Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:44

Wat een leuk topic, precies wat ik nodig heb! Ik ben ook net als jij al stiekem aan het kijken naar een eigen paard. Hoop in december af te studeren en ben nu al hard aan het sparen zodat als ik op mezelf ga niet direct door me spaargeld heen ben maar ook al geld heb voor een paard. Kom nu al paarden tegen op marktplaats dat ik denk oliebol waarom kan ik nu al niet kopen, maar weet gewoon dat dat nog niet verstandig is..

Ik ben overigens totaal niet opzoek naar een super duur paard. Mijn belangrijkste doel is een maatje vinden voor het leven. Een paard waar ik lekker recreatief kan genieten. Wel het liefst een wat jonger paard, maar hoef geen top dressuur paard.

Daarnaast wil ik er wel graag 1 van minimaal het liefst 160 omdat ik zelf 1,81 is. Zou graag een stal willen in de buurt van een bos. De stalling hier in de buurt valt wel redelijk meer.

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:41

L_iek schreef:
Ik ga morgen voor het eerst kijken. Ben super benieuwd en zenuwachtig!


Veel plezier morgen!


Zelf ben ik op zoek naar een paardje waar ik lekker mee kan rommelen. Ben erg gek op tinkers <3 Wil ook graag gaan buitenrijden.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:17

Heel veel plezier L_iek! Ben heel benieuwd!

Piekosjj

Berichten: 5470
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:22

Ik zag gister opeens zo'n mooie jonge merrie te koop staan. Too soon..! %)

Piekosjj

Berichten: 5470
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:23

Liek, veel succes morgen! Naar wat voor paard ga je kijken?

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:55

Op Marktplaats kijken is echt een verschrikking, als het aan mij lag had ik er al minstens tien in de achtertuin staan :')

Momenteel gebruik ik als excuus om toch te mogen kijken dat we voor de stichting op zoek zijn naar een nieuwe pony, maar bomproof pony's zijn bijna niet te vinden, of voor een idioot bedrag.
(Dus mochten jullie advertenties zien van brave goedkope pony's, dan houd ik me aanbevolen :P )

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:28

Hebben jullie eigenlijk ook zoals je wel bij sparen voor je uitzet doet? Dat je alvast spulletjes aanschaft voor straks. Natuurlijk zou je hoofdstel en zadel niet kunnen komen maar wel andere sierdingetjes?
Haha ja echt he, zag er net ook een op Facebook voorbij komen dat ik dacht oliebol Haha

ElinaSK

Berichten: 2663
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:39

HorseTimeXL schreef:
Hebben jullie eigenlijk ook zoals je wel bij sparen voor je uitzet doet? Dat je alvast spulletjes aanschaft voor straks. Natuurlijk zou je hoofdstel en zadel niet kunnen komen maar wel andere sierdingetjes?
Haha ja echt he, zag er net ook een op Facebook voorbij komen dat ik dacht oliebol Haha


Yup. Al heb ik door de jaren heen niet specifiek voor een eigen paard verzameld. Maar meer allemaal spullen voor bijrijdpaarden. Heb allerlei longeerspul en halsters ed. Alleen geen dingen als borstels dn hoofdstel. Ooit wel eens een hoofdstel gekocht maar die heb ik gegeven aan de eigenares toen ik weg ging paste namelijk mooi bij het paard en ik heb er zelf nog niks aan.

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:41

Oooh spannend Liek, veel succes! Laat weten hoe het gegaan is :D

HorseTimeXL, ik heb nog wat spulletjes van mijn verzorgpaard (borstels, halster/touwen, dekjes, zweepjes en nog wat prul) maar ik weet niet zo goed of ik nog meer kan kopen.. het meeste wat je al kan kopen is toch niet zo duur en wat je nog niet kan kopen is duur haha.

Nordic
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-07-13
Woonplaats: België

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:47

Ik heb denk ik alles waar ik geen specifieke maat voor nodig heb ondertussen al wel gekocht :') ik ga straks voor een tweede keer kijken, spannend :D

Lumi

Berichten: 4440
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:00

Ik heb hier ook een hele stapel aan borstels en halsters liggen.
En duizenden elastiekjes, die overal in het huis te vinden zijn :')

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:08

Spannend liek! Heel veel plezier :)) Ik vond het kijken bijna leuker dan het kopen, dus probeer ook te genieten!

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:10

HorseTimeXL schreef:
Hebben jullie eigenlijk ook zoals je wel bij sparen voor je uitzet doet? Dat je alvast spulletjes aanschaft voor straks. Natuurlijk zou je hoofdstel en zadel niet kunnen komen maar wel andere sierdingetjes?
Haha ja echt he, zag er net ook een op Facebook voorbij komen dat ik dacht oliebol Haha


Nee. Ik heb al heel veel dingen zoals borstels, universele grondwerk spullen. De dingen zoals halsters etc gaat niet passen aangezien ik een kleintje wil en ik momenteel een fjord met maat Full heb :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:18

Dit topic is echt wat ik nodig heb!! Nu ik ben afgestudeerd en sinds augustus vast werk wil ik terug een eigen paardje aanschaffen. Ik ben vroeger begonnen met rijden met mijn Shetlander, daarna wat pony’s gereden bij een vriendin en later ook een paard daar. Toen deze verkocht is heb ik nog een tijd een d-pony gereden maar deze gun ik nu lekker zijn oude dag.

Tijd voor een eigen paard dus!! Ik ben ook op zoek naar een allround paardje om mee te gaan wandelen en ook wat mee in de piste te kunnen werken. Ik ben gisteren voor het eerst eentje gaan bezichtigen *\o/*

Het was een super lieve merrie van 7 jaar. De eigenaar heeft haar een jaar geleden zadelmaker gemaakt en stap en draf stonden er fatsoenlijk op. Maar door een rug operatie van de eigenaar is ze sinds mei niet verder door gereden. Gisteren kon ik zelf niet rijden want de weide was te nat en er was geen piste. Wel heb ik even gelongeerd. Enfin een poging tot want het beestje snapte het duidelijk allemaal niet heel goed. Niet onlogisch na zo lang stilstaan.

Nu heb ik afgesproken om nog een keer terug te komen en dan naar een piste in de buurt te wandelen.

Wat denken jullie hier van? Ik heb wel rij ervaring maar nooit zelf een groen paard door gereden. Wat mij wel een beetje gerust stelt is dat ze heel lief en rustig is in de omgang. Ik heb ook al contact gehad met een kennis die haar evt verder kan doorrijden (is echt zijn werk). Verder beweegt ze echt heel mooi.

Ik heb nog andere opties openstaan en ga dit ook zeker bekijken maar het paardje van gisteren vond ik toch echt wel heel leuk! Heb momenteel een afspraak staan met nog iemand. Dit paardje had wel een peesblessure gehad dus ik denk dat ik het Mss toch terug af zeg, het is meer dan 100 km rijden en zelf nog eens een scan enz moeten betalen extra er bovenop.. moest het later terugkomen zou ik het ook echt zonde vinden.. wat denken jullie daar van?

loveruby

Berichten: 206
Geregistreerd: 05-03-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:47

@k_m: misschien is het verstandig om eerst de paarden te bekijken die ook nog hoog op je lijstje staan en die wat dichter in de buurt staan? Blijven je gedachte echt terugkeren naar dit paard, zou ik het nog een keer proberen. Met oude peesblessure is scan sowieso verstandig, misschien het rapport bij de DA ook terugvragen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:05

@loveruby. Ja ik denk inderdaad dat dat slimmer is, ga het dus gewoon afzeggen en eerst nog meerdere opties bekijken. Er is geen foto gemaakt volgens de eigenaar dus het is sowieso best wel riskant en er zijn zo veel paarden. Ook een stuk dichterbij. Ik ben me wel bewust dat ik me niet op 1 paard mag vastpinnen, ookal spreekt de merrie van gisteren me wel heel erg aan. Ik heb ook gewoon zo veel zin om aan de slag te gaan, lessen te nemen en zo wat op te kunnen bouwen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:11

Ja ik zou inderdaad ook nog even naar andere opties kijken. Ja ik heb mijn laatste borstels achter gelaten bij mijn laatste bijrijdpaard dus denk dat ik misschien nu dat al wel gaan aanschaffen. Kam echt niet wachten. Komt steeds dichter bij.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:18

Haha ja dat ken ik, mijn zus heeft een paard gekocht en heb toen allemaal dekjes enzo aan haar gegeven en nu zit ik ook al aan nieuwe spulletjes te denken!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:20

Hihi ja ik zag nu net op Facebook zo mooi halster dat ik denk hmm als ik die nou kan kopen haha

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:21

k_m: Heel persoonlijk zou ik geen paard kopen met een peesblessure. Het kan verder heel probleemloos zijn hoor, maar ik zou liever geen paard met een bemerking willen kopen, zeker niet als eerste paard. Verder zou ik gewoon nog een aantal paarden bekijken, inderdaad niet meteen op de eerste vastpinnen maar vooral ook kijken naar andere paarden.

Horsetime: Ik spaar iets te veel al voor mijn toekomstige paard. Ik heb al teveel dekjes en halsters en nog meer spullen die ik momenteel niet gebruik. Ik koop het meer omdat ik het mooi vind (maar wel alleen afgeprijsd :Y)) en met het idee dat het voor mijn toekomstige eigen paard is. Dat duurt nog wel 3 jaar overigens, maar dat doet er niet toe :+

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:02

Piekosjj schreef:
Liek, veel succes morgen! Naar wat voor paard ga je kijken?


Net terug. Ben gaan kijken naar een fjord. Wil voornamelijk buitenritten gaan maken en wat dressuur rijden maar heb verder geen hoge ambities. Hadden meerdere fjorden staan waarvan eentje die aardig groot was en dus ook erg aan de prijs. Andere waren goed geprijsd. Eentje 4 jaar en net zadelmak, braaf onder het zadel en beleerd voor de kar. De andere 9 jaar en alleen beleerd voor de kar wel met mogelijkheid dat ze hem zadelmak gaan maken. Ik ga alles eens even goed laten bezinken.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:22

@liek spannend! Wel fijn dat je daar gelijk wat diversiteit had. Ik was een half jaar geleden ook op zoek naar een fjord samen met mijn zus. We merkten ook dat er super veel verschil in zat. Gelukkig was het bij ons op een gegeven moment echt een ‘yes’ moment. Ik zou dus zeker nog wat fjorden gaan bekijken want er zit zo een groot verschil in aanpak per eigenaar!

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:24

Liek: spannend! Wat voor fjord heb je bekeken? Ouders en zo? :))

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:36

k_m schreef:
@liek spannend! Wel fijn dat je daar gelijk wat diversiteit had. Ik was een half jaar geleden ook op zoek naar een fjord samen met mijn zus. We merkten ook dat er super veel verschil in zat. Gelukkig was het bij ons op een gegeven moment echt een ‘yes’ moment. Ik zou dus zeker nog wat fjorden gaan bekijken want er zit zo een groot verschil in aanpak per eigenaar!


Waar hebben jullie uiteindelijk de fjord gekocht? Tips zijn natuurlijk altijd welkom. Wel absurd wat ze voor de grote fjorden vragen.

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:37

Isabel_k schreef:
Liek: spannend! Wat voor fjord heb je bekeken? Ouders en zo? :))


Eentje met vader Reinar andere vader Anton.