Hoevaak naar stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleurvosje

Hoevaak naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 16:11

Hoi allen,

Nu ik dankzij school en een nieuw rooster waarin ik geen vrije middagen meer heb niet meer (dagelijks) vaak naar mijn 2 pony's toe kan, zit ik met een vraagje.

Ik probeer minimaal 3 x in de week op stal te zijn. Liefst 4 x en tijdens zeer drukke periodes 2 x. De pony's zijn overigens beide in de 20 en met nog 1 men ik recreatief, de rest wat ik met ze doe is grondwerk, longeerwerk en lekker tutten. Ze lopen 24/7 op het land behalve in de winter. Er zijn gelukkig ook anderen op stal die ze af en toe wel eens pakken om te verzorgen of iets dergelijks maar dit is niet vast.

Kan het kwaad de pony's maar 3 x in de week beweging en aandacht te geven?

Groeten :)

VanessaSH

Re: Hoevaak naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:11

Zou je geen ( vaste ) verzorger voor ze willen dan?

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:15

lijkt mij dat de pony's er geen last van hebben ;)
ze staan met andere paarden samen?

Foster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:16

Je schrijft dat ze in de zomer dag en nacht op de wei lopen en in de winter niet. Staan de in de winter wel de hele dag buiten in een paddock oid? Dan kunnen ze denk ik best zonder jou. Maar als ze maar een halve dag of nog minder buiten staan, denk ik wel dat ze je missen in de zin dat ze zonder jou te lang op stal zouden staan :)

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 16:20

VanessaSH schreef:
Zou je geen ( vaste ) verzorger voor ze willen dan?

Hier heb ik wel over na zitten denken, zeker als ik klaar ben met de middelbare school wil ik dit gaan doen. Goede tip :)

Jennanne schreef:
lijkt mij dat de pony's er geen last van hebben ;)
ze staan met andere paarden samen?

Ja, ze staan in een kudde

Foster schreef:
Je schrijft dat ze in de zomer dag en nacht op de wei lopen en in de winter niet. Staan de in de winter wel de hele dag buiten in een paddock oid? Dan kunnen ze denk ik best zonder jou. Maar als ze maar een halve dag of nog minder buiten staan, denk ik wel dat ze je missen.

Ze staan bij goed weer op het land en slecht weer in de paddock. Bij echt vies weer zoals sneeuw, hagel of onweer blijven ze binnen

Dankjullie alvast!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:26

T zou vast moeten kunnen, maar ik ga dagelijks naar mijn paard en vind het rot om een dag over te slaan, mocht ik een dag niet kunnen regel ik altijd iemand anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:29

Voor jouw pony's zijn hun paardenvrienden het belangrijkste. 3x per week ( en zelfs 2x ) is toch helemaal prima. De rest van de week staan ze heerlijk buiten in hun stabiele kudde. Ze hebben ales wat ze zich maar kunnen wensen en meer dan het gemiddelde paard in dit land.
Geen zorgen maken hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:35

Niets mis mee hoor.
Ik ga ook dagelijks maar mijn paard krijgt 3 of 4x per week beweging. Tja en aandacht wat versta je daar onder? Ieder dag krijgt die van mij wel een aai over de bol maar ik haal ze niet iedere dag de wei uit. En ik geloof niet dat ze dat zou missen. Zo ook de andere paarden in de wei. Die poetsbeurt of rondje lopen hebben ze toch niet zoveel erg in. Dat doe je meer voor jezelf dan voor het paard.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 16:48

Kan prima

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:12

MariekeB schreef:
Voor jouw pony's zijn hun paardenvrienden het belangrijkste. 3x per week ( en zelfs 2x ) is toch helemaal prima. De rest van de week staan ze heerlijk buiten in hun stabiele kudde. Ze hebben ales wat ze zich maar kunnen wensen en meer dan het gemiddelde paard in dit land.
Geen zorgen maken hoor.

precies dit!

ik kan nu wegens omstandigheden ook niet veel bij mijn paard zijn. Mijn moeder is er wel 2x in de week en verder staat ze dus gewoon lekker in de kudde. Ze verveelt zich absoluut niet hoor :)

JudiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:16

ik heb zelf geen eigen pony/paard maar ik zou gewoon zo veel mogelijk naar je paard gaan en misschien een verzorger zoeken die je kan helpen met het verzorgen van je paarden. 3x naar je paard gaan is ook goed want het dier staat in een kudde en heeft daar genoeg vriendjes.