Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:18

@stalpaard wat fijn! Toen ik een aantal jaar geleden mijn eerste pony had is dat gevoel nooit weg gegaan haha. Hoe was de springles?

@dee es nee heb idd niet laten keuren voor de koop. Ze vroegen echt de hoofdprijs niet en Ze is al 17...wel heeft ze ondertussen een DA gezien voor entingen en algemene check up en hij zei dat ik er een prima paard aan heb gekocht voor wat ik wil, dus dat is helemaal top.
Had dat kreupel bij jouw paard vermeden kunnen worden als je had gekeurd (onder jouw verantwoordelijkheid dan bedoel ik) of is het brute pech?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:43

Ik ben ook weer serieus op zoek naar een paard en dacht, misschien kan ik dat hier met mensen delen.
Het is in Namibie nog niet zo gemakkelijk om een goed paard te vinden. Ik zoek een paard waar ik lekker de dressuur mee in kan, met goede gangen, maar wat ik tot nu toe heb gezien viel me eigenlijk nog aardig tegen.
Ik ben momenteel in contact met wat fokkers in Zuid Afrika om te zien of die iets hebben en ga in de komende weken bij verschillende stallen in Namibie langs om daar te zoeken.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:53

Wauw wat gaaf. Is de paardensport daar wel bekend? Kan het me voorstellen, heb drie jaar in zuid-oost Turkije gewoond (relatief dicht tegen Syriƫ aan) namelijk. Nog heel anders en niet te vergelijken waarschijnlijk maar toch...het enige wat ik daar van paardensport heb gezien was een renbaan een stad verderop (dik 1u enkele rit). Toch is het nog steeds mijn droom om ergens in Turkije in de bergen met mijn paarden te wonen, maar goed dat gaat niet gebeuren want ik ben uiteindelijk met een man van Marokkaanse afkomst getrouwd en niet met een Turk :')

Ff totaal off topic sorry.

Succes met de zoektocht iig!
Ik zag de link naar je blog, heb je op bokt ook een volg topic?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:04

Ben heel benieuwd wat het gaat worden Iris!

Ik ben niet op zoek maar word wrs binnenkort weer paardeneigenaar. Dus ik lees even lekker mee :D

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:49

Nee een volg topic heb ik niet (meer) Had er ooit eentje over een jockey, lang geleden.
We hebben hier rond de 600 ruiters waarvan het grootste deel endurance rijdt. Verder rond 2-300 spring/dressuur ruiters ongeveer. Dus erg groot is het zeker niet!