen moest de deur ineens dicht dus wij ook maar buiten dan.. Terwijl de prof had aangegeven zelfs te willen laten filmen!! Voor mij, en nu mocht ik niet eens zelf binnen kijken, en inderdaad heel beperkte uitleg.

Edit: ik had bij binnenbrengen ook aangegeven dat ik een afwijking merkte in haar aangezicht, of ze daar naar wouden kijken. Gingen ze zeker doorgeven blabla, hadden ze dus niet gedaan. Had gewoon geluk dat ik zelf bij de behandeling was en het kon vragen anders hadden ze daar ook niet eens naar gekeken.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:26

Dat het beleid er is snap ik wel (al was ik er niet van op de hoogte), maar het had wel op een andere manier overgebracht kunnen worden toch. Als ze TS hadden uitgelegd wat het beleid was, dan was het al een ander verhaal geweest. Nog steeds niet leuk dat ze niet geholpen word, maar je hoeft er niet huilend weg te komen lijkt me..

Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:22

Ja hoe dat dan praktisch gebeurt weet ik ook niet, want de simpele gevallen zijn zo opgelost en help ik ook wel gewoon bij (veulentje bij de merrie houden / stang toedoen als er maar 1 persoon bij is enzo). Er is ons gewoon op het hart gedrukt de moeilijke situaties uit de weg te gaan, gelukkig nog niet gehad als ik er was, maar hoe die dan normaal opgelost worden weet ik ook niet.

Het lijkt mij nu eerder dat die eerste persoon met laden wat gepikeerd was dat je iets zei van haar manier van doen? In haar idee is ze dan al onnodig werk aan het doen, dat lukt dan niet meteen en wordt ze op aangesproken. Om dan anderen expliciet te zeggen jou niét te helpen is wel onnodig, zeker als Callista niet gevaarlijk deed. Hoe lang heb je er uiteindelijk gestaan voor het lukte?

Communicatie bij de behandeling is denk ik ook wel deels de manier van doen van deze DA, de prof is toegankelijker en vlot meedenkend met jouw perspectief terwijl deze dierenarts meer het paard doorgestuurd krijgt incl opdracht, behandelt en precies een beetje vergeet dat jij bij dat pakketje zit, duidelijkheid wilt en deze behandeling voor jou niét zo vanzelfsprekend is.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 17:45

Ja ik denk dat die wat gezegd heeft waardoor ze niemand meer wouden sturen, ze zei tegen mij toen ze weg ging dat ze studenten ging sturen maar er kwam niemand. Dus toen ging ik het na 10 min vragen wouden ze niemand meer sturen.

Ze trapte niet, steigerde niet, ze liep gewoon achteruit. Ik vond het zelf niet super gevaarlijk, omdat ze wel rustig was, ze ging tot op de klep en dan daarna achteruit. Uiteindelijk met de longe met 2 man en dan 1 iemand erachter die wat aan de billen zat en ik ervoor is het gelukt. De eerste trok gewoon heel de tijd aan dat touw en dat vond ik echt niet fijn met die headshaking. Zei dan ook dat ik maar een bit moest indoen enzo, had ik niet eens bij.. Normaal loopt ze er vanzelf op met de longe, beestje had ook alweer veel meegemaakt die dag.

Ja dat idee heb ik ook, jij kent de arts maak ik uit je berichten op. Ik heb echt een verveld gevoel aan haar over gehouden, begon al met dat ik niet binnen mocht terwijl dat van Lieven gelijk mocht, was speciaal vroeger gestopt met werken ervoor zelfs. Vind het ook heel vreemd dat die behandelingen door die dierenarts op inwendige gebeuren en niet door lieven zelf op heelkunde, dat hebben ze mij ook nooit doorgegeven vooraf.

Achja vijgen na pasen maar er zijn genoeg klinieken. Ik wil er toch niet meer heen want de behandeling werkt niet goed genoeg, dus ik kan er wel over blijven doorgaan gaat niet helpen. Het was gewoon geen leuke ervaring maar ze is thuis en ben die 3 meisjes enorm enorm dankbaar dat ze zijn komen helpen..