Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 14:28

Sanne, Ziet er keurig uit hoor. En naar voren is het belangrijkste van alles, als die motor eenmaal aan is komt de rest vanzelf!

Melissa, kom je een keer een nachtje :D Bij ons kan je een box huren eventueel. Kijk eens op https://www.facebook.com/paardenhoteldeolaertshoeve/ Kan je 2 dagen een strandrit maken en in de buurt zitten leuke Bed & Breakfast of hotels.
Spring filmpje ziet er super fijn uit zeg.

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:13

Jullie zijn lekker bezig!

Hier druk met opruimen.
Doos vol leesboeken die weg mogen en een doos vol computer games en dvd films. Dus als jullie nog wat zoeken :')

Verder zijn Eliana en Sterre weer drachtig :D
Chablis is wat eigenwijzer :\

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:37

Sanne wat super dat Nova het allemaal zo fijn oppakt!
Oogt mooi ontspannen!

Odenxia dat ziet er wel heel mooi uit! Stalgenootje eens tippen of ze dat een keer wat vind om te doen
Dankje!

Gisteren heerlijk gereden :) Vandaag eigenlijk les maar toch maar afgezegd ivm warmte. Morgenochtend lekker vroeg even rijden.

Fijn dat we weer op wedstrijd mogen vanaf 1 juli :D

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:16

Wij zijn weer thuis, en wat een waaaaanzinnig resultaat. We hebben voor het eerst gesprongen! In de crossweides gereden *D

Het filmpje laat we zien hoe braaf ze is :+:


Ze wordt ook al wat handiger!
Afbeelding

En weer netjes op de trailer mee naar huis, hopelijk kunnen we onze training thuis op dezelfde manier voortzetten, want dan wordt het tijd voor een springzadel *D

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:17

Wauw wat gaaf en leuk Sanne!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:17

Wat super goed en leuk Sanne! Samen heel veel geleerd en veel nieuwe ervaringen opgedaan, top!

Wij hebben vanmorgen een hele leerzame proefgerichte clinic gereden, was echt even weer bewustwording waar je mee bezig bent, de manier van de proef rijden etc. Fijne tips meegekregen en lekker kunnen rijden. Al is er natuurlijk nog genoeg wat beter gaan maar zo voor de eerste keer L1 heel tevreden. Alleen mn eigen houding ben ik nog niet helemaal tevreden over. Zal morgen even de filmpjes uploaden.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 10:52

Leuk Mirjam dat Eliana en Sterre drachtig zijn. Lekker aan het ruimen jij!

Sanne, wat tof dat het zo goed gaat. Nu lekker thuis doorpakken met dr. Komt vast helemaal goed.

Melissa, klinkt goed je clinic. Heb je ook echt een proef gereden of enkel onderdelen uit de proef? Ik vind zo`n proef gerichte clinic altijd erg leerzaam.

Gisteren wezen lessen en Kensi deed echt fijn dr best. Vorige week op wedstrijd kreeg ik haar niet zo fijn over de rug dus daar hebben we gisteren even wat extra aandacht aan besteed en dat kwam de oefeningen die ik daarna reed echt ten goede. Zoveel losser in dr lijf.

Aankomend weekend heb ik zaterdag les bij mijn eigen instructie en zondag een clinic/les van Fransje vd Meer. Ben heel erg benieuwd wat haar visie is.
De week erop gaan we weer een proefje rijden.

Hebben jullie nog ambities om mee te doen met de kampioenschappen? Ik denk dat ik me wel inschrijf in het L. Is pas in September dus kunnen nog even lekker door trainen. (en moed verzamelen :') )

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:51

Thanks dames! Ik ben ook superblij *D
Ze vond de nieuwe locatie ook helemaal prima, dus dat was ook wel een goed leermoment.

Gister stonden er thuis hindernissen in de bak en daar heb ik even 2 sprongetjes gedaan, meteen in het ritme blijven *D
Dat deed ze heel braaf (ze vind het volgens mij wel mooi dat springen haha) dus heel blij mee!

Ben benieuwd naar de filmpjes melissa! Klinkt leerzaam!

Een keer een andere lesgever vind ik altijd interessant!

Hier geen kampioenschap ambities haha, een keer een wedstrijdje vind ik leuk, maar ben geen fanatieke wedstrijdruiter verder.

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:20

:wave:

Lekker bezig hoor allemaal.

Ik gister meetmoment met Sterre. Ging echt lekker. Krijg je 178.5 terug, balen. Waren wel 1e geweest als er klassering was geweest. :P

Zorro is met pensioen. Hij is RA kreupel zonder duidelijke oorzaak. Staat nu op de metacam en "rust".

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:39

Odenxia ja losrijden was gewoon voor jezelf, daarna een proef rijden dan sprak ze commentaar in op de video met cijfers daarna de proef doorspreken, een aantal oefeningen overnieuw rijden en daarna nog een proef rijden met oortje en dan begleid ze je door de proef heen.

Super dat je fijn hebt kunnen werken in de les!
Leuk dat je volgende week ook een clinic hebt, altijd leerzaam!
Ik wil van het winter wel weer meerijden met de selecties (en hopelijk kampioenschappen). Vind het toch altijd wel leuk om daaraan mee te doen

Mirjam balen dat je punten tegenvielen.. Kon je wel wat met het commentaar?
Wat balen van Zorro.. Hopen dat het goed komt

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:42

Melissa niet echt eigenlijk. Maar ja, weet wel onze verbeter punten. Dus proberen het over 2 weken wel weer.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:48

1e proef:

2e proef:

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:40

Wat leuk om dat commentaar zo terug te horen Miesje! Je pakt de opmerkingen ook meteen leuk op in de 2e proef! Heel leerzaam!
Als wij ooit zover zijn wil ik ook wel zo'n clinic rijden *D

Wij hebben vandaag weer voor het eerst thuis gelest, bij m'n eigen instructrice. Het waaide als een malle _O- maar Nova was gelukkig heel lief, iets fris maar geen gekke stress haha

Weer rustig wat dressuur meegepakt, vooral aan de schoudercontrole / rechtrichten gewerkt, haar linkerkant is gewoon wat strakker.
Na een half uur dressuur is ze echt wel moe (ook in d'r koppie) dus dan lekker klaar en op de wei *D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:57

@melissa wat heerlijk ziet dat spring parcours eruit zet! Super leuk voor de afwisseling en ze kan het nog goed ook!

@Sanne dat moet een fijne leerzame week zijn geweest! jullie hebben grote stappen gemaakt! Nu thuis lekker door oefenen *\o/*

@Melissa super leerzaam een proefgerichte clinic! Ga thuis vanavond is even je filmpjes bekijken!

@Mirjam balen als je er zelf een goed gevoel over had en de punten iets anders weergeven!

Ik heb as zaterdag weer les echt mega veel zin in! kan ik laten zien hoe hij veranderd al is onder dit zadel. en mijn instructrice gaat er voor het eerst is op zitten deze zaterdag. ennnnn 19 juli heb ik weer wedstrijd!

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 16:59

Fijn dat het zo goed gaat Sanne. Lekker genieten zo!

Balen Mirjam dat de punten niet bij je gevoel paste. En jeetje wat erg van Zorro, hopelijk krijg je hem weer goed.

Gaaf Melissa en leuk om je filmpjes te zien. Altijd leerzaam zo`n proeven clinic.

Hoe is je les gegaan Nouklime? Vond je instructie hem verbeterd?

Wij hebben zondag clinic gereden bij Fransje vd Meer, was erg leuk en leerzaam. Het stormde verschrikkelijk en een klapperend zeil tegen de kas naast de rijbaan vond Kensi toch wel erg spannend. Maar super fijne tips meegekregen om met die spanning om te gaan en haar toch te kunnen laten ontspannen. Eigenlijk gewoon heel fijn gewerkt met dr.
Er zijn ook mooie foto`s gemaakt, dus als ik ze binnen heb zal ikw el even wat spammen.

Aanstaand weekend hebben we weer een wedstrijdje *\o/*

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:10

@Odenxia les ging mega fijn afgelopen zaterdag! ze was heel tevreden over hem! En afgelopen zondag hebben we schriktraining gehad. was het goed weer voor haha! Wat een storm! Maar Jack liep overal braaf doorheen en op zeilen etc. Beetje zoals jou clinic haha! ben benieuwd naar je fotot's!!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:05

Odenxia een leerzame clinic gereden dus, super dat het zo fijn ging! :D
Ben benieuwd naar je foto's! :)
Heerlik weer op wedtrijd!

Nouklime super dat je les zo lekker ging. Schriktraining, dat wil ik ook nog wel eens doen met Ken.
Denk dat ze daar heel veel van leren

Vandaag ook weer fijn gelest, lekker kunnen werken :D
2 augustus de eerste wedstrijd weer gepland staan na een ruim half jaar, echt weer heel veel zin in :D
We starten nog 1x in de B, even weer in het concoursritme komen en dan 10 augustus L1 debuut.

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:50

Schriktraining is echt leuk. :D

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:30

Goed bezig allemaal met lessen, clinics en schriktrainingen!

Wij gaan ook heel goed! Vandaag voor het eerst een WE-les gereden! Veel te zien en veel drukte op stal dus haha. Tribune langs de kant, en veel gekke voorwerpen. Maar ze deed het onwijs goed! Vond het zelf ook echt leuk om te doen *D

Afbeelding

Heel stoer op de brug
Afbeelding

En de bel luiden *D
Afbeelding

Hier staan ook nog 2 filmpjes van de les!

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:18

Stoer :D

Hier weer wedstrijd. Lage hekjes en Sterre blijft toch een uitdaging. :')
Maar we zijn in de ring gebleven.
Hier en daar wat foutjes, die btw keihard afgestraft werden :oo 158 in de eerste proef, wtf :wow:
Tweede proef weer gewoon 177.5, pfieuwww. :')
Morgen nog een keer en dan maar weer flink oefenen op de galop, dat ze wat meer gaat verzamelen :+

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:24

Sanne wat super gaaf zeg! En wat ziet Nova er goed uit :D

Mirjam oei balen zeg van je 1e proef.. Wel commentaar waar je wat aan had?

Vandaag thuis wat drafbalkjes gedaan, ze liep fijn :D

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:30

Melissa, nou ja vooral de galop moet gewoon beter. :')

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:52

Had vandaag gewoon naar huis moeten gaan na zien wedstrijdring, maar tegen beter weten in toch gestart. Gelukkig geen verlies.

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:07

Oei zo'n slechte bodem mirjam? Balen zeg... volgende keer beter...

Thanks Melissa, ze zit goed in d'r vel ja! *D

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:32

Ja, echt slecht. Hele schuine kanten, zware bodem. Ze had dus best moeite met balans om zo schuin te lopen. En dat kwam dan ook tig keer terug op protocol met slechte cijfers :=
Maar ze deed super haar best