Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:09

Gelukkig is oma weer beter geworden! Hier is de oudste nu 31. :D
Alle dieren waren hier voor zover ik kon zien kalm.

Een succesvol 2019 voor iedereen met een hoop paarden plezier.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:18

Allemaal de beste wensen! Dat 2019 maar een mooi jaar mag worden :D

Jacqi super dat het lekker gaat! En de 1e les, leuk!

Nouklime hopen dat de osteo wat vind wat hem dwars zit..
2x per week is/lijkt mij ook echt niet teveel. Je kent je eigen paard vaak het beste en merkt vaak gauw genoeg of het inderdaad 'zeuren' is of dat ze ergens wat dwars hebben zitten

Murosch wat sneu dat je hond zo ontzettend bang was.. Hier viel het met de paarden gelukkig mee. Gister overdag waren ze super relaxt, hebben nog tot een uur of 15.00 buiten gestaan. Afgeopen nacht vonden de 2 jonge paarden het wel even spannend, de oude merrie stond relaxt hooi te knabbelen. Laten wel altijd de radio wat harder aan en de lampen aan zodat het licht niet zo de stal in komt van het vuurwerk.
Wauw wat een mooie leeftijd! De oude merrie bij ons op stal is nu 20 en over het algemeen nog topfit. Die mag van mij de 32 ook wel halen :)
Ze hebben zeker wel wat van elkaar weg inderdaad!

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:58

@Melissa, klinkt logisch! Fijn dat je dat met begeleiding hebt kunnen oefenen :)
@Sanne, balen zeg! Vervelend dat op dat soort momenten net niemand aanwezig is. Snap dat je dan afstapt.
@Melissa, wat fijn dat ze zich geen zorgen maakte om de andere paarden!
@Murosch, lekker hoor lessen. Foto’s zien er goed uit.
@Mirjam, gadverdarrie. Heel veel beterschap voor haar..
@Jacqii, spannend de eerste les, komt vast goed :)
@Murosch, wauw wat bijzonder dat je drie generaties hebt!

Van mijn kant ook de beste wensen voor iedereen!
Ik heb een update video van Harvey gemaakt voor de geïnteresseerden:


Dierenarts weer naar zijn longen geluisterd en gekeken met de scope. Bijna helemaal schoon en longen klinken weer normaal. Mag gewoon met hem bezig blijven, hij heeft nu dan nog 1 extra kuur slijmoplossers gekregen voor (hopelijk) het laatste stukje. Hoest nog wel wat maar dat zou ook juist met beweging minder moeten worden.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:33

Paljas! Leuk filmpje. Hij ging flink te keer eerste keer met zadel, dat heeft mijn merrie overgeslagen :) Mag ik vragen waarom er zoveel bijzet omheen hangt met het eerste keer hangen en rijden?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:03

Ben blij dat Jack dat tekeer gaan ook heeft overgeslagen haha weet niet of ik er daarna nog zelf als eerste op had durven klimmen :'). Wat een staart heeft hij trouwens zeg!

@Melissa ik hoop inderdaad ook dat zij gewoon wat vind! ben zo'n dramaqueen die dan meteen aan het allerergste denkt..

@Murosch wat leuk dat je zoveel generaties hebt rondlopen! 4 jaar klinkt al een stukje volwassener dan 3 he! Jack is nu 5, officieel pas 20 maart maar toch 5 klinkt al als een grote jongen!

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:03

“Zoveel” bijzet is het niet hoor :+ hangt een slof om (en die hangt helemaal los zoals je ook ziet ;) )mocht ie debiel doen dat ik een soort noodrem heb. Hij hangt er vooral om omdat we m ermee longeren vooraf. Gewoon de beugelriemen erdoor zodat ie heeeeeel licht druk heeft :)
Die staart ben ik ook er blij mee haha

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:17

Vandaag eindelijk weer eens echt met Kyara gereden. En wowww wat liep ze heerlijk. Ze lijkt nu over haar angst heen te zijn dat het bit nog zeer doet. Ze was weer haar oude vertrouwde voorwaarts, hand opzoekende zelf.
Af en toe werd ze nog wat onzeker maar als ze merkte dat het echt geen zeer deed ging ze weer voorwaarts. :D

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:41

Paljaslaura; wat fijn dat de longen schoon zijn!

Mijn gup is pas in augustus geboren, dus die blijft voorlopig nog even 5 :P

Wat fijn Mirjam! Supergoed!!

Ik ben er gister met heel veel rust en geduld weer op gegaan, stalgenootje heeft ons weer even op weg geholpen. Stond strak van de spanning, duurde ruim een half uur stappen voordat ze het kon laten afvloeien. Maar; ze ging niet rennen! Toen ging ze briesen, proesten, mooi over de rug stappen. Daar uiteindelijk mee afgerond.

Ben gek met d'r :+: maar ze heeft soms een ingewikkeld koppie haha.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:58

Wat een fijn bericht xSannee en Mirjam!

Ik zal morgen een update plaatsen als de osteopaat is geweest, ik ben zeer benieuwd!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:06

Laura wat een leuk filmpje zo van Harvey! Die kon wel flink bokken!
Gelukkig lijkt het nu de goede kant op te gaan met de verkoudheid!

Nouklime herkenbaar hoor, ik ga ook altijd direct van alles denken

Mirjam wat fijn dat Kyara het weer zo goed deed!

Sanne dapper dat je er toch zo weer opgestapt bent! En heel fijn dat je weer lekker ontspannen hebt kunnen afsluiten!

Nouklime succes morgen! ben benieuwd!

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:17

Wat fijn van kyara!
Goed bezig Sanne. Fijne vooruitgang dat ze ondanks de stress “rustig” is gebleven.
Ja dat bokken hoeft ie niet onder het zadel te gaan doen :’) *touches wood*

Vandaag met een vriendin even foto’s gemaakt van de twee en ik ben verliefd op ze (schimmel is dus Mickey mijn bijna 18 jarige, die ik ook gewoon laat zien. Is toch zn partner in crime haha)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:53

Ik hou van schimmels! Altijd geroepen ik koop een schimmel als ik een paard koop en geen bruine. Nu heb ik 2 bruine haha!

Gisteren us Jack behandeld en hij had aardif wat spanning op zijn rugspieren staan waar hij last van had dus alles is los gemaakt en zijn rugspieren zijn gelaserd. Nu 2 weken aan de hand werken dat is nieuw voor mij wilde het wel altijd graag maar wist niet hoe dus nu toch maar eraan beginnen! En kijken hoe hij het over 2 weken doet als ik er weer op mag.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:16

Laura wat een heerlijke paarden heb je!
Schimmels zijn inderdaad leuk! Al was de laatste schimmel die bij ons op stal stond echt niet leuk met rijden. Zelden zo'n goed paard gezien maar oh oh wat lastig. Springt nu succesvol ZZ onder de instructeur van me zusje. Paard zou door hem verder verkocht worden, maar geen ruiter die ermee overweg kan :')
Dus sindsdien vind ik schimmels een beetje minder leuk :P

Nouklime hopen dat dit de oorzaak van zijn gedrag is geweest! Even op een andere manier werken dus, ook leuk!

Hier zit de nieuwe omheining om de bak, erg blij mee :) Kunnen we vanaf morgen weer lekker rijden thuis.

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:46

Aaah schimmels :+:
Ben er gek op! Vorig jaar een hele leuke schimmel bij mij op stal gehad. Echt een wereldpony
Afbeelding

Het was wel veel wassen :+ daar heb ik nu geen last meer van met 4 zwarte benen & een zwarte staart.

Mijn gupje zit wel lekker in d'r vel <3
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:34

Haha Sanne ik dacht met een zwarte is het ook niet veel wassen. Maar die kan zich toch vies maken :P
Gaat het liefst in de modder en waterplassen uitgebreid rollen :P
Ze heeft op dit moment dan ook een grijze staart ipv zwart :')
Jouw gupje ziet zeker goed uit, lekker glimmen!

De nieuwe bakomheining is klaar thuis :) Vanmorgen weer gereden, ze vond het eerst maar gek. We hadden eerst gewoon draad en nu hek.
Met rijden eerst even beetje boef maar daarna wel heel fijn kunnen rijden :D

De ander gisteren kringkampioenschap gereden, die was de 1e proef in galop veel te heftig verder wel aardig fijn. Daar 187 en een halve punt tekort voor de 9e prijs en de andere proef vond ik fijner, daar een iets tegenvallende 184,5 en 14e plek. Van de 34 mochten er 5 door naar de regio, we zijn 10e geindigd. Was er ook niet vanuit gegaan dat we bij de beste 5 zouden komen. Al met al wel heel tevreden met hoe ze liep :)

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:21

Goed gedaan melis!

Ik wil kijken of subli of pavo cup haalbaar is dit jaar.
Ze pakt het nu weer super op nu tandjes echt weer ok zijn.

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:38

Zometeen Ilse weer rijden na een week. Was een paar dagen weg. Ben heel benieuwd of de prinses zich gedraagt :')

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:43

Zal wel toch!

Hier heel blij dat de oudste eindelijk weer luisterde. Was 2 welen alleen maar racen, doordrammen, schrikken en doen.
Afbeelding

Kyara doet het goed met de trailer. Nu 3x stukje erf gedaan, volgende keer de weg op. Ze vind het nog wel erg spannend.

Muronia

Berichten: 19585
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:58


xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:26

Oh Murosch heel veel sterkte... wat ontzettend triest, maar wat een prachtige leeftijd heeft ze bereikt :+:

Mirjam, stoere zwarte! Groot of niet??

Bij ons gaat het opstappen weer top. Bijna beter dan voor onze probleempjes. Ze blijft keurig staan.

Daarna blijft ze lastig in te schatten. Ze is onzeker en tegelijkertijd wordt ze weer wat brutaler. Maar als ik te brutaal ga rijden wordt ze weer onzeker en kan het twee kanten op; volledig dichtklappen (stilstaan/achteruit) of rennen.

Was d'r vandaag gelukkig wel voor toen ze het op het rennen wilde zetten dus dat was positief. Verder vinden we ontspanning in kleine achtjes met voltes van 10m. Dus daar zijn we rustig mee bezig. En donderdag komt de juf weer.

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 21:45

Ach nee Fonia, en paar dsgen terug nog zo blij dat ze er nog zo goedbij stond ;( Prachtige leeftijd en wel tot het einde een mooi leven.

Sanne, Zorro zal rond de 1.65m zijn , dus niet echt groot.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:46

Dat zijn wel leuke wedstrijden Mirjam!
Als het een beetje wil ga ik misschien in september (ja duurt nog even haha ) de jonge paarden rubriek bij de zilveren ster in Haaksbergen rijden. Mooi dichtbij :)

En Francien, was ze braaf?

Mirjam fijn dat de oudste het ook weer fijn doet!
En knappe kyara in de trailer geweest, paar keer vaker doen dan zal dat ook snel genoeg wennen

Ik had je topic gezien Murosch.. Verschrikkelijk :(:) Heel veel sterkte!

Lastig stukje Sanne! Dat stukje heb ik met Ken ook een beetje, al gaat ze niet rennen. Ze vind dingen spannend en dat mag natuurlijk. Ik moet haar het vertrouwen geven dat het best kan, maar net als bij jouw kan ze daarnaast ook flink brutaal worden. Best lastig om daar de gouden tussenweg in te vinden
FIjn dat het opstappen wel weer goed ging, en toch wat kleine ontspannen stukjes, en idd veel de wat kleinere wendingen zodat ze minder kans heeft.

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:55

Ff gekekrn waar haaksbergen ligt, maar beetje te ver weg. :')
Heb geen ervaring met subli/pavo, dus zie het wel. Zullen wel ergens onderaan bungelen, maar het is ook goed voor de wedstrijdervaring toch. :))

Gulden middenweg is soms moeilijk te vinden. Met Kyara haar moeder is het ook zo afwegen. :=

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:06

melissa_93 schreef:
Dat zijn wel leuke wedstrijden Mirjam!
Als het een beetje wil ga ik misschien in september (ja duurt nog even haha ) de jonge paarden rubriek bij de zilveren ster in Haaksbergen rijden. Mooi dichtbij :)

En Francien, was ze braaf?

Mirjam fijn dat de oudste het ook weer fijn doet!
En knappe kyara in de trailer geweest, paar keer vaker doen dan zal dat ook snel genoeg wennen

Ik had je topic gezien Murosch.. Verschrikkelijk :(:) Heel veel sterkte!

Lastig stukje Sanne! Dat stukje heb ik met Ken ook een beetje, al gaat ze niet rennen. Ze vind dingen spannend en dat mag natuurlijk. Ik moet haar het vertrouwen geven dat het best kan, maar net als bij jouw kan ze daarnaast ook flink brutaal worden. Best lastig om daar de gouden tussenweg in te vinden
FIjn dat het opstappen wel weer goed ging, en toch wat kleine ontspannen stukjes, en idd veel de wat kleinere wendingen zodat ze minder kans heeft.


Ja ging best prima!! Morgen voor het eerst les :)

mirjamalvaro

Berichten: 14651
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:04

Hoe ging de les?

Kyara had opeens koliek, arm ding.