Twee jaar geleden hebben wij een gezinspony gekocht voor mij, mijn moeder en zusje.
We kochten een new forest van 1.47.
Heel lief en werkwillig.
In het begin wat getob gehad met de stalling. Onze Stitch zat niet lekker in zijn vel. Ik had hierdoor geen klik met hem. Sinds een half jaar staan we bij een andere stal. Hij is zo veranderd! Ik hou echt van mijn pony nu.
Het idee was: allemaal 2 dagen en omderbeurd een extra dag.
Nu, 2 jaar later, heeft mijn zusje aangegeven geen plezier meer te hebben in het rijden en gaat slechts 1 dag. 2 dagen voor mijn moeder en de laatste 4 zijn voor mij. Dit red ik prima met school.
Het rijden gaat steeds beter en we worden steeds fanatieker. Nu het probleem: Volgens mij ben ik gewoon te zwaar voor hem. Dat dacht ik al toen we hem kochten, maar heb het toen van me af gezet. Ik hobbelde immers maar wat recreatief. Ik ben dus 70-73 kilo en daar komt kleding, laarzen en zadel nog bij! En al zou het misschien nét kunnen, dan vóél ik me ook gewoon moddervet.
Hier foto's. Let niet op het zadel, dat ligt te ver naar voren. Deze foto's zijn van een half jaar geleden en ik heb nu eindelijk voor mekaar dat de zadelpasser mocht komen.

Maar dan, verkopen: Ik kan niet meer 4 keer in de week paardrijden en zal opzoek moeten naar een verzorgpaard. Die zijn hier in de omgeving amper te vinden (randstad Zuid-Holland). En áls je er een vindt is hij niet meer te rijden, heel jong of is het een pony. En ik ben niet kieskeurig hoor! Ik hoef geen wedstrijden te rijden, ik kan best een stukje fietsen (doe ik nu ook), bijdrage en klusjes geen probleem.
Een e pony of paard kopen, dat gaat niet gebeuren. Dat hebben mijn ouders duidelijk aangegeven.
Wat moet ik nu?
Groetjes
Wendy