Wie denkt er even met me mee?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

J_E

Wie denkt er even met me mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 13:11

Naast een grote verbouwing, twee kinderen en een zwangerschap, een viertal honden en een paar kippen hebben wij drie lieve Tinkers. Een kleine van zes jaar die ik afgelopen jaar veel gereden heb, een jonge/ groene grotere en één die volgend jaar vier wordt en waarvoor het tijd wordt dat ze ingereden wordt. Ze zijn alle drie geweldig.

Wij wonen in een gebied waar het ontzettend moeilijk is een bijrijder te vinden, zeker een met wat ervaring voor mijn jonge grut. We hebben geen rijbak, zitten wel vlakbij een bos. Mijn voorkeur gaat erg uit naar natural horsemanship/ western.

Wat is wijsheid?
- ze laten lopen en wel zien waar het schip strand
- een bijrijder zoeken (wat dan waarschijnlijk een dressuurruiter zal zijn) en het uit handen geven
- een verkopen (maar welke in de vrede? Ze zijn allemaal geweldig)
- waar denk ik niet aan?

** Noa's Givenchy ** Noeka ** Quint **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:16

Ik ben op zoek naar een western bijrijdpaard, beetje jammer dat je helemaal in de achterhoek woont... woon zelf in xxx. Wat bedoel je precies met 'ze laten lopen'? Gewoon nog even niet inrijden? Op zich kan dat op die leeftijd weinig kwaad, in principe is een paard rond zijn 6e nog meer klaar voor inrijden dan rond zijn 3e. Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor :) Ik zou naast die verbouwing enzo niet nu ook nog twee paarden gaan inrijden, dat kost heel veel tijd en energie en de spanning die je daardoor opbouwt (omdat je al zoveel andere dingen aan je hoofd hebt) voelen zij ook.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-04-19 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats verwijderd

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:17

Je kunt die van bijna 4 in laten rijden en kijken hoe hij/zij het oppakt? Als het onder het zadel over een tijd niet klikt tussen jullie is de keuze om een ander huisje voor haar te zoeken misschien makkelijker? Een verzorger zoeken kun je sowieso doen natuurlijk, misschien vind je wel een leuk iemand

If I can take it, I can make it
Without you I feel like I'm half of a whole

[o]

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:19

Als je paarden gewoon buiten komen en hun verzorging krijgen zou ik ze laten lopen. Eventueel een bijrijder er bij voor de extra beweging.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 13:21

xxx schreef:
Ik ben op zoek naar een western bijrijdpaard, beetje jammer dat je helemaal in de achterhoek woont... woon zelf in Leersum. Wat bedoel je precies met 'ze laten lopen'? Gewoon nog even niet inrijden? Op zich kan dat op die leeftijd weinig kwaad, in principe is een paard rond zijn 6e nog meer klaar voor inrijden dan rond zijn 3e. Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor :) Ik zou naast die verbouwing enzo niet nu ook nog twee paarden gaan inrijden, dat kost heel veel tijd en energie en de spanning die je daardoor opbouwt (omdat je al zoveel andere dingen aan je hoofd hebt) voelen zij ook.

Laten lopen; hun eten en drinken geven en verder even niks op wat poetsen na.

De vierjarige is ingereden, maar nog erg groen. We hebben het deze zomer heel rustig aan gedaan, in de zin van één keer in de twee weken rijden. Hij is heel relaxed, staat nu al meer dan een maand stil.
De zesjarige maakt nu nog éénmaal per week ongeveer een wandelingetje met een van de kinderen op zijn rug.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:23

Ik zou deze vraag nog eens stellen als de grote verbouwing is afgerond en het derde kind is gearriveerd. Tot die tijd lopen ze lekker buiten en komen niets te kort (begrijp ik uit je post). Mocht je in de tussentijd een bijrijder/verzorger vinden voor het paard dat je al wel rijdt, is dat mooi meegenomen. Zo niet, heeft deze ook vakantie, net als die andere 2.

If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey
"Keep Buggering On", W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019
"Under a cherry tree there are no strangers", Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 13:23

jasmijn16 schreef:
Je kunt die van bijna 4 in laten rijden en kijken hoe hij/zij het oppakt? Als het onder het zadel over een tijd niet klikt tussen jullie is de keuze om een ander huisje voor haar te zoeken misschien makkelijker? Een verzorger zoeken kun je sowieso doen natuurlijk, misschien vind je wel een leuk iemand

Dat is misschien wel een idee ja. Mijn zorg is een beetje dat ik nooit drie paarden in mijn eentje rijden kan. Het uiteindelijke doel is dat ik ze aan kan bieden voor buitenritten voor de mensen in ons vakantiehuisje. Maar totdat het zover is, moet er nog veel gebeuren.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 13:24

Maflinger_S schreef:
Ik zou deze vraag nog eens stellen als de grote verbouwing is afgerond en het derde kind is gearriveerd. Tot die tijd lopen ze lekker buiten en komen niets te kort (begrijp ik uit je post). Mocht je in de tussentijd een bijrijder/verzorger vinden voor het paard dat je al wel rijdt, is dat mooi meegenomen. Zo niet, heeft deze ook vakantie, net als die andere 2.

Je hebt helemaal gelijk.

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:28

Lekker laten lopen, als ze het goed hebben en de aandacht niet zo erg missen kan dat prima. Heb je het idee dat er eentje echt de aandacht of de ritjes mist, kun je altijd nog zoeken naar een bijrijder of desnoods verkopen. :j

Ik heb zelf ook een Tinker, heb haar gekocht toen ze 7 was. Eerste tijd ging niet gemakkelijk, er was geen land mee te bezeilen. Ik ben in die tijd ook begonnen aan een nieuwe hbo studie, waardoor ik niet altijd tijd en energie had om met haar aan het werk te gaan. Ik heb er veel over nagedacht, is dit goed voor haar of kan ik haar beter verkopen. Verkopen kon ik niet over mijn hart verkrijgen, ze was zo gelukkig hier. Uiteindelijk heeft ze dus eigenlijk heel lang stilgestaan. Maar dat heeft haar ontzettend goed gedaan! Ze is nu 10 jaar en zoveel rustiger, liever, meegaander. Ik heb echt het idee dat ze nu helemaal volwassen is. :j Nog steeds is het niet het makkelijkste paard hoor, maar ik heb echt het gevoel dat die rust haar heel goed heeft gedaan. Nu doe ik zo'n twee keer per week wat met haar, het is gewoon echt geen paard dat elke dag aan het werk wil.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 15:38

Dankjewel. Ze zijn idd nog jong, 6,4 en 3.
Fijn dat het nu zo goed gaat met jouw paardje!

karuna
Drukke kabouter

Re: Wie denkt er even met me mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:43

Lekker laten lopen en eventueel een persoon erbij zoeken en wel zien hoe dat loopt. Extra aandacht eventueel een ritje of meehelpen met verder longeren en verfijnen. Als jullie het kunnen betalen en fysiek de zorg aankunnen waarom niet. Dan gewoon laten lopen. Paarden lijden er niks onder als ze maar genoeg paard kunnen zijn.

Ben wel benieuwd waar je precies in de achterhoek zit? Misschien als het niet te ver is kan ik soms wat bijspringen in aandacht geven als je dat zou willen. Merk dat het beetje kriebelt om af en toe weer een tinker te snuffelen weer na noodzakelijke verkoop van jonge tinker en het overlijden van Connor.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man, STROOIGOED

grizzlybear

Re: Wie denkt er even met me mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:54

idd lekker laten lopen. Een bijrijder zoeken kan altijd nog en als dat niet helpt kan je ze als het echt nodig is altijd nog verkopen.. Geen overhaaste beslissingen nemen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie