Ik heb nu al bijna een jaar last van een prikkelstoornis. Dit zorgt ervoor dat ik altijd veel hoofdpijn hebt en bijna niet kan paardrijden. Toch vraag ik me af of ik tbv een paard misschien voortgang in mijn herstel kan maken, omdat ik erg happy wordt van de omgang met paarden. Dit hoeft niet eens rijden te zijn, omdat dit vaak te intensief wordt.
Ik heb verzorgpaarden, maar hier kan ik helaas alleen maar naartoe op specifieke tijden (zoals bij alleen in de ochtend of begin middag, en in het weekend is er al iemand) en school maakt dit voor mij ongelofelijk moeilijk op het moment. Begin van het jaar kon het nog wel, maar toen is mijn rooster aangepast en krijg ik gewoon mijn klussen niet meer af. Verder merkte ik wel dat ik hier redelijk intensief werk kon doen zonder naderhand verschrikkelijk veel hoofdpijn te krijgen.
Ik dacht zelf dus misschien aan een Shetlander, of een weidepaard/grasmaaier (zonder al te veel gebreken) waar ik gewoon vrijheidsdresuur kon doen of lekker poetsen en verzorgen, alleen ik weet niet zo goed hoe je zoiets begint en of het wel verstandig is.
Dit is gewoon een gedachte. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, het gaat me voornamelijk om het dealen met pijn, en het herplaatsen van prikkels. En aangezien ik merk dat het beter gaat als ik dingen doe die ik leuk vind, dacht ik er gewoon overna om zoiets te beginnen, in de hoop dat het mijn herstel bevorderd, want ik ben er helemaal klaar mee