Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:01

Wat een knapperd darkcupid!

Leuk een eigen webshop Ricardo! Hopelijk helpt het je naar je droom :)

Waarop zou je een 2,5 jarige laten röntgenen?

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:27

Om te zien of er dingen zijn die problemen kunnen veroorzaken bij het (in)rijden van het paard dacht ik. Op die leeftijd wordt het relevant en als er al problemen zijn kom je er niet pas bij het inrijden achter (zou wel erg jammer zijn, heb je net een leuk paardje, verheug je je op het rijden... blijkt dat het beestje niet gereden kan worden -O- )

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:34

Ja ik bedoel niet waarom hihi. Maar waar op. Ik weet niet precies hoe het zit maar volgensmij kan je de benen doen, wordt het meest gedaan. Maar ook de rug en de hals.
En soms lees ik 'ik heb de knieën ook meegenomen' dus zit dat ook niet standaard bij de benen?
Zou alles nodig zijn voor zo'n jong paard?

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:37

Hoi! Ik wil me hier ook graag melden.
Ik studeer nu nog, zit momenteel in het tweede jaar van de studie social work. Na mijn studie ben ik van plan te gaan werken en dan komt er ook ruimte, tijd en geld vrij voor een paard. Heb er al wel een op het oog, namelijk de zoon van de merrie die ik nu rijd voor iemand. Hij is momenteel bijna 1,5 jaar oud en groeit uit tot een mooi paard, wellicht wel wat aan de grote kant voor mij maar dat is natuurlijk even afwachten. Hij heeft laatst een keer mogen vrijspringen en hij liet een super fijne sprong zien, dus dat is ook een mooi toekomst beeld.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en het toeleven naar een toekomst met paard!

Ik heb overigens vorig jaar nog op het punt gestaan om een pony te kopen, was een gaaf jong dier die net onder het zadel was. Ik reed hem voor mensen en zou hem voor een goede prijs kunnen overnemen. Helaas vond mijn vader het risico te groot ivm af en toe echt te weinig tijd door de studie. Baal ik nu best van want met die pony had ik nog een paar jaartjes leuk kunnen mee draaien in de sport. Maargoed, de beredenering om het op dat moment niet te doen snap ik dan ook wel weer. Soms heb ik inderdaad amper tijd..

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:41

Keuren is goed, maar niet heilig :n Ik heb twee keer een paardje gekocht, beide laten keuren. Nr 1 was binnen een jaar doodziek (hoefbevangen) en achteraf had de dierenarts haar af moeten keuren ivm slechte hoeven. Maar ja, eerste paardje.

Mijn huidige fjord ook laten keuren (nu 5jaar terug). Toen goed gekeurd, maar een half jaar later: PPID. Dat had niet uit de klinische keuring moeten komen, maar door slechte bovenlijn had ze eigenlijk bloed moeten prikken.

Kan best zijn dat wij pech hadden, maar een keuring is een momentopname - niet een garantie

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:45

Aurelia schreef:
Ja ik bedoel niet waarom hihi. Maar waar op. Ik weet niet precies hoe het zit maar volgensmij kan je de benen doen, wordt het meest gedaan. Maar ook de rug en de hals.
En soms lees ik 'ik heb de knieën ook meegenomen' dus zit dat ook niet standaard bij de benen?
Zou alles nodig zijn voor zo'n jong paard?


Oh woops verkeerd gelezen := Kan gedaan worden voor de rug, nek en benen en inderdaad de benen het meeste. Ik zou zelf in ieder geval de benen en rug laten doen! Ik weet niet hoe het verder zit want helaas nog niet de kans gehad om een paard te laten keuren.
Lijkt me overigens wel leuk, meegaan met iemand anders om een paard te kopen! Dus als een van jullie actief op zoek gaat naar een paardje en graag iemand mee wil hebben <<)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:59

Leuk esmee! Over hoe lang denk je te willen gaan kopen?

Keuren is zeker geen garantie, er kan vanalles nog gebeuren natuurlijk. Maar je weet wel of je paard op dat moment al 'slecht' is of niet. Dan weet je sowieso al dat er problemen kunnen gaan komen.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:07

Over 2,5 jaar ongeveer. Dan hoop ik mijn studie ongeveer af te ronden.

Keuren is inderdaad geen garantie maar wel fijn om te doen. We hadden hier een pony staan waarvan we bijna zeker dachten te weten dat ie goed zou zijn. Was 5 jaar oud en had heel zn achterbenen vol met spat en atrose in de knie. Nooit verwacht maar wel goed geweest dat ie gekeurd is natuurlijk. Ze hebben hem uiteindelijk wel kunnen verkopen omdat hij op dit moment nog heel goed was. Maar er was wel echt een enorm risico dat hij veel sneller met pensioen zou moeten. Hij was ook nog eens een keer goedgekeurd bij het palomino stamboek van België en er hadden al veel mensen zich gemeld voor het volgende dek seizoen. Echter met deze uitslag waren al die kansen verkeken dus nog eens extra zonde

marleen5
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Winssen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:13

Wat een leuk topic ik meld mij ook! Ben ook weer opzoek naar een eigen paard. Helaas eind januari mijn paard in moeten laten slapen. Maar na een tijdje begon het rijden echt weer te kriebelen! Ik ben nu nog aan het sparen en rond eind november kan ik serieus opzoek gaan. Ben nu al wel regelmatig op internet aan het kijken en laatst bij een leuke haflinger wezen kijken. Voor nu heb ik dan ook het. Plan om een leuke Sporthaflinger te gaan kopen. En ja lijstjes maken doe ik ook kijken wat ik dan nog nodig heb en ben al aan het rondkijken voor stalling etc.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:04

Isabel_k schreef:
Keuren is goed, maar niet heilig :n Ik heb twee keer een paardje gekocht, beide laten keuren. Nr 1 was binnen een jaar doodziek (hoefbevangen) en achteraf had de dierenarts haar af moeten keuren ivm slechte hoeven. Maar ja, eerste paardje.

Mijn huidige fjord ook laten keuren (nu 5jaar terug). Toen goed gekeurd, maar een half jaar later: PPID. Dat had niet uit de klinische keuring moeten komen, maar door slechte bovenlijn had ze eigenlijk bloed moeten prikken.

Kan best zijn dat wij pech hadden, maar een keuring is een momentopname - niet een garantie


Ai, das wel echt pech :(
Maar klopt idd, het is zeker een moment opname!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:52

Destijds heb ik alleen klinisch laten keuren en ik heb geluk, mijn paard heeft "nooit" iets maar toch met de kennis van nu zou ik ook röntgenfoto's laten maken, en met de mobiele apparatuur is dat ook veel simpeler dan met paard eerst naar een kliniek rijden (wat ik destijds had moeten doen)

Nou sta ik op een revalidatiestal en zie echt heel veel (vooral peesblessures) langs komen. En ook hier op Bokt komt zoveel ellende voorbij -O-
Vooral bij je eerste paard, je weet nog zoveel niet ook al lees je je nog zo goed in.
Mijn paard was voor mij best prijzig maar ik ze was daar opgegroeid, was op latere leeftijd ingereden vanwege tijdgebrek (wat bij quarters niet zo gebruikelijk is) en heeft altijd in een gemengde kudde gestaan en ik mocht daar blijven.
Ik heb ook lang tijd gehad om te bedenken hoe ik mijn paard wilde houden en dat is ook een hele zoektocht, er is meer wat je niet wil dan wat je wel wil.
Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat voor je zien in de ideale situatie :)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:10

Mijn ideale situatie zou bij de eigenaresse van m'n vorige bijrijdpony zijn. Die hebben een leuke zomerweide en bijna 2 hectare voor de winter/voor eigen hooi. Ze hebben stallen, bak is niet heel goed, maar ze hebben een mega fijn bos op 5 minuten stappen :D Voor mij hoeft het niet zo luxe hoor, als mijn paard het maar naar de zin heeft.

Qua keuren, ik ben wel een beetje huiverig geworden door Bokt door ongekeurde paarden die achteraf dingen mankeren := Dus sowieso klinisch keuren, maar als ik het paard al een tijd ken dan misschien niet. Röntgen weet ik niet, ik hoef geen sportpaard later (op dit moment nog niet in ieder geval) maar een recreatiepaard moet natuurlijk ook niet vanalles mankeren, dus dat vind ik nog lastig...

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:59

gerpiegorp schreef:
Qua keuren, ik ben wel een beetje huiverig geworden door Bokt door ongekeurde paarden die achteraf dingen mankeren := Dus sowieso klinisch keuren, maar als ik het paard al een tijd ken dan misschien niet. Röntgen weet ik niet, ik hoef geen sportpaard later (op dit moment nog niet in ieder geval) maar een recreatiepaard moet natuurlijk ook niet vanalles mankeren, dus dat vind ik nog lastig...


Ja dat heb ik dus ook, ik wil ook een recreatiepaard, maar het moet eigenlijk wel een allrounder worden (rondje dressuur, rondje springen, lange bosrit), dus dan moet het paard wel fit zijn.
Maar wat doe je dan op de foto? rug, benen?

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:11

Wat vinden jullie van Stal wennekers in Aalsmeer?
Www.stalwennekers.nl

Ik vind hem zo mooi en de facaliteiten zijn top alleen met zoveel paarden := Ik zit namelijk een beetje rond te kijken voor geschikte stalligen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:25

Selena schreef:
Wat vinden jullie van Stal wennekers in Aalsmeer?
http://Www.stalwennekers.nl

Ik vind hem zo mooi en de facaliteiten zijn top alleen met zoveel paarden := Ik zit namelijk een beetje rond te kijken voor geschikte stalligen.



Ik vind het er fijn uitzien! :) Veel weidegang, niet al te duur...

En groot hoeft niet uit te maken. Zelf rijd ik op manege de [naam], ook zo'n grote stal. Maar absoluut niet minder gezellig; iedereen kent iedereen.

ECM

Berichten: 659
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:37

Selena schreef:
Wat vinden jullie van Stal wennekers in Aalsmeer?
http://Www.stalwennekers.nl

Ik vind hem zo mooi en de facaliteiten zijn top alleen met zoveel paarden := Ik zit namelijk een beetje rond te kijken voor geschikte stalligen.


Ziet er inderdaad goed uit! Ik zou willen dat ze zulke stallen hier in de buurt van den haag hebben voor die prijs...


Pff, worden jullie ook zo semi jaloers als jullie de topics zien van de Zuidlaardermarkt? Lijkt me toch heerlijk om daar ook een keer heen te kunnen en wat mee te kunnen nemen!

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:05

Gelukkig ben ik niet de enige. Zulke leuke aanwinsten hebben ze daar gekocht :(

ElinaSK

Berichten: 2660
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:09

Ik woonde in de buurt van de zuidlaardermarkt ben blij dat ik opt werk zat anders had ik sowieso wat meegenomen :').

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:47

Haha, ook ik wordt jarloers van die zuidlaardermarkt berichten. Ik wil daar ook zo graag heen!

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:04

Oh wat vreselijk, als je nog geen paard kan kopen maar toch gaat zoeken en hele leuke tegen komt ;(

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:39

Selena schreef:
Oh wat vreselijk, als je nog geen paard kan kopen maar toch gaat zoeken en hele leuke tegen komt ;(


Dat heb ik ook. :')

Het zal nog jaren duren, maar de snoepwinkel op internet met paarden is heel groot. Ik heb een geweldig mooi paard op sporthorses.nl gezien. Af en toe eens even kijken. :o Het kan motiverend werken: weten dat het ooit écht kan als het zover is.

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:56

Wat een leuk topic! Ik meld mij ook!
Ik wil al jaren een paard, en waarschijnlijk is het binnenkort mogelijk!
Op dit moment heb ik een goede baan en tijd genoeg over, en het lijkt echt zo dichtbij te komen dan.
Wordt er al helemaal enthousiast over, maar heb verder nog geen paarden advertenties gekeken, want het duurt misschien nog wel een paar maandjes :') Maar het is in ieder geval dichterbij dan jaren geleden :o

L_iek
Berichten: 9713
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:06

Ik ga morgen voor het eerst kijken. Ben super benieuwd en zenuwachtig!

Anoniem

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:25

Wat spannend, allebei! :D Weten jullie al waar jullie ongeveer naar opzoek zijn?

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:26

L_iek schreef:
Ik ga morgen voor het eerst kijken. Ben super benieuwd en zenuwachtig!


Leuk! Veel plezier. Deel je je ervaring met ons? :D