Hooihooi,
Ik ben Yvonne en ik zit nu op GT4 en ik ben aan het kijken voor een opleiding. Ik zoek veel op internet maar ik dacht ik open er ook een forum over want dat is misschien wat makkelijker. Ik zit al een tijdje te denken aan 2 opleidingen: Iets met blindengeleidenhonden of paardenpsychologie.
De blindengeleidenhonden-opleiding omdat ik heel veel van honden hou, en het me erg leuk lijkt om ermee te werken. Ik weet nog niet precies wat ik wil rond het onderwerp, bijvoorbeeld de honden begeleiden of trainen, ik weet er ook nog niet heel veel van. Ik dacht alleen dat er kwa banen meer gezocht word rondom blindengeleidehonden dan een normale hondentrainster (denk ik). Ik kreeg deze opleiding als uitslag bij een beroepentest, vandaar dat ik er niet veel van weet. Ik weet ook niet of er wel een echte opleiding voor is, of dat ik van een bepaalde standaard school naar dit als specialiteit moet werken. Maar het lijkt me wel echt heel erg leuk, vandaar.
De paardenpsychologie was ook een opleiding uit de uitslag van de beroepentest, maar ik weet wel veel meer van paarden dan van honden. Wat er precies stond weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat je een paard leert 'lezen' en dat je dan naar verschillende mensen (klanten) toe gaat om te helpen hun paard beter te begrijpen. Iets in die richting. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat lijkt me geweldig. Alleen ben ik bang dat er niet veel vraag is naar dit soort mensen. Misschien kan dit alleen op een manier zoals ik al zei met de blindengeleidehonden-opleiding; Ik weet niet of er wel een echte opleiding voor is, of dat ik van een bepaalde standaard school naar dit als specialiteit moet werken.
Bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand mij helpen.
PB staat ook altijd open natuurlijk.
) Dus je kan altijd nog kiezen voor een tijdelijke andere weg. Volg je hart!)