Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:59

Fijne foto's Murosch! Op 2e en 3e foto pakt hij mooi meer lengte!!
En de galopdrempel over, supergoed!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:34

Ziet er al fijn uit murosch, en top de eerste galop!

Ken vandaag meegehad naar me instructrice, was al een paar maand geleden.
Begin voor beide even wennen, drukte om en naast de binnenbak en spannend hooibalen achterin. En merk dat ik dan toch onbewust zelf ook iets afwachtender ga rijden (toch nog een stukje onzekerheid na de val eind vorig jaar daar in de bak denk ik ?) uiteindelijk best wel fijn kunnen rijden, dus dat geeft ook weer vertrouwen voor een volgende keer :) De linkergalop was even een beetje moeilijk vandaag maar ook dat komt wel weer. Ze weet zelf heel goed dat ze verkeerd aanspringt en ze wordt dan zelf een beetje gefrustreerd dat het niet lukt. Dus even de focus ergens anders op en daarna weer opnieuw.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:38

Wat zijn jullie goedbezig Murosch!
En Ken ook lekker lesje.

Ik mag ook weer meekletsen. Ga aan de slag met King.
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19668
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:44

Dank je Sanne, ik ben hier ook echt heel blij mee. Als iemand dit een paar weken geleden tegen me had gezegd dan had ik diegene voor gek verklaard.

Hij is heel fijngevoelig. Hulpen moeten er zijn maar alles moet heel gedoseerd en hij reageert heel snel. Tegenovergesteld van Veronia. Die mag juist iets meer reageren op hulpen.

Melissa herkenbaar maar t belangrijkste is dat jullie fijn hebben afgesloten. Goed voor je zelfvertrouwen voor de volgende keer.

Mirjamalvaro dank je wel! Wat leuk dat je weer mee komt praten. Vertel, wie is King?

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:50

Dat fijngevoelige ken ik,lastig. :j

King vandaag opgehaald. D-pony, 3jaar. Heeft daar 3x zadel opgehad.
Mag eerst lekker wennen hier, wat aan de hand kennis maken.
Dan echt zadel en ruitermak maken.
Als hij stuur, rem etc heeft gaat hij de verkoop in. Denk een hele leuke kinderpony. Heel rustig en koel.

Muronia

Berichten: 19668
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:53

Ohh klinkt als een leuk projectje. Brave kinderpony's zijn goud waard. Wij hebben er hier eentje (e-maat) van 25 voor mn dochter van 10. Wat een fantastisch lief dier, ik wou dat ze tien jaar jonger was, maar ze voelt zich nog prima gelukkig.

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:55

Jaaa en door mijn geringe lengte vsn max 1.60m pas ik er goed op. Hebben de kindertjes weer leuke pown erbij. *\%/*

xSannee

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:56

Goed bezig Melissa! Ik herken dat afwachtende rijden wel hoor. Het gaat nu steeds beter maar het is soms een beetje aftasten!

Wat een leuk dier mirjamalvaro! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen! *D
Heerlijk als je zo klein bent haha! Pony's blijven het leukst :+:

Muronia

Berichten: 19668
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:58

Dat is helemaal ideaal. Ik ben groot, en niet zo smal gebouwd, dus ik stap niet op een pony. Door mijn lengte verkijken mensen zich er ook op hoe groot Veronia is. Ze lijkt niet zo groot als ik erop zit, maar het is echt een flink paard.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:03

Ik pas eigenlijk overal wel op. :')
4 verschillende maten en bouw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:07

Ik ben 1.65 en stap ook op alle formaten _O-
Dit gupje is maar 1.25/1.30 ofzo, geen dagelijks iets maar zo eens tussendoor :))
Afbeelding

Onder mij lijken alld paarden altijd heel groot :')

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:09

Wat een leuke pony Mirjam! Ben benieuwd hoe hij het straks gaat doen onder het zadel!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:29

Idd een Charles Owen Nouklime. Ja gaat echt hard op het moment :D. Nog gefeliciteerd met jullie jubileum! Hij is nog net zo schattig!
Heel veel succes en plezier dit weekend met jullie debuut!

Zo zie je maar weer dat het toch ook echt een kwestie van kracht is he Sanne. Haha ja tis allemaal zo duur… Ik moest echt een andere want alle caps die ik nog heb liggen schuiven over mijn ogen :+ Nooit zo’n dure cap gekocht als nu :=

Veel gehad aan de les op juist die locatie dus Melissa! Vind het altijd grappig dat de paarden daar zelf ook gefrustreerd van kunnen raken :P Fijn dat je dan even de aandacht ergens anders op legt.
Nee Krisje heeft nog vakantie. Nog paar maanden, die pak ik in juli of augustus waarschijnlijk weer ff op.
Dit vind ze er van :')
Afbeelding

Leuk dat je weer een nieuw projectje hebt Mirjam.

Fijn dat je les goed ging Murosch, zitten al fijne momenten bij! En ook jullie 1e galopje weer, top!
Baby is ook heel gevoelig, vind ik erg fijn rijden. Alleen ooit lastig als je onbewuste hulpen geeft :+ Leer je wel stil van zitten haha.

Ik pas ook op veel dieren, ben ook maar +/- 1,64 m. Maar ben wat grover gebouwd en weeg toch nog wel wat ondanks dat ik niet ‘dik’ ben dat ik het toch niet eerlijk vind om regelmatig op de pony’s te stappen.

Baby gisteren weer gereden, ze was weer goed fanatiek. Eens wat lijnen geoefend van de L1, heb ons voor volgend weekend inschreven voor ons L1 debuut. Dus toch maar weer ff proefjes oefenen ook :P
Vanmiddag weer even wat lage sprongetjes maken in de wei en hopelijk is het straks een beetje warm dat ik haar eens een goede wasbeurt kan geven. Hopelijk komen er dan nog een hoop haren af haha.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:27

Krisje vind haar vakantie maar saai. :')

Nieuwe pown is een schat.
Afbeelding

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:20

Murosch, wat jammer dat je het niet meer kan combineren zeg.
Ik heb Ton toevallig vandaag nog gezien, gaf vriendin van me les.

Melissa fijn dat je les uiteindelijk wel goed ging.

Mirjam wat leuk dat je weer kan meekletsen!

Patty, lekker nog vakantie!
En spannend je L1 debuut!

Hier vandaag weer lekker gereden, helaas had hij alweer een week stilgestaan door drukte met werk ed. Toch liep hij uiteindelijk wel fijn weer. Enige nadeel is dat hij zich ontzettend snel opkropt op het moment..
Zal zo even weer een kort filmpje uploaden, ondanks dat ik er niet zo heel erg van ben _/-\o_
Morgen gaan we weer even lekker richting de bak van vriendin van me. Onze eigen bak is echt ontzettend zwaar.. Laatst al wat aan laten doen en was eventjes goed, maar helaas al gauw weer zo mul |(


Muronia

Berichten: 19668
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:51

Wat gaan jullie hard Pattypaard, al over naar de L1? Super hoor.

Mirjam nieuwe pony ziet er ook uit alsof hij heel lief is.

Miesje och die bak is inderdaad wel heel zwaar, hij loopt echt te ploegen erin. Wat balen zeg, wat voor zand heb je erin? Wij hebben woudzand en ik moet zeggen dat ie altijd heel fijn te rijden is. Ik doe er ook praktisch geen onderhoud aan (behalve heel streng mestbeleid).

Ik ben vanmorgen met mn dochter en haar pony naar een bb wedstrijd geweest. Ze deden het weer lief. Daarna lekker een stukje gewandeld daar bij die manege, mooie omgeving!

Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag even weer een sprongetje gewaagd met Veroon. Afbeelding

Morgenochtend weer naar Florentino.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:54

Wij hebben de bak laten omkeren.
Voorin en in 1 hoek is die echt super fijn, maar achterin echt vreselijk |o
Laatst iis er al een ontzettende bult zand weer uitgehaald, was toen echt heel fijn te rijden.. Denk dat ik toch maar eens iemand anders moet laten kijken erna, diegene die hem voor ons heeft aangelegd komt ook niet verder zo. ;(
Morgen maar even heerlijk in andere bak rijden


Murosch, leuk dat springen.
Ook geweldig zo'n paardrijdende dochter!! Kan niet wachten tot die kleine van ons kan gaan rijden.

xSannee

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:09

Haha Krisje vind d'r vakantie maar saai! En stoer je L1 debuut Patty!

Mirjam, lekker nuchter dier! Wat fijn!

Leuke combinatie is je dochter met haar pony Murosch :+:
En lekker weer wat gesprongen!

Wat balen van de bak Miesje... :n

Hier ging het heel goed. Tot gister... ze was al wat druk, maargoed, kan gebeuren. Maar met opstappen sloeg ze helemaal om. Ging gewoon op zwart. Ze sprong als een hert naar voren & omhoog en begon gewoon te rennen. Ik hing er nog naast dus ben gesprongen... toen hebben we d'r met drie man moeten vangen, want ze bleef maar rennen... ook nog onderuit gegaan op het stoeprandje in de bak dus ze heeft d'r hoofd en achterbenen open liggen #) ^)
Ze was volledig in paniek en ik snap nog steeds niet waardoor... heel poedersuiker.

Eigen been/knie had ook een flinke klap gekregen dus ik hinkel een beetje rond... vandaag even gelongeerd maar ze loopt wel gewoon rad & ze laat het goed toe dat ik het schoonmaak.

Maar dit was weer ff 10 stappen terug :+

Oog was ook lekker dik vanochtend...

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 14:14

Wat schrikken Sanne :\
Hopelijk was dit maar eenmalig.

Leuke pony heeft je dochter Murosch. :D

Hoofdstel ook geen probleem, rondje over terrein gelopen, keurig netjes. Beetje gelongeerd, alleen stappen snapte hij niet, maar op het einde had hij hem door.
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19668
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:23

Wat ontzettend vervelend Miesje, bij ons is de bodem ook gekeerd. We hadden geluk dat er woudzand onder zat.

Jeetje Sanne wat vreemd! En wat oliebol dat je niet weet wat het heeft veroorzaakt. Gelukkig dat ze wel weer rad loopt maar wat nu? Ik heb het 1 keer met Veronia gehad. Toen had ik niet goed genoeg aangesingeld en schoof het zadel een beetje bij het opstappen. Ik kreeg toen ook zo'n reactie (en een trap in mn buik van madame), maar ik begreep wel wat de reden was.

Braaf beestje mirjam. Wat een grappige oortjes heeft ie :D.

Bedankt trouwens, we zijn erg blij met deze pony. Een schat is het.

Vanmorgen weer op Florentino gereden. Hij deed het weer super! Geprobeerd om dingen uit de les in praktijk te brengen en dat lukt volgens mij aardig. Ik merk wel dat ik niet meer zo vasthoud en meer durf te rijden. Galop even gelaten. De bak was erg nat en aangezien het bij pap op kleigrond is en de bak jaren niet is gebruikt waardoor er wat gras in groeit, waag ik me er maar even niet aan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:04

Dat ik niet weet wat het veroorzaakte maakt het nog wel het vervelendste inderdaad! Dat het gebeurd oke... maarja wat nu inderdaad :+
Kijken of vriendinnetje morgen even een extra handje heeft voor ons.

Ben heel blij dat ze niet natrapte want d'r achterbenen kwamen HEEL dicht bij m'n hoofd :+

Wauw! Die foto's laten alweer veel verbetering zien! Ik zie inderdaad dat je hem al meer durft los te laten en hij ook al wat meer lengte durft te pakken! Komt een mooi achterbeentje naar voren!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:54

Oké debuut overleefd! Ik ben mega trots! 173 en 169.5 gereden. Kon me niet in al het commentaar vinden maar ik ben mega tevreden! Was echt een indrukwekkende baan en meteen tussen witte hekjes! Ik zag die baan en dacht fml moet ik daarin gaan rijden?

Voor de nieuwsgierige hier onze proef:

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:05

Aii sanne dat is even schrikken!

Murosch, gaat zichtbaar vooruit met rijden zeg. lijkt me ook een leuk paardje.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:11

Gaat steeds beter met jullir Murosch
Nouklime, gevoel is het belangrijkste!

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:20

Patty: wat leuk eerste keer barrage! Wel stom van die prijsuitreiking.
Mega mooie foto’s!
Gave cap!

Sanne: Filmpje ziet er al fijn uit! En tja hagel, snap wel dat ze dan even overkookt haha.
Poeh wat schrikken! Gelukkig met een sisser afgelopen dus

nouklime: Wat lekker van je wedstrijd dat ie braaf was!
Gefeliciteerd met het jubileum :D

Murosch: foto’s van Florentino zien er al fijn uit!
En wat goed in galop :)
Goede dag dus :) Pony van je dochter is ook leuk zeg! En leuk even springen.

Melissa: Lekker dat ze weer mee naar les was. Klinkt als een goede les!

Mirjam: wat een leuke pony!

Miesje: balen van je bak zeg. Je ziet ook wel dat ie m zwaar vindt. Maar rijden zelf ziet er fijn uit! Iets van vlokken erdoor? Bij ons op stal was 1 bodem ook echt helemaal gaar en daar hebben ze van die polyvlokken doorheen laten rijden. Die is nu weer tiptop te rijden.

Nou ben er weer haha. Dinsdag een 'springles' gereden met Harvey. Zou eigenlijk met mijn andere paard gaan maar die had een dikke kogel. Dus toen mocht Harv een rondje doen. Had les van Jordy Wilken en die vond m leuk! Is zo leuk/opbeurend om te horen van iemand die er verstand van heeft :D
Vandaag rondje gestuurd in de buitenbak en hij laat al hele mooie stukjes zien:
Afbeelding

Afbeelding