Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:39

Mooi gezet Murosch! Ik heb ook mijn paard Wodka op mijn zij/rug staan. Fijn dat je haar zo toch nog bij je hebt en dagelijks kan zien!

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:54

Dank je, ik ben er ook erg blij mee! Wat mooi dat jij je paard ook bij je hebt op deze manier.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:55

Murosch spannend straks de eerste keer hekjes! Maar komt vast goed!
Wat een mooi substiele herinnering van Fonia!

Kendall vandaag weer even aan het werk gehad. Wat een power had ze vandaag :j Maar wel fijn te rijden. En beter zo dan niet vooruit willen :D

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:35

Murosch, Dankjewel!
Mooie tattoo <3

Patty, jaa ik had inderdaad al veel goede verhalen gehoord over Arno Brandt zadels, ben er ook heel blij mee :j
Wat leuk dat je een workshop gaat organiseren zeg!!

Francien, 1.70 zou voor mij prima kunnen, maar het is maar net wat je zelf fijn vind. Kane is ongeveer 1.65 gemeten op 3.5 jaar.. Zou na schatting ongeveer 1.68 moeten worden.

Sanne, je filmpjes zien er al netjes uit hoor!! Zover zijn wij nog niet :o


Hier nog niet gereden met mijn nieuwe zadel, met het zadelpassen is kane zo aan het steigeren/bokken geweest dat ik weer erg last van mijn rug/benen heb. Aantal dagen weer medicatie gehad.. Morgen even weer proberen om mijn ander paardje te rijden, die is gelukkig heel makkelijk :9
Bijrijder komt voor Kane morgen, als het morgen goed gaat dan ga ik er misschien zelf ook nog even op.. Maar ligt echt aan wat mijn rug gaat doen :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:14

Wat naar Miesje dat je weer last hebt! Je bent jonger dan dat ik ben volgens bokt kan het mij niet indenken dat ik nu al zoveel last zou hebben van mijn lijf. Vind het, hoe zeg je dit boktproof? Oliebol? ...

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 00:12

nouklime schreef:
Wat naar Miesje dat je weer last hebt! Je bent jonger dan dat ik ben volgens bokt kan het mij niet indenken dat ik nu al zoveel last zou hebben van mijn lijf. Vind het, hoe zeg je dit boktproof? Oliebol? ...


Jaa klopt inderdaad haha ben nog iets jonger dan jij..
Allende is allemaal begonnen na mijn spoed keizersnee in Oktober 2017... Tijdje ging het wel, maar helaas is het steeds erger geworden. Heb wel veel oefeningen die ik dagelijks moet doen om mijn spieren weer goed te krijgen. Die werken ook goed en heb daardoor weer tijdje pijnloos mijn ding kunnen doen..
Tot ik zo rare klapper maakte door mijn o zo lieve jonge paard :o

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:23

Dankjewel allemaal! Ik ben ook heel blij met dat constante Murosch!

Wat een mooie tattoo! Heel lief :+:

Mijn ervaring is wel dat ze in ieder geval tot een jaar of 5/6 groeien. En als ze dan nog uitzwaren toont het vaak ook weer groter. Ik ben een kleine paarden meisje haha! Maar rijd ook wel op de joekels, is even anders maar gaat ook prima.

Lastig dat je last hebt van je lichaam Miesje! Kan het me ook niet goed voorstellen...

Wij hebben weer geoefent met het huiswerk en ze pakt het nog dteeds lekker op. Knap kind :+:

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 17:04

Hier vandaag nog even gereden op kane ! Ging heel goed gelukkig!
Afbeelding

Daarna lekker met me tinkie naar het bos wezen crossen :+:
Afbeelding

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:07

Nou ik heb dr dus gekocht als ze door alle keuringen heenkomen. Helaas is ze gisteren uit de paddock gesprongen bij de eigenaren en word de keuring later. Als het doorgaat komt ik hier zeker weer meekletsen! Ze is 3,5 en 1,5 maand onder het zadel en lijkt enorm lief braaf paard

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:12

Miesje vervelend dat je weer meer last hebt van je rug..
Super dat je toch lekker even hebt kunnen rijden!

Haha na de val in november van Ken heb ik mogen ervaren hoe vervelend rugpijn is. Maargoed dat was na een paar keer fysio ook weer klaar gelukkig

Heerlijk het bos in! Kan daar ook altijd zo van genieten :D Jammer dat het weer nu zo slecht is..

Gefeliciteerd Francieen! Wat voor een is het? En ken die al wat?

Gisteren naar Equitana geweest, hele leuke dag gehad en goed geslaagd :D

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:13

Had jij die fries oom Francieen? Heb je die nog wel?
Ben benieuwx d naar je nieuwe aanwinst! (Mits goedgekeurd)

Goed bezig Miesje! Fijn dat het goed ging!

Wat heb je allemaal geshopt Melissa? *D

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:26

Pff worden jullie ook zo depri van dit weer? We waren zo lekker bezig en nu is het al dagen een drama met die wind en regen. Ik kan inmiddels surfen in mn bak in plaats van rijden.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:33

Sanne ik heb roeckl handschoenen gekocht, jas en bodywarmer van spooks, wit wedstrijddekje met een grijs en zilveren rand, vliegenspray en magic gel van rapide, en laarzen van Alex Boots. Mijn trainingslaarzen zullen het binnenkort begeven en deze waren nu sterk afgeprijsd omdat het de laatste paren waren.

Murosch ja verchrikkelijk he dit weer.. De bak bij ons is nog wel te doen, wel nat maar niet extreem maar die harde wind houd mij wel tegen..
Van de week misschien even een binnenbak opzoeken

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:39

xSannee schreef:
Had jij die fries oom Francieen? Heb je die nog wel?
Ben benieuwx d naar je nieuwe aanwinst! (Mits goedgekeurd)

Goed bezig Miesje! Fijn dat het goed ging!

Wat heb je allemaal geshopt Melissa? *D


Jaa klopt!! Ja zeker. Ze is van Mn pa en wird extreem moeilijk met rijden door de dracht dus die rijd ik nog maar 2x in de week 10 minuten :)

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:40

melissa_93 schreef:
Miesje vervelend dat je weer meer last hebt van je rug..
Super dat je toch lekker even hebt kunnen rijden!

Haha na de val in november van Ken heb ik mogen ervaren hoe vervelend rugpijn is. Maargoed dat was na een paar keer fysio ook weer klaar gelukkig

Heerlijk het bos in! Kan daar ook altijd zo van genieten :D Jammer dat het weer nu zo slecht is..

Gefeliciteerd Francieen! Wat voor een is het? En ken die al wat?

Gisteren naar Equitana geweest, hele leuke dag gehad en goed geslaagd :D



Kwpn springgefokt! Ze hebben al schriktraining gedaan en je kunt er goed met sturen! Ze was ook gevraagd als politiepaard door dr hoogte en Braafheid maar toen was ze al aan ons verkocht haha

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:42

Zo goed gescoord Melissa! Lekker! Ik heb net ook jassen besteld, winterjas is nu wel echt aan vervanging toe, m'n huidige staljas is al 5 jaar oud dus het mag weer eens *D

Het weer word ik ook wel depri van zo nu en dan... m'n fietstocht naar stal duurt 2x zo lang door die wind _O-

Ben dan wel heel blij met m'n binnenbak... al is onze nieuwe buitenbak ook nog gewoon droog.
Binnenbak klinkt wel alsof hij elk moment kan instorten af en toe :))
Ze was lekker druk vandaag, wind & die bak & andere drukke paarden in de bak... maar eigenlijk laat ze zich wel goed rijden.
Even lekker de drukte er uit gegaloppeerd en dan is het ergste er wel uit. Gemeen doet ze verder niet.
Maar als ze zo heet is kruipt ze lekker makkelijk veel te diep, dus dat is lastig er uit te rijden dan *D
Lekker uitdagend zeggen we dan maar.

Oh wat leuk Francieen! Is ze inmiddels goedgekeurd? Heb je er foto?

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:28

XSanne nee helaas is ze vrijdag over de paddock heen gesprongen dus ze staat gehecht en wel nog daar. Ben stiekem heel blij dat het daar gebeurt is dus de keuring is ff uitgesteld

Muronia

Berichten: 19644
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:36

Nou dat kan ik me voorstellen Francieen! Ik hoop dat het goed geneest.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:03

Sanne wat voor jas heb je gekocht? Na 5 jaar mag het idd wel haha.
Ja genoeg uitgegeven, maar eigenlijk alles met korting :') Eens in de 2 jaar is het een leuk uitje


Francien nog even geduld dus, spannend!

Toch vanavond nog even naar de binnenbak geweest. Me zusje rijd nog een paard voor een ander, daar hebben ze een binnenbak, die gaf aan dat ik Ken zo kon meenemen. Ze had energie voor 10 maar liep fijn :) Ag en liever zo dan continu naar voren moeten rijden.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:43

Ah dat is dan inderdaad geluk bij een ongeluk dat het daar is gebeurd...

Ik heb 2 ski-jassen besteld. Heb nu ook een skijas als staljas en dat is heerlijk, dus hoop dat een van deze twee net zo fijn zit haha!

Fijn! Toch lekker in de binnenbak bezig geweest!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:53

Francien, nog even afwachten dus! spannend hoor <3

Murosch, ja inderdaad heel depri van dit weer :r

Melissa jij bent goed geslaagd dus zo te zien

Wat lekker dat jullie een binnenbak hebben sanne, hier is de buitenbak gelukkig altijd droog en staat tussen een dikke heg waardoor de wind ook niet zo erg is. Alleen met regen rijden motiveert mij totaaaal niet _-:(

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:29

Lekker geslaagd Melissa! Ik heb ook zin om te shoppen haha! Begin 1 april bij een nieuwe werkgever en krijg dus eind deze maand ook meteen mijn vakantiegeld van mijn oude werkgever en ik ben de laatste week maart vrij...... dus misschien...... Maar als ik verstandig ben ga ik niet haha. Maar een nieuwe winterjas zou ook handig zijn en aangezien er nu fikse kortingen overal zijn.

@Murosch Jazeker intens depri met dit weer! Zaterdag ochtend nog wel gereden en gisteren even gelongeerd en hoop er donderdag avond op te klimmen. Volgens de voorspellingen zou het dan droog moeten zijn... Maar ik ga nergens vanuit.

Vind ik ook hoor melissa, drang naar voren is zoveel fijner!

Ik ben jaloers op jou binnenbak Sanne! Mijn zusje zei van de week nog was wel fijn he toen we nog bij stal jasper stonden en een binnenbaan hadden. Ja was heel fijn... haha!

Hier ook geen motivatie Miesje! Ik noem mezelf een mooi-weer-ruiter. Ik heb mijzelf ingeschreven voor onze eerste B wedstrijd 7 & 13 april dus dat is wel een beetje motivatie om er deze week toch op de kruipen.

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:21

Vind het ook erg spannend idd! Vrijdag gaat get verband eraf dus ik hoop super erg dat ze gekeurd word volgende week :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:21

Miesje fijn dat de bak bij jullie ook gewoon droog is! Maar idd de regen en wind motiveert niet echt..
Hier is de bak nu ook heel mooi, had de regen wel nodig :P

Nouklime spannend nieuwe baan! Maar ook een leuke uitdaging.Oh vakantiegeld is altijd welkom haha
Gaaf dat je debuut gepland staat!

een beetje regen vind ik opzich nog niet zo erg maar die harde wind vind ik niet echt fijn om in te rijden.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:54

Die wind is inderdaad het ergste...

Wij gaan goed met het opstap-issue *D
Inmiddels staat ze vaak zo goed stil dat ik ook met krukje kan opstappen (die liep ze voorheen omver en dan schrok ze uiteraard van zichzelf _O- )
Ze kan keurig inparkeren dus zodra ik op de kruk ga staan draait ze netjes in haha. Precies zo dat ik kan opstappen. Lekker dier :))

Rijden is wat onstuimig met dit weer, maar opzich prima te doen. Het wijken gaat d'r steeds beter af en de pasjes schoudervoor ook. Overgangen worden netter en sneller *D we prutsen lekker verder

EDIT: oke omdat ik het niet kan laten dan nog even een fototje van van de week :+:
Afbeelding