Kan 7 jarig kind afwisselend western en engels leren rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FransCasper

Kan 7 jarig kind afwisselend western en engels leren rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 12:33

Gezien co-ouderschap ging 7-jarige dochter tot hiertoe om de 2 weken bij haar moeder naar een engelse manege het afgelopen jaar. Ze heeft dus een basis engels paardrijden.

Nu zou ze bij ons ook mogen gaan paardrijden maar we willen naar een western manage. Is het mogelijk voor een kind telkens die wekelijkse omwisseling te maken van engels naar western?

groet

BigOne

Re: Kan 7 jarig kind afwisselend western en engels leren rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:38

Op die leeftijd is spelen met een pony het belangrijkste dus gewoon meenemen en geen beren op de weg zoeken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:50

Het kan maar ik betwijfel of je het moet willen. Het lijkt me namelijk helemaal niet leuk om om de week verschillende instructies te krijgen. Beter 1 lijn trekken met je ex ten behoeve van je kind.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:51

Zolang ze het zelf leuk vindt lijkt het mij geen probleem.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:59

Als ze het leuk vindt zou ik zeggen, waarom niet.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:31

De engelse- en western manier paardrijden hebben veel overeenkomsten. Ik denk dat het juist goed zou zijn voor de meeste mensen die engels rijden, om een aantal western lessen te hebben. Bij western word veel meer met de voeten en minder met de handen (bit) gereden.

Verder hebben de meeste western ruiters een engelse (dressuur) achtergrond. Je zou met de western instructie/ instructeur kunnen bespreken dat hij/ zij er rekening mee houdt dat ze ook les krijgt volgens de engelse manier van rijden.

Succes!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:54

Ja, dat kan. Zolang ze het beide leuk vindt is het prima. Ik heb zelf op meerdere wijzen leren rijden, en het is goedgekomen :o

FransCasper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 20:10

Beste Troi, wij trekken één lijn met de ex - ten behoeve van de kinderen. Dat bedoelt niet dat wij exact dezelfde levens moeten lijden, dezelfde hobby's en interesse moeten hebben en dat er niet kan gezocht worden naar een oplossing die beide gezinnen past.

Aan iedereen anders; bedankt voor jullie reactie's we gaan het proberen!