Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:08

ECM, mijn vriend was en is dat ook. Maar het is echt mijn droom en heb altijd al geroepen dat er een eigen paard komt ook toen ik hem leerde kennen. Hij heeft het nu geaccepteerd dat er een komt, of hij er heel blij mee is... hahaha.

Selena, ja prachtig <3 maar die zal wel niet goedkoop zijn hahaha

Jaa ik zocht eigenlijk ook een ingereden paard maar ga nu toch bij een 2,5 jarige kijken hahaha

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:15

Hebben jullie ook een maximaal bedrag dat jullie willen uitgeven voor een paard?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:23

Mijn budget is denk ik max 4500 euro.. het liefst inclusief zadel etc. Ik denk dat het haalbaar is.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:35

http://www.stalhermes.com/verkooptotaal.html eeeeen het gaat helemaal fout
:= Die Son <3

HorseTimeXL schreef:
Mijn budget is denk ik max 4500 euro.. het liefst inclusief zadel etc. Ik denk dat het haalbaar is.


Mooi bedrag, wat zijn je eisen sowieso?

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:41

Ik ga dat denk ik niet halen als ik een beleerd paard wil. Wil graag een PRE. :p

Ooh die paarden op stal Hermes <3 prachtig. Waarschijnlijk ook niet heel goedkoop hahaha.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:42

Hier ook een PRE liefhebber :D
Zeker niet goedkoop nee, maar ontzettend mooie dieren!

Piekosjj

Berichten: 5468
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:43

De paarden waar ik op val gaan al snel richting de 15.000 |( :')

ElinaSK

Berichten: 2663
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:48

Ik heb zelf nu een budget in mijn hoofd van max 6000. Wil nl wel graag een paard wat heel divers gebruikt kan worden. Ben niet echt een wedstrijdruiter maar zou voor de ervaring wel eens wat mee willen pakken. Maar eerst maar eens wat sparen :D.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:48

Piekosjj schreef:
De paarden waar ik op val gaan al snel richting de 15.000 |( :')


Same here :')

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:01

Ik ook piekosjj haha. Maar dat ga ik er niet aan uit geven.
Ik dacht aan max 7/8 duizend. Maar waar ik van het weekend ga kijken is goedkoper want jong onbeleerd en klein :))

Piekosjj

Berichten: 5468
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:16

Ik wil erg graag een Akhal Teke en helaas blijk ik een smaak te hebben voor de dure paarden, en ik hoop dat deze er ook zal komen, al denk ik dat ik of m'n wensen iets moet bijschaven, of gewoon eerst bijv een goedkoper dravertje of Arab zal kopen en de Teke er komt als ik het financieel iets eh, breder heb :+

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:18

Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat je qua eisen aan een paard stelt. Een beetje goed paard zonder gebreken, met maat en ervaring kost maar zo tussen de 6000,- en 8000,-. De paardenmarkt heeft zich ook aardig hersteld de afgelopen tijd. Groenere paarden zijn natuurlijk goedkoper en paarden met een gebrek ook. Maar hou ook altijd rekening met de keurigskosten die er nog bij komen en eventueel kosten voor transport.

ECM

Berichten: 659
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:24

yza1987 schreef:
Wat een leuk topic zeg! Ik lees mee, ben niet op zoek heb na verkoop eerste paard (ruin) al een tijdje mijn tweede (merrie) staan. Ik vind het wel heel leuk om al die dromen van anderen te volgen.

Het leuke is ook dat je bijna altijd met iets anders thuis komt dan wat je zoekt. Ik zocht als eerste paard een goed doorgereden paard van minstens 8 jaar met wedstrijdervaring. Ik kwam thuis met een net 5 jarige ruin die nog helemaal doorgereden moest worden :=


Haha daar ben ik dus ook zo bang voor. Ik wissel ook nog steeds in wat ik wil. Het ene moment gewoon een leuk groot sportpaardje waar van alles mee kan, dan juist liever een jong dier, dan weer een fries, dan weer een shire etc.


Aurelia schreef:
ECM, mijn vriend was en is dat ook. Maar het is echt mijn droom en heb altijd al geroepen dat er een eigen paard komt ook toen ik hem leerde kennen. Hij heeft het nu geaccepteerd dat er een komt, of hij er heel blij mee is... hahaha.

Selena, ja prachtig <3 maar die zal wel niet goedkoop zijn hahaha

Jaa ik zocht eigenlijk ook een ingereden paard maar ga nu toch bij een 2,5 jarige kijken hahaha


Ik ben het ook extra vaak aan het zeggen tegen hem. Hij heeft er ook maar mee te dealen hoor. Dit is zo'n dingetje wat ik al vanaf kinds af aan wil, en dan ben ik ook maar zo bot om te zeggen dat ipc niemand mijn droom in de weg gaat staan :=


Ik schat ook dat ik zo rond de 6000/8000 piek moet gaan betalen. Ik wil gewoon een leuke ruin/merrie tussen de 1,68/1,78m die wel makkelijk een B proefje kan lopen of een B parcoursje. Helaas is die categorie al lekker aan de prijs!

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:25

Ja die komen er sowieso bij of je een duur of goedkoop paard hebt :P of ja ligt eraan wat je zelf doet natuurlijk :+
Ik rij op het moment ook af en toe bij een PRE stal, en ik zie toch prachtige paarden voorbij komen wat qua uiterlijk m'n droompaard zou zijn. Maar dan vind ik ze qua karakter niet bij me passen. Niet knuffelig of meer op zichzelf. En dan komt er ook een voorbij waar ik op de foto nooit naar zou gaan kijken, het is dat ik op stal kom dat ik hem in het echt zie, en daar was ik dan weer verliefd op geworden.
Voor mij is het karakter en de klik dus het belangrijkst. Al ziet het paard er dan niet uit zoals ik voor ogen had :P

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:32

Selena schreef:
http://www.stalhermes.com/verkooptotaal.html eeeeen het gaat helemaal fout
:= Die Son <3

HorseTimeXL schreef:
Mijn budget is denk ik max 4500 euro.. het liefst inclusief zadel etc. Ik denk dat het haalbaar is.


Mooi bedrag, wat zijn je eisen sowieso?


Leeftijd het liefst tussen 4-10 jaar tot 13 kan ook. Liefst minimaal 1,60 ivm mijn eigen lengte en een paard die leuk sprongetje kan maken en die bomproof is in hoeverre dat natuurlijk helemaal te zeggen is. Rassen maakt me ook niet uit al gaat mijn voorkeur niet naar Harlingers of Tinkers maar ja zeg nooit nooit Haha. O ja en hij moet echt stil staan met opstappen, want heb Eem evenwichtsprobleem en anders kom ik het paard gewoon niet op Haha.

Zoiets als deze! Zou zo gaan kijken Haha!
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... =lr&pos=22

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:43

Leuk hoor om zo al die dromen te volgen :)
Hoeveel tijd je kwijt bent hangt naturlijk ook erg af van hoe je paard is gestald en op welke afstand.
In het begin was het erg zoeken wat handig was. We willen ook samen nog leuke dingen doen (en elkaar spreken :') )
Ik heb het geluk dat ik maar twee dagen werk en daar toch mijn paard van kan betalen. Ik ga dus vaak overdag.
In het weekend is het even puzzelen en afspraken maken. Op zaterdag ga ik niet altijd, maar zondag gaat mijn man hockeyen en dan zit ik op t paard.
vroeger hockeyden de kinderen op zaterdag en mijn man heeft dat altijd gecoacht zodat ik dan ook naar mijn paard kon.
Tegenwoordig heb ik een bijrijdster die een of twee keer wat met haar doet.
Ik reken altijd een dagdeel dat ik kwijt ben. Ik heb in totaal een uur reistijd en mijn paard staat in vol pension.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:05

Ik ga toevallig deze week nog naar een PRE kijken! Maar stiekem ben ik al verliefd op een merrie die ik was gaan bekijken.

Ben vandaag terug geweest en heb even ‘gereden’. Ze is nog super groen maar heel braaf, echt doet geen vlieg kwaad. Ik heb zelf nog geen ervaring met groene paarden maar zou het toch wel aandurven volgens mij. Zeker omdat ze van zichzelf zo een goedzak is. Heb vandaag vooral gestapt en paar stukjes gedraafd. Ze was al van mei niet meer gereden maar was echt super braaf. Enkel soms stilstaan maar dat is echt een kwestie van de hulpen niet begrijpen.

Ik ga nog wel andere paardjes kijken maar eigenlijk ben ik al een beetje verkocht <3


Afbeelding

Love_Silver
Berichten: 573
Geregistreerd: 15-10-13

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:16

Ik ga ook meelezen in dit topic,
Sinds mijn beste vriendinnetje een paar maanden geleden een pony heeft gekregen begint het bij mij erg te kriebelen. Haar pony rijdt zoveel fijner dan de manegepony's en het is zo leuk om te zien hoeveel vooruitgang zij boekt en de band die zij met die pony heeft. Helemaal nu mijn vaste manege pony nogal een onrustig beestje is in de stal, verder een hele fijne met rijden, maar er naast heeft hij een gebruiksaanwijzing.
Ik heb deze zomer gewerkt dus wel wat geld kunnen sparen. Ik smelt ook helemaal weg bij al die leuke ponies die er momenteel te koop staan.
Ik ben niet zo groot dus hoop in de toekomst een middenmaat D of een E pony te kopen waarmee ik lekker bij de hippische club fnrs kan rijden en die mij verder helpt met springen want dat vind ik erg spannend. Het kan zijn dat ik deze droom over een paar jaar kan waar maken of dat het nog veel langer duurt dat weet ik echt niet. Ik ben namelijk dit jaar begonnen aan mijn mbo niveau 4 opleiding. Gelukkig mag dromen altijd en hoop ik tot die tijd af en toe de pony van mijn beste vriendin te kunnen rijden.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:20

ElinaSK schreef:
Ik heb zelf nu een budget in mijn hoofd van max 6000. Wil nl wel graag een paard wat heel divers gebruikt kan worden. Ben niet echt een wedstrijdruiter maar zou voor de ervaring wel eens wat mee willen pakken. Maar eerst maar eens wat sparen :D.


Dit heb ik ook precies! Budget tussen de 4000-5500 ongeveer. Paard moet alleen -braaf- op buitenrit kunnen, een parcourtje afleggen en moet er leuk mee kunnen dressuren :D Wedstrijdjes af en toe, een keer een cross en vooral lekker buitenrijden. Een beetje een robuuster paard, een Gelderse vosse merrie heeft de voorkeur O:)

K_m: leuk paard is dat! Is dat die eerste waar je bij was gaan kijken, of is dit een andere?

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:53

k_m wauw! <3 Das een mooi paardje daar! :o

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:15

Ja mijn budget was iets lager omdat ik ook echt geen wedstrijd ambitie heb. Ik wou rond de 3000/3500 gaan. Paardje waar ik nu over twijfel zit hier nog onder dus das ook wel fijn!

@gerpiegorp, ja dit was de eerste! Ben vandaag terug geweest om te rijden. Heb nog geen andere koop paarden gaan kijken maar wel al halve stal, en voelde me bij deze toch beter. Het halve stal paard kon heel veel en eigenlijk voelde ik me daar zelfs onzekerder door dan bij deze groene! Mijn vader is ook verkocht maar ik ga er nog een weekje over nadenken :)

Kairos
Berichten: 2726
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:17

Ik wil later sowieso een eigen paard :') Nu gaat het hem financieel en deels ook qua tijd niet worden, maar later moet ik een rijke boer of een goede baan zoeken, denk :') Budget is afhankelijk van wat voor paard het is oa

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:20

k_m schreef:
Ja mijn budget was iets lager omdat ik ook echt geen wedstrijd ambitie heb. Ik wou rond de 3000/3500 gaan. Paardje waar ik nu over twijfel zit hier nog onder dus das ook wel fijn!

@gerpiegorp, ja dit was de eerste! Ben vandaag terug geweest om te rijden. Heb nog geen andere koop paarden gaan kijken maar wel al halve stal, en voelde me bij deze toch beter. Het halve stal paard kon heel veel en eigenlijk voelde ik me daar zelfs onzekerder door dan bij deze groene! Mijn vader is ook verkocht maar ik ga er nog een weekje over nadenken :)



Aah dat geeft mij ook goede hoop dat ik in die prijs categorie een leuk paardje kan vinden. Het is echt een plaatje zeg die merrie waar je nu naar aan het kijken bent!

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:51

k_m dat is inderdaad wel een leuke!

De prijs die ik voor een paard zou willen betalen is tussen 5000 en 7000, ik wil een warmbloed (iets richting kwpn of een duitse denk ik). Wedstrijden rijden is nu niet heel belangrijk, dat doe ik toch nog niet maar het lijkt me wel leuk om te gaan doen! Dus ook daarom wil ik wel een beetje sportief beestje :D Maar vooral wil ik ook lekker buiten kunnen rijden. Gelukkig (helaas :') ) duurt het nog wel een tijdje voor ik er een kan kopen...
Maar tot die tijd kijk ik maar op marktplaats en heb er daarna veel spijt van als ik weer een interessante zie -O-

Mijn ouders heb ik inmiddels weten te vertellen dat er toch nooit een vriend komt :o grote teleurstelling voor ze. Maar in ieder geval hoef ik niet een vriend te overtuigen dat er echt een paard moet komen :')

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:00

Haha ja ik heb mijn ouders ook maar gezegd dat ze echt niet moeten verwachten dat ik wacht met een paard kopen voordat ik een vriend heb :')