Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:53

Balen dat het paard is afgekeurd Nordic -O- Maar natuurlijk is het wel belangrijk.
En ik vind het zo'n leuk paardje k_m!

Ik ben dus een paar jaar niet meer bezig geweest met paarden en nu ben ik er wel weer naar aan het kijken, binnenkort waarschijnlijk een verzorgpaard ook. Maar nu ben ik dus ook rond aan het kijken naar wat voor stalling ik *ooit* zou willen voor mijn paard, wat voor paarden er allemaal te koop staan, enzovoort. Ik wil het nu eigenlijk weer heel graag, haha
Nou kwam ik dus echt een super leuk paard tegen welke precies op mijn verjaardag ook jarig is. Helaas is het hebben van een paard dus niet haalbaar dus nu ben ik weer teleurgesteld dat ik nog geen paard kan kopen :+

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:38

Oooh herkenbaar Noor :') eigenlijk moet je ook gewoon niet kijken. Maar het is onweerstaanbaar!

Morgen wordt 'de mijne' gekeurd, ben zo zenuwachtig. Als hij goed is komt ie pas bij de volgende salaris helaas (25e). Wachten duurt laaaaaaang. Eerst maar eens door de keuring komen morgen.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:53

Waar kijken jullie allemaal naar paarden? Ik ben rustig aan wat aan het rondkijken. Ben er nog niet aan toe om wat te kopen. Ik ben vooral opzoek naar een goed sportpaard. Eentje voor het internationale niveau zeg maar. Maar vind het buiten sporthorses en marktplaats lastig om in te schatten wat nog meer goede plekken zijn om te zoeken.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:55

Aurelia schreef:
Oooh herkenbaar Noor :') eigenlijk moet je ook gewoon niet kijken. Maar het is onweerstaanbaar!

Morgen wordt 'de mijne' gekeurd, ben zo zenuwachtig. Als hij goed is komt ie pas bij de volgende salaris helaas (25e). Wachten duurt laaaaaaang. Eerst maar eens door de keuring komen morgen.


Succes! Hoop dat hij door de keuring komt! :) Doe je alleen klinisch of ook röntgen?
Ben je erbij als hij gekeurd wordt?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:58

davinci2412 schreef:
Waar kijken jullie allemaal naar paarden? Ik ben rustig aan wat aan het rondkijken. Ben er nog niet aan toe om wat te kopen. Ik ben vooral opzoek naar een goed sportpaard. Eentje voor het internationale niveau zeg maar. Maar vind het buiten sporthorses en marktplaats lastig om in te schatten wat nog meer goede plekken zijn om te zoeken.


Ja ik vind dat ook wel lastig in te schatten inderdaad. Ik ben lid van de pagina op Facebook Horse sale /paarden kopen en verkopen. Daar komen ook geregeld hele leuke paarden voorbij.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:00

Op facebook staat ook veel!

Klinisch en röntgen :) ja ik ga er zelf bij zijn, wordt nog leuk morgen ochtend vroeg door Antwerpen.. moeilijk in schatten hoe laat ik dan weg moet rijden.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:03

Langs waar rijd je Aurelia? Welke autostrade? Op google maps kan je ingeven wanneer je wil vertrekken en dan geeft die ook een gemiddelde verkeersvoorspelling!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:29

Ja maar die kijkt naar de huidige tijd toch? Als ik nu kijk kan ik zo doorrijden haha. Maar dan weet ik nog niks voor morgen ochtend. Hij stuurt me over A12 en E17 als ik het goed zeg haha

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:43

Aurelia schreef:
Ja maar die kijkt naar de huidige tijd toch? Als ik nu kijk kan ik zo doorrijden haha. Maar dan weet ik nog niks voor morgen ochtend. Hij stuurt me over A12 en E17 als ik het goed zeg haha


Je kan die instellen op morgen vroeg vertrekken! En dan zegt die hoe lang het gewoonlijk duurt rond die tijd. Staat bij de opties bij het adres normaal!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:50

Oh dat wist ik niet, bedankt!
Moet er om 8 uur al zijn en het laatste stuk is een heeel stuk binnendoor dus ik hoop dat ik een beetje voor de grootste drukte ben.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:15

Spannend zeg Aurelia, veel plezier en veel succes morgen!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:46

Leuk topic ! Ik heb ook een steeds duidelijker beeld van wat ik zoek.
Alleen nog niet echt een duidelijk beeld in welke prijsklasse ik datoch ga vinden.
Maar geeft niet. Dat veranderd met de tijd en nu helemaal nog geen budget haha

Ooit komt er een jonkie. Liefst tussen de 2 en 3 en helemaal groen. Of 3 en net zadelmak.
Wil graag zelf opleiden maar ook een x verder.
Tot nu toe alleen paarden opgeleid voor verkoop dus zodra ze L klaar waren gingen ze weg

MariekeS_

Berichten: 4708
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:35

HorseTimeXL schreef:
davinci2412 schreef:
Waar kijken jullie allemaal naar paarden? Ik ben rustig aan wat aan het rondkijken. Ben er nog niet aan toe om wat te kopen. Ik ben vooral opzoek naar een goed sportpaard. Eentje voor het internationale niveau zeg maar. Maar vind het buiten sporthorses en marktplaats lastig om in te schatten wat nog meer goede plekken zijn om te zoeken.


Ja ik vind dat ook wel lastig in te schatten inderdaad. Ik ben lid van de pagina op Facebook Horse sale /paarden kopen en verkopen. Daar komen ook geregeld hele leuke paarden voorbij.


RD Horses / LvD sporthorses hebben altijd een prachtig assortiment. Wel voor de goed gevulde beurs ;)

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:23

Ik kwam gisteren op marktplaats een prachtig paard tegen, die helemaal voldeed aan mijn eisen. Ik denk dat ik maar niet meer moet zoeken aangezien ik nu nog niks kan kopen :').

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:31

Hoe was het aurelia??

Danache

Berichten: 57
Geregistreerd: 10-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:59

Nooor_ schreef:
Helaas is het hebben van een paard dus niet haalbaar dus nu ben ik weer teleurgesteld dat ik nog geen paard kan kopen :+


Dit is zoooo herkenbaar! Ik heb dit echt heel vaak haha!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:32

Ik ken het. Staat er hier ook 1 op de bokt markt

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:41

Hier ook heel herkenbaar!
Als het aan mij had gelegen had ik inmiddels al een hele manege kunnen vullen :')

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:29

Hier ook nog druk aan het zoeken. Helemaal verliefd geworden op een 14 jarige. Twijfelde over de leeftijd maar het is echt precies wat ik zoek.

Mer1980

Berichten: 18859
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:31

L_iek schreef:
Hier ook nog druk aan het zoeken. Helemaal verliefd geworden op een 14 jarige. Twijfelde over de leeftijd maar het is echt precies wat ik zoek.


Gewoon gaan kijken en uitproberen, als de klik er is, dan is ie er en 14 jaar is echt nog niet zo oud hoor, gewoon in de bloei van het leven.

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:37

Ik ga ook zeker kijken, het is namelijk precies wat ik zoek op de leeftijd na. Had mijn zinnen gezet op een jonkie maar kwam deze tegen en krijg hem niet meer uit mijn hoofd.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:46

Ik ben inmiddels informatie aan het verzamelen hoe de import van een paard werk vanuit Ierland. Heb mijn zinnen gezet op een Irish Sporthorse. Lijkt qua ras het meest geschikt voor mijn doel, namelijk de eventingsport.

Mocht iemand tips/tricks hebben hoor ik het graag :D

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:50

davinci2412 schreef:
Ik ben inmiddels informatie aan het verzamelen hoe de import van een paard werk vanuit Ierland. Heb mijn zinnen gezet op een Irish Sporthorse. Lijkt qua ras het meest geschikt voor mijn doel, namelijk de eventingsport.

Mocht iemand tips/tricks hebben hoor ik het graag :D


Ik weet niet waar je vandaan komt maar stal Scheepens in Udenhout heeft regelmatig paarden uit Ierland te koop staan.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:13

L_iek schreef:
davinci2412 schreef:
Ik ben inmiddels informatie aan het verzamelen hoe de import van een paard werk vanuit Ierland. Heb mijn zinnen gezet op een Irish Sporthorse. Lijkt qua ras het meest geschikt voor mijn doel, namelijk de eventingsport.

Mocht iemand tips/tricks hebben hoor ik het graag :D


Ik weet niet waar je vandaan komt maar stal Scheepens in Udenhout heeft regelmatig paarden uit Ierland te koop staan.


Bedankt voor de tip. Het nadeel is echter dat de prijs mega omhoog gaat als ze naar NL komen. Dus vandaar dat ik er over denk eentje rechtstreeks uit Ierland te halen

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:15

Jan Wolsink haalt ook regelmatig paarden uit Ierland. Die zou je ook eens kunnen contacten