Maar in juni is dit abrupt veranderd en heb ik na tien jaar afscheid moeten nemen van mijn beste vriend. Ik heb meerdere paarden gehad maar hij was mijn echte once in a lifetime horse.
[IM] Dag lieve clown, slimme professor, lief vriendje... United
In eerste instantie was ik resoluut... "er komt geen paard meer na United" "paarden zijn stom"
Maar dat heb ik inmiddels bijgesteld, ik merk dat ik zonder paard een ongezellig persoon ben
en dat ik ook niet echt gemaakt ben om bij te rijden.Ik heb mezelf nog even de tijd gegeven om te genieten van de vrije tijd die ik nu heb... lekker klussen, reizen en andere onzin en volgend jaar in het voorjaar op zoek naar een nieuw maatje. Misschien wel een twice in a lifetime horse
Dat wordt moeilijk... maar je weet het maar nooit.En best spannend, want echt actief op zoek naar een paard heb ik nooit echt gedaan. (ponytijd wel) Ik ben altijd tegen een paard "aangelopen" die ik al kende en waar ik al een klik mee had en daarna de mogelijkheid gekregen om te kopen.
Ik heb ook altijd KWPNers gehad, maar ga dit wel breder trekken.
Zijn er meer mensen met het voornemen om op zoek te gaan naar een nieuwe paardenvriend in 2018?
Ik heb wel alvast nagedacht over mijn "eisenpakket".

Dan hoef ik daar niet over na te denken volgend jaar.
-Gezond, en ik ga echt niet meer beginnen aan een paard met een luchtzuig of koliek verleden... daar heb ik een beetje een trauma van opgelopen

-Wakker, goed loperig, beetje ril mag ook wel.
-Moet wel minimaal (in de toekomst) een goede Z proef of hoger kunnen lopen.
-Geen echt gekkenhuis (ik ben absoluut niet bang aangelegd en best handig, maar ik wil ook wel lekker naar het bos en strand kunnen na een tijdje zonder er elke keer onder te hangen
)Warina en Uni waren in het bos best stout, maar wel te hanteren (Warina pas na een jaar trouwens
dus dat zou ik graag wel meteen willen
)-Lekker zitten (Uni zijn enige nadeel... hij gooide mega hoog op en elke uitgestrekte draf over de 60m leverde wandelende nieren op
)-Veel body, ik hou van het type tank
dikke nek, stevig beenwerk, volle kont.-Hoogte maakt niet uit, alles wat geen pony is, is prima heb altijd kleintjes gehad.
-Ras maakt me ook helemaal niks uit, zelfs een kruizing is best als het maar over de 'will to go' en de handigheid en een beetje lossigheid beschikt. Aan een paard wat graag wil heb je imo meer dan aan een super beweger die het karakter niet mee heeft.
Ik neig de laatste tijd wel een beetje naar een Gelders type, of misschien zelfs een Spaans type.
-Leeftijd van 3 tot 8 niveau maakt niet uit, liefst wel minimaal lichtjes zadelmak.
-Merrie, ruin, hengst maakt ook niet uit... ik heb goede ervaringen met alle drie en op stal is het geen probleem. Bij een hengst moet die wel op een normale manier op het land kunnen staan.
-Mijn budget is strekkend... ligt ook echt puur aan het paard wat er aangeboden wordt... groene kruising leg ik veel minder voor neer dan een wat meer doorgereden met goed papier.
Wie o wie gaat er ook op zoek? Of misschien ben je zelfs al op zoek? En vind het ook best een beetje spannend
.