Ik ben gevraagd om een b-pony'tje te gaan rijden. Ze is een bonte merrie van 3,5 en een Welsh. Ik zelf ben 15 jaar jong en rijd al 8 jaar paard. Ik heb ervaring met het inrijden van jonge pony's maar wat mij nu op mijn pad komt schrik ik toch best van. Ze is in 2.5 week 'ingereden', (ik kan dit ontkrachten aangezien je er net op kan zitten en ze de rest niets kan en nog volledig groen is) maar wel ontzettend braaf. Ik heb al een paar keer kennis gemaakt en heb nu 1 keer gereden. Het doel van de eigenaar is dat ik haar doorrijd en in principe wedstrijd klaar maak (voor over zo'n 3 à 4 jaar). Nu ben in toch aan het twijfelen geslagen.
even mijn voor- en nadelen op een rijtje:
voordelen:
- Ze is ontzettend lief en voorzichtig met je.
- Ze is een uitdaging, waar ik wel van houd.
- Er is zeker een klik tussen ons.
- Ze is nog volledig naar mijn hand te zetten.
- Mogelijkheid tot lessen.
- Mogelijkheid tot dagelijks bezoek.
- Geen tijdsdruk.
-Komen wanneer je wilt.
-Je hoeft geen klusjes te doen (dat zou ik niet erg vinden maar het is wel fijn omdat het dan minder tijd kost)
nadelen:
- ze is ontzettend groen, je moet helemaal bij nul beginnen
- ik doe momenteel het 3e VWO+, school gaat voor maar het pony'tje moet ook gedaan worden! School mag er zeker niet onder lijden.
- ik groei wellicht nog wat (ik ben op dit moment 1.60m, maar ben een periode ziek geweest dus heb ik ondergewicht wat er helaas niet zo snel aankomt)
- Het is een paar kilometer van mij af en er moet (tijdelijk) iemand mee (aangezien ze nog wel eens heel hard naar haar veulen rent en gevaarlijke situaties zich voor kunnen doen)
- er is geen bak aanwezig, alleen een extra weiland
-Haar 7 maand oude veulen staat aan de andere kant van het draad en ze kunnen niet los van elkaar. (verder is er ook nog een shetlander die onder de bedrading gaat, maar dat zie ik als een lolletje en niet als een nadeel
)aangezien ik ongeveer een gelijk aantal voordelen en nadelen heb weet ik niet wat ik moet doen..
Wat zeggen jullie erover?