Arabofries met haar 2 jarige paardentrainster!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Arabofries met haar 2 jarige paardentrainster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 06:10

Dit is mijn knappe bruikleenpaard Cameekhe. Cameekhe is een heerlijke vurige Arabofries van 9 jaar en 1,58 hoog.

Naast dat zij een mafkees is en altijd in is voor wat leuks is het ook het allerbeste kinderpaard dat er bestaat!

Jillian Joy mijn kleine dame van nu 2 jaar die nog net op een paard geboren is doet graag het tuttelen en de shoots.

Kijk en geniet van deze 2 dames.
Afbeelding
Eerst even wortels geven!

Afbeelding
Poetsen hoort er ook bij.

Afbeelding
Kroelen is een Must.

Afbeelding
Even aan de groep vertellen hoe het gaat gebeuren!

Afbeelding
Strike a pose!

Afbeelding
Mijn favoriet! Ik wil hem laten bewerken en op de muur hangen.

Afbeelding
Wat zijn ze leuk samen.

Afbeelding
♡♡♡

Afbeelding
Zo trots op dit geweldige paard! Niet alleen maar een paard, maar onze vriendin!

Afbeelding
Met mijn 2 dames.

Jill rijdt normaal met Cap.
Afbeelding

Jolynne

Re: Arabofries met haar 2 jarige paardentrainster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:10

Leuke foto's maar wel héél gevaarlijk :o

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 09:09

Klopt levensgevaarlijk zelfs. Daarom normaal een cappie op der koppie, maar had ik niet bij me helaas. Was totaal niet de bedoeling ook, maar wilde ze toch neerzetten.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:57

Niet alleen omdat ze geen cap op heeft, maar omdat ze gewoonweg alleen op het paard zit,
zonder vastgehouden te worden..ook al sta je er 1m vandaag of is het enkel voor de foto, een ongeluk is zo gebeurd.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:03

Citaat:
Jillian Joy mijn kleine dame van nu 2 jaar die nog net op een paard geboren is

Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent :+

Edit: en dat gezemel over gevaarlijk... Laat je oordelen gewoon eens los en geniet van wat je ziet...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:11

4EverHobbes schreef:
Citaat:
Jillian Joy mijn kleine dame van nu 2 jaar die nog net op een paard geboren is

Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent :+

Edit: en dat gezemel over gevaarlijk... Laat je oordelen gewoon eens los en geniet van wat je ziet...

Over dat woordje niet dacht ik ook al :D

Het is ook gevaarlijk... afgelopen week is een kindje van 3 overleden door een ongeluk in combi met een paard.

On topic, ik vind het superschattig eruit zien en ben blij dat het paard inderdaad heel braaf is gebleven tijdens de foto's

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:15

Hele mooie fotos!
Ik snap dat je die ene wil uitvergroten.. prachtig plaatje!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 11:22

Paard is altijd vreselijk lief is net een standbeeld. Ik heb haar 9 maanden gedragen en na die 9 maanden 5 weken niet normaal kunnen zitten. Denken jullie echt dat ik er laks mee om zou gaan.

Ik ken het paard en het kind ik ken mijn grenzen en die van hun. Zo mag ook genoeg niet. Het is gevaarlijk en dat geef ik toe, maar iedere dag voor ons is ook gevaarlijk. Ik ben iets nuchterder erin. Ze zit vrij stabiel zit er op doet ook vrijheidsdressuur zoals pas terwijl zij erop zit.

Ze is inderdaad nog net niet op het paard geboren hahaha.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:29

Hele leuke foto's TS! Heerlijk om zo op te kunnen groeien.

Wbt gevaarlijk, ach als ik naar foto's van mijzelf vroeger kijk... Of die van mijn moeder die gewoon een niet zadelmakke shet kreeg zonder tuig en daar het bos mee door crosste..

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:40

Lekker laten praten joh! Jouw kind, jouw keuze. Jij kent het dier en je bent je bewust van de risico's. Kan altijd wat gebeuren, maar denk dat je in dit soort situaties zelfs extra alert bent.

Heerlijk, dat de kleine meid nu al zo kan genieten van de paarden!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:52

Leuk maar zet dat paard(ondanks dat je dochter blijkbaar goed zit) de volgende keer een paar meter verder , op het gras en weg van dat hek. Wanneer je toch risico's neemt maak ze dan zo klein mogelijk.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:57

Ik verbaas me er altijd over hoe mensen altijd weer goed praten dat een kind zonder enige stabiliteit, houvast en hoofdbescherming op een paard wordt gezet. Het kan zo ontzettend mis gaan in een seconde.

Nu zal dit ook wel aan mij liggen, maar ik heb gezien hoe een 2 jarig kind met trauma helikopter werd afgevoerd na een trap van een paard. En geloof mij, dat ziet er niet zo leuk uit.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 12:00

Ja sophie ik heb gezien hoe 35 jarige met stabiliteit werden afgevoerd.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:00

Leuke foto's!
Ze heeft er duidelijk veel plezier in.

Degene die je uit laat vergroten is inderdaad het mooist vind ik :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 12:02

bigone schreef:
Leuk maar zet dat paard(ondanks dat je dochter blijkbaar goed zit) de volgende keer een paar meter verder , op het gras en weg van dat hek. Wanneer je toch risico's neemt maak ze dan zo klein mogelijk.

Snap ik volledig heb ernaar gekeken en dat is inderdaad slimmer.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:03

Prachtige foto's! <3

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:08

Pff als ik verhalen van vroeger hoorde toen het geneuzel nog niet zo was dat kinderen porseleinen popjes waren... denk dat die kinderen veel leuker zijn opgegroeid!

Super leuke foto's en jij kent het paard, bokt niet. Zeuren :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 12:19

Dit is mijn standbeeld

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:26

sureido schreef:
Pff als ik verhalen van vroeger hoorde toen het geneuzel nog niet zo was dat kinderen porseleinen popjes waren... denk dat die kinderen veel leuker zijn opgegroeid!

Super leuke foto's en jij kent het paard, bokt niet. Zeuren :)

Dat geneuzel was er vroeger niet en waarom!! Juist ja, nu deelt iedereen van alles op internet. Waren mijn vriendin en ik vroeger onderweg met de pony's dan kraaide er geen haan naar omdat ze het gewoon niet wisten. En ik kan legio voorbeelden van gevaarlijke situaties geven waarbij het voor kinderen TOEN niet goed afliep. Ik ben altijd weer gewoon thuis gekomen maar anderen eindigden in een instelling wegens hersenletsel of een kist. En iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn kinderen doet. Heeft niets met gezemel te maken maar alles met realiteit. Ts geeft aan dat haar dochter verder altijd een cap op heeft, kijkende naar die cap op het hoofd is het risico net zo groot want de cap past van geen meter.
En na meer dan veertig jaar in de paarden kun je wel stellen dat, hoe betrouwbaar ook, dit paard ook bvb gestoken kan worden en twee stappen opzij zet en waar denk je dat het hoofd van dochterlief dan beland?? Juist ja, op de straatstenen vanaf anderhalf meter hoogte.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 12:44

Agh chapeau ze heeft namelijk der eigen capje de roze. Heb ik speciaal nagevraags aan bokkers weken terug omdat degene op de foto idd niet paste.

Ik weet wat ik doe en ik weet hoever ik ga. Ook ik heb de gekste dingen gedaan, maar dan wel met ernstigere dingen. Botbreuken enz. neem dus mijn eigen ervaringen gewoon mee.

We gaan het hier hebben over alles wat er kan gebeuren. Prima dat kan en mag gewoon hoor, maar laat het mij van gedachte veranderen? Nee zeer zeker niet. Ze gaat mee naar de paarden en zit er heel graag op. Moet kunnen zo nu en dan. Wie er commentaar op heeft staat volledig in zijn recht. Ik vraag niet of jullie het met jullie kind willen doen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:56

Wat als wat als wat als, wat als ik hier op straat oversteek en ik aangereden word, je weet het ooit niet he?

Kom op het is niet jouw kind, leven en laten leven. Ik kan ook genoeg voorbeelden geven waarbij het wel goed ging.

xcares

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:28

Wat een heerlijke foto's van jouw kanjers samen. Genieten als je dit samen zo ziet. <3

Ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in de rest! Tuurlijk kan alles altijd veiliger, maar jouw kind, jouw paard, jouw beslissingen.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:50

Lief zo samen!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 21:25

Thanks.

Ja joh ik geniet van die 2. Iedereen zijn eigen ding

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 21:33

Leuk om ze zo samen te zien. Je dochter lijkt totaal niet bang te zijn, knap hoor. Je paard trouwens ook, complimenten hoe braaf ze blijft staan.

En over dat levensgevaarlijk gesproken, ik vind dat, vooral tegenwoordig, mensen echt over alles moeten zeuren en elkaar moeten wijzen op wat iedereen fout doet. Laat ze lekker praten. Ja het is gevaarlijk, althans kan gevaarlijk zijn. Maar het is jouw dochter en jouw paard, dus ook jouw beslissing. Vroeger deed ik ook van alles met mijn paard dat ook onder het kopje "levensgevaarlijk" hoort.

Nogmaals ik vind het echt zo leuk hoe ze beide genieten; je ziet je dochter gewoon genieten.