Wel een "projectje" omdat ik het leuk vind paarden op te leiden, te trainen en dingen te leren.
Steeds kwam ik maar niet tegen wat ik wou, of het stond in Noord-Friesland

Een klein beetje uit mn hoofd gezet dat er weer een paard bij moest, en zou wachten tot ik iets tegen kwam wat ik leuk zou vinden.
Dat laatste is geluk

Afgelopen zaterdag ging ik per toeval met mijn moeder mee haar nieuwe pony halen nadat ze haar paard in had moeten laten slapen.
Ze had al aangegeven dat daar ook Tinkers zouden zijn dus wou wel even kijken wat er stond.
Daar aangekomen de pony van mijn moeder uit de groep gehaald, en toen moesten we een tijdje wachten omdat de eigenaar nog met van alles bezig was.
Tot 2 keer toe ben ik terug gelopen naar de groep.
Stond een super leuke vosbonte Tinker maar die vond ik erg klein (+/- 1.45) die wel super lief was, en er stonden 3 grotere die nog erg bang waren en steeds weg liepen.
Omdat we toch stonden te wachten heel rustig bij de groep gaan zitten en uiteindelijk alle paarden kunnen vasthouden en aaien, en dus van wat dichterbij kunnen bekijken.
Was er 1 van de 3 die ik wel leuk vond, en in het plaatje paste van wat ik zocht, op de kleur na.
Maar een goed paard heeft geen kleur is mij geleerd.
Toen de eigenaar er aan kwam gelijk wat info gevraagd, maar veel wist ze nog niet van het paard ze waren daar pas sinds de ochtend.
Al vrij snel waren we het eens over de prijs (beetje meer dan ik eigenlijk naar zocht maar ja

dus toen had ik een paard gekocht

De info die ik weet:
Merrie
4 jaar oud
is op gestapt en gedraafd, maar geen idee hoe vaak.
en een 3 kleur met veel wit (wordt nog wennen na al die zwarte paarden

Doel / planning.
Eerste lekker laten wennen, beginnen met longeren en kijken hoe goed ze het zadel en hoofdstel kent.
Trainingen (schriktraining, balkjes lopen / springen (tot 50 cm want hoger zijn de blokken niet), kunstjes) aan de hand.
Zodra het vertrouwen er is ga ik er pas op, ook afhankelijk van hoe goed het longeren gaat.
En misschien is ze ook betuigd... Ik heb nog een tuigje liggen wat van mijn fjord geweest is, dus misschien dat ook proberen op termijn maar 1 ding tegelijk dus dat is voor "later".
Als rijden lekker gaat dan zeker ook een (oefen)wedstrijdje mee pakken.
Zodra ze braaf is, leuk gereden en de wereld een beetje gezien heeft zal ik op zoek gaan naar een top huisje voor haar net als ik met mijn vorige Tinker gedaan heb.
Ga haar morgen ophalen, en heb er zo veel zin in!!!
Dussss morgen meer