[VOLG] De welshpony Storm!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

[VOLG] De welshpony Storm!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 23:15

Hoihoi!
Bij deze dan toch ook een volg topic voor mijn verzorgpony Storm! Ik heb geen idee of mensen hier geinteresseerd zijn aangezien er al zoveel volg topics zijn, dus laat dat vooral weten! Tips of opbouwende kritiek zijn altijd welkom, ik ben tenslotte geen expert :D
Even in het kort wat over Storm:
Storm is een 25 jarige welsh pony. Hij is ongeveer 1.37 hoog en voskleurig. Bij de vorige eigenaar heeft hij altijd voor de kar gelopen, enkel en dubbelspan. Ik verzorg hem nu ongeveer een half jaartje en doe eigenlijk nog van alles met hem. Helaas heeft hij de ziekte van cushing, maar dit is met medicijnen goed onder controle te houden. Hij is afgelopen winter behoorlijk afgevallen, en mede dankzij zijn cushing is hij nog niet op het goede gewicht. Hier werken we aan door hem voldoende eten aan te bieden en in de koudere nachten warm te houden. :brr:
Op dit moment ben ik aan zijn conditie aan het werken door veel met hem te wandelen en fietsen. Ik rij liever niet meer op hem. Dit door zijn leeftijd, maar ook omdat ik vind dat ik eigenlijk iets te groot en zwaar voor hem ben. Ook probeer ik het grondwerk op te pakken, maar doordat we hier allebei onbekend mee zijn gaat dit niet altijd even soepel... :=
Afbeelding
Hier nog een fotootje van een paar dagen geleden.

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] De welshpony Storm!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 10:52

Als zijn er geen reacties, ga ik toch rustig verder schrijven. Gisteren naar hem toe geweest, was weer een weekje niet geweest, dus hij stond alweer vrolijk te wachten! Hij staat nu sinds een week of 2 weer op stal met uitloop. Ik heb hem liever nog wat langer op de wei, maar de staleigenaresss is bang dat ze de wei kapot trappen :\
Heb hem uitgebreid gepoetst en daarna even gelongeerd aan een halstertje. Hij moest z’n energie echt even kwijt. Hij is dan wel 25, maar bokken en rennen kan hij nog als de beste :')
Ik zal trouwens nog even wat verder de situatie uitleggen waardoor ik hem verzorg. De eigenaresse woont in utrecht, en Storm staat in zeeland dus dat is al reden 1. Ze heeft hem gehad als veulen, maar heeft hem toen verkocht. Altijd met de afspraak dat hij terug naar haar zou gaan als hij weg moest. Nou, zo gezegd zo gedaan, 1,5 jaar geleden moest hij weg en kreeg ze hem dus weer terug. Op dat moment woonde ze zelf nog in het buitenland, dus heeft ze hem hier in zeeland gestald omdat haar ouders hier in de buurt wonen. Via een advertentie ben ik toen bij hem gekomen. Ik was eigenlijk opzoek naar een paard waar ik ook goed op kon rijden dus heb toen niet direct gereageerd. Het bericht bleef maar in mijn hoofd ronddwalen en ik kwam het iedere keer tegen, uiteindelijk toch een mailtje gestuurd en gaan kijken. Op het eerste gezicht gelijk verliefd. Hij stond daar zo zielig te kijken, met zijn vacht vol met modder en viltstukken. Ben toen gelijk 2 uur bezig geweest met alles eruit wassen en poetsen :n
Na het wassen wat het gelijk een heel andere pony! Wel heel mager en van z’n lange manen was niet heel veel meer over, maar hij keek zoveel gelukkiger. Zo zonde dat hij al die tijd zo zielig in dat weitje heeft gestaan... De eigenaresse en ouders hadden echt het beste met hem voor, maar door onwetendheid was het toch behoorlijk fout gegaan. Toen gelijk besloten dat ik hem, wat er ook gebeurt, zal blijven verzorgen. En dat heb ik gedaan, we hebben al behoorlijk wat tegenslagen gehad, maar de lichtpuntjes komen er toch altijd weer boven uit!!
Heel verhaal maargoed, nu weten jullie ook wat meer over ons :D
Voor ik het vergeet, zijn er hier mensen die ervaring hebben met cushing? Hij krijgt medicijnen, die helpt goed bij het verharen, maar verder word het echt alleen afgeremd... Ben benieuwd hoe ik hem kan ondersteunen, met bijvoorbeeld een bepaalde manier van trainen ofzo?

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: [VOLG] De welshpony Storm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:00

Wat een leuke pony; geen verstand van cushing...veel plezier samen *\o/*

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 11:08

testes76 schreef:
Wat een leuke pony; geen verstand van cushing...veel plezier samen *\o/*

Dankjewel!!

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 16:23

Vandaag een grote ronde gefietst met Storm! Hij kan er zo van genieten om op nieuwe plekken te komen <3
Ben naar een groot meer bij ons in de buurt gefietst, het veerse meer voor de mensen die de omgeving kennen. Daar een tijdje met hem gezeten, gewoon even genieten van de rust! Ontspannen schiet er soms nog wel eens bij in doordat ik het best druk heb met school en m’n andere verzorgpaarden, dus hier was ik echt even aan toe :=
Hier nog een paar foto’s van vandaag:

Afbeelding
Onderweg naar het water :D

Afbeelding
Na een tijdje toch genoeg rust gevonden om even wat gras mee te nemen :))

Afbeelding
Ben even benieuwd naar jullie mening, wat vinden jullie van zijn lichaam? Ik weet het zelf nooit zo goed, is dit nu redelijk goed, of te dun?! Hij is in princiepe rond genoeg, maar z’n ribben blijf je zien.... Van de bespiering weet ik dat dat niet helemaal goed zit, maar dat ik lastig om voor elkaar te krijgen met zijn cushing ;(

TinkerLoves

Berichten: 117
Geregistreerd: 21-12-10
Woonplaats: Limbwabwe

Re: [VOLG] De welshpony Storm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:30

Leuke pony. Ik heb ook een verzorgpony met cushing. Die van mij is een stuk ouder. 42 jaar is ze. Ik borstel haar lekker. Waar ze staat krijgt ze 2X per dag slobber bij gevoerd. Ik zeg freubel er maar lekker op los.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:33

ik vind je pony er goed uit zien zo. en dat je een beetje de ribben ziet is niet zo erg, zeker in deze zoals houding op de foto blijf je het vaak bij zelfs wat dikkere paarden nog zien. wel arm in de spieren inderdaad, maar voor een 25 jarig dier met cushing, zit ie er prima uit.

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 16:59

TinkerLoves schreef:
Leuke pony. Ik heb ook een verzorgpony met cushing. Die van mij is een stuk ouder. 42 jaar is ze. Ik borstel haar lekker. Waar ze staat krijgt ze 2X per dag slobber bij gevoerd. Ik zeg freubel er maar lekker op los.

Jeetje dat is zeker een behoorlijke leeftijd!! Ik geef hem zelf ongeveer 1 keer per dag slobber en hij krijgt tijdens de voerronde ‘s ochtends wat merriebrok samen met zijn medicijnen :)


DarkCupid schreef:
ik vind je pony er goed uit zien zo. en dat je een beetje de ribben ziet is niet zo erg, zeker in deze zoals houding op de foto blijf je het vaak bij zelfs wat dikkere paarden nog zien. wel arm in de spieren inderdaad, maar voor een 25 jarig dier met cushing, zit ie er prima uit.

Dankje! Ik vind het zelf altijd lastig om te bepalen... Zeker nadat hij afgelopen winter zo is afgevallen wil ik hem deze keer de winter wel goed doorhelpen :j